Interior
Interiorul este un amestec de trăiri, de vești bune sau mai puțin bune. În orice caz, este unul dintre cele mai complexe și pline de utilitate din segment. O să încep de pe locurile din față, acolo unde există materiale plăcute, combinate însă cu unele cam tari și neprietenoase în partea inferioară a planșei de bord și în anumite zone ale portierelor. Și finisajele sunt perfectibile în aceleași zone.
Planșa de bord este îmbrăcată într-un plastic moale și plăcut, iar versiunile ST-Line, similare cu cea testată de mine în Malaga, oferă și un plastic moale care imită fibra de carbon. Scaunele sunt confortabile și beneficiază de o tapițerie detașabilă pe nivelul de echipare Titanium. Este o invenție extrem de utilă pentru familiile cu copii mici care vor să mai spele tapițeria din când în când. E o soluție bună și pentru cei care se plictisesc repede de mașina lor, întrucât o pot comanda în alte culori. Pe ST-Line tapițeria nu se poate scoate. Ea este un amestec din piele cu textil, condimentată cu o serie de cusături roșii.
Spațiile de depozitare sunt generoase. Mai ales cele din interiorul portierelor, unde intră fără probleme două sticle de apă și alte accesorii. Pe consola centrală există suport pentru două pahare, un spațiu de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (nu e tocmai prietenos desenat) și o cotieră destul de adâncă.
Pasagerii de pe locurile din spate primesc spațiu decent pentru picioare, însă nu la nivelul celui regăsit pe modele ca Nissan Juke și Peugeot 2008. Chiar și la nivelul capului e loc decent, însă doar dacă nu ai mai mult de 1.80 metri. Și în zona aceasta a habitaclului regăsim un plastic tare și destul de auster pe fețele ușilor.
Am lăsat la final unul dintre cele mai inteligente portbagaje pe care le-am găsit vreodată pe o mașină. Ascuns în spatele unui hayon acționat electric, cu funcție de handsfree (o premieră în segment), descoperim o zonă la care s-a lucrat vreme de doi ani și jumătate. Așa s-a ajuns la cea mai mare capacitate din segment, un total de 456 de litri.
Și aici există o excepție: valoarea maximă este valabilă pentru modelele care nu vin cu sistemul audio Bang&Olufsen și nici cu roată de rezervă. Aceasta din urmă este înlocuită cu un kit de pană, nu tocmai util pe șoselele de la noi. Cei care riscă primesc un portbagaj inteligent.
Podeaua portbagajului are o structură hexagonală folosită în industria aviației sau în elaborarea supercarurilor. Este construită din hârtie reciclată și un adeziv pe bază de apă pentru a fi foarte ușoară. Ea se ridică și rămâne așa pentru a facilita folosirea spațiului de dedesubt.
Aici ai și un loc secret, denumit Megabox, unde ar fi trebuit să se afle roata de rezervă. E un fel de cutie în care încap fără probleme un troler de cabină și un rucsac. Cu condiția să nu depășească o greutate de 50 de kilograme. Tocmai acest Megabox permite transportul unor obiecte care au până la 115 centimetri înălțime. Nu găsești așa ceva nici în SUV-urile mari. Poți transporta în picioare două crose de golf, un scaun de birou, o bicicletă pliabilă sau o floare mare de apartament.
Bonus, pentru că această zonă ascunsă poate servi la încărcarea obiectelor murdare, cum ar fi niște cizme de cauciuc pline de noroi, Ford a mai inventat ceva util: podeaua are un dop. Prin urmare, poți să speli liniștit portbagajul și să lași apoi apa să se scurgă. Dopul are o etanșeitate foarte bună.
Un SUV ( sau crossover) foarte frumos ! Este printre cele mai frumoase SUV-uri din segment. Ca pret, dotari, design, putere, spatiu, siguranta si interior eu l-as compara cu Skoda Kammiq. Ambele SUV-uri sunt foarte frumoase si ambele au motoare de 150cp. Chiar asteptam test cu el iar acum astept un test drive cu Skoda Kammiq.