Consum

5.0

Cel mai important lucru de menționat este că Ford Puma Gen-E are cel mai eficient sistem de propulsie din gamă. Așa cum am menționat mai sus, Ford Puma Gen-E are o baterie cu o capacitate netă, sau utilă dacă vrei, de 43 kWh. Cei de la Ford au spus că acest model are o autonomie WLTP de 378 kilometri. Mai mult, am mai primit câteva cifre interesante legate de autonomie.

Dacă mergi doar în modul Eco, Puma Gen-E are o autonomie WLTP de peste 400 de kilometri, iar dacă utilizezi mașina doar în mediul urban, atunci poți merge până la 523 kilometri.

Puma Gen-E se poate încărca la o priză rapidă de tip DC cu până la 100 kW. Asta înseamnă că durează doar 23 de minute să o încarci de la 10 la 80%, iar o așteptare de 10 minute la priză se traduce în 124 de kilometri de autonomie.

Cei de la Ford au declarat un consum mediu de 13.1 kWh/100 km. Ei bine, pot să vă spun că nu este chiar adevărat, dar în sensul bun. Traseul pe care l-am făcut noi în cele două zile a fost București-Poiana Brașov, Poiana Brașov-Casa Timiș și Casa Timiș-București. Astfel, de la București până în Poiana Brașov (cu mers pe autostradă) consumul a fost de 16 kWh/100 km.

Totuși, menționăm că a fost un drum la urcare. În sensul opus, la coborâre, din Poiana Brașov până în Râșnov, consumul afișat a fost de 4 kWh/100 km, iar până la Casa Timiș, acesta a crescut la 10 kWh/100 km.

Ca rivali, am încercat să alegem modele care să fie apropiate de Puma din punct de vedere al prețului, consumului și performanței. Am rămas cu două mașini, zic eu, cele mai apropiate de Puma.

Astfel, Hyundai Kona are o baterie de 48.4 kWh, o autonomie WLTP de 377 kilometri și un consum mediu de 14.6 kWh/100 km. Opel Mokka are o baterie ceva mai mare, de 54 kWh. Astfel, consumul mediu este de 15.5 kWh/100 km și oferă o autonomie WLTP de 403 kilometri.

  • Jian de la Calafat, luni, 12.05.2025 17:21

    Puma Gen E ?!? Chiar este nevoie de curaj pentru a rosti intregul adevar? Eu n-am pentru ce sa șovăi. Sub nicio forma. Este doar o datorie sacra la adresa oricarui potential client care nu poseda acea eruditie auto pentru a identifica facil solutia optima pentru locomotie. Ford Puma Gen Eșec.

  • Unu, luni, 12.05.2025 17:40

    Facuta pt sosea si autostrada? Serios?

  • Mihai, luni, 12.05.2025 17:42

    Daca e full electric nu e bun ca nu pute si nu se aude prin orasele aglomerate. Avem nevoie de DIZAL-urile economice (mai ales cand stau la semafor). Mai bagati cate un clip cu o liniuta intre un BMW cu 1000 cp si Ferarri ca prinde la Bucuresteni. https://evz.ro/regula-noua-pentru-soferi-se-modifica-viteza-maxima-in-oras.html https://youtu.be/7gNLSpnU0_g?si=cQ0P4jVidq91tfda Noi avem nevoie de BMW-uri pe care sa le parcam unde vrem, sa facem liniute, drifting si sa ne facem auziti si vazuti! :))

  • Bălăceanca, luni, 12.05.2025 19:18

    Jenică, azi vă ducem la balta Glina să vă bălăciți. Nu uita rățuștele.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 13.05.2025 09:53

    Cum ati scos voi 16% consum mai ales cu autostrada si permanent in urcare? Prin alte parti consumul de autostrada e firesc pe la 23-24%. KWh evident. Nu ma intelegeti gresit, masina e excelenta pentru ce ofera si mai ales la pretul la care e oferita (sub 30k) si pare ca Ford au doua platforme excelente (electrica Puma, plugin Kuga) dar in testul vostru consumul e neverosimil. Neverosimil pentru conditiile date.

  • Silvian-Irimia, marţi, 13.05.2025 11:12

    @alex_cu_a_mic ajunge acum la dealeri mașina. mergi cu ea într-un test, vezi consumul și după hai înapoi aici

  • @Silvian Irimia, marţi, 13.05.2025 11:46

    Cifrele nu se potrivesc cu propaganda anti-EV. Mulțumesc pentru articol!

  • Andrei, marţi, 13.05.2025 19:13

    Pret bun, masina OK, dar 200km autonomie reala (la 16kwh cu o mica rezerva) nu o califica ca masina unica a unei familii. In oras si pe drumuri scurte, nimic de comentat.

  • Alin, marţi, 13.05.2025 19:29

    baterie mica la ce pret se cere si lipsa pompa de caldura... pt pretul cerut trebuia baterie de 55kwh si pompa de caldura de la pretul de baza si atunci era acceptabil.

  • Cătălin, miercuri, 14.05.2025 00:30

    Am cumpărat luna trecută două reviste auto germane (auto bild SI auto zeitung). In niciuna nu se specifica producția în România, orașul Craiova. Nimic. Încă îl numesc Koelner. Până aici merge cenzura SI dezinformarea? Sa nu afle germanul că o să cumpere o mașină produsa in Romania?

  • Kap, miercuri, 14.05.2025 10:14

    Poate nu tot AfD-ul care zboară se și mănâncă și poate sunt și jurnaliști fritzi care să informeze Zeiss. ”The Ford Cologne Electric Vehicle Centre has an annual production capacity of 250,000 vehicles and currently makes an electric versions of the Explorer SUV and Capri.” https://www.automotivelogistics.media/electric-vehicles/ford-cuts-hours-at-cologne-plant-as-ev-demand-plummets/46381.article ”Volume production of the the Ford Puma Gen-E, E-Tourneo Courier, and E-Transit Courier has officially begun at the joint-venture Ford Otosan Craiova Assembly plant in Romania” https://fordauthority.com/2025/03/ford-puma-gen-e-electric-vans-enter-mass-production/