4.2
de Silvian Irimia, vineri, 10 octombrie

Pick-up din viitor

Există anumite categorii de mașini care sunt definite de anumite modele. Dacă nu înțelegeți la ce mă refer, vă dau acum câteva exemple. Dacă v-aș spune acum să vă gândiți la o mașină de lux în adevăratul sens al cuvântului, probabil că majoritatea dintre voi vă veți duce cu gândul la Rolls-Royce.

Un alt exemplu. Dacă v-aș ruga să îmi spuneți o mașină de off-road, sunt absolut sigur că o să îmi spuneți imediat despre Mercedes-Benz Clasa G sau despre Toyota Land Cruiser. Ei bine, cam așa este și cazul cu mașina din acest test. Practic, este definiția segmentului pick-up în Europa, chiar dacă mulți dintre voi ați argumenta că Toyota Hilux este peste.

Desigur, mă refer la Ford Ranger, cel mai bine vândut model pick-up pe 10 piețe din Europa, inclusiv România. La nivel global, Ranger se vinde în 180 de țări. Mai mult decât atât, în Europa, odată cu lansarea generației anterioare, în 2012, s-au vândut peste 500.000 de exemplare Ford Ranger, o cifră absolut impresionantă având în vedere că vorbim, până la urmă, despre o autoutilitară.

Dar se pare că toate aceste performanțe, care ar fi satisfăcut mare parte din producători, nu i-au mulțumit în totalitate pe cei de la Ford. Prin urmare, au decis să treacă la următorul nivel. Astfel, am făcut cunoștință pe drumurile dobrogene cu noul Ford Ranger Plug-in Hybrid, un model care reprezintă o premieră pe piața europeană, deoarece la ora actuală nu mai există niciun pick-up PHEV.

Chiar dacă, la prima vedere, un astfel de sistem reprezintă combinația la care te aștepți cel mai puțin de la un pick-up, noi am rămas surprinși de cât de bine a fost realizată această versiune. Pentru a te convinge și pe tine, am realizat și o prezentare video, mai ales că Ovalul Albastru a introdus și o nouă echipare de top numită Stormtrak.

PREZENTARE VIDEO CU NOUL FORD RANGER PHEV STORMTRAK

  • ds, vineri, 10.10.2025 19:54

    Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.

  • @ds, luni, 13.10.2025 11:32

    eu zic ca nu prea si am sa spun si de ce: la tehnica, robustete si fiabilitate, niciodata masina asta nu se va putea apropia de japoneze precum hilux, d-max, L200, ba nici chiar de un musso. am vazut nenumarate forduri ranger luate cu platforma, inclusiv raptor, ceea ce este rusinos pentru o masina din segmentul asta. in weekendul anterior o masina ardea frumos pe drumul vechi al pitestiului langa leordeni si am stat blocati acolo vreo 15 minute. de la cei stransi gura-casca pe marginea drumului am aflat ca era a cuiva din zona si ii luase foc in mers cu doar putin timp inainte. cand am trecut pe langa locul incidentului unde o stingeau pompierii, am vazut si ce era: un ford ranger. daca imi aduc eu bine aminte, chiar s-a facut recent un recall la ranger (al catelea deja?) exact pentru riscul de incendiu, din cauza unor neconformitati la pompa de combustibil. al punct vulnerabil si binecunoscut la orice ford, care poate fi oricand cauza unui incendiu este partea electrica, iar recalluri pt asta au tot facut, ba la ranger, ba la kuga, ba la f-150 in state. ca are un interior mai de masina si nu de utilitara, poate, dar la clasa pick-up, asa ceva chiar nu conteaza, accentul aici cade pe cu totul altceva, pe rezistenta la abuz si la uzura in timp, nu pe mai stiu eu ce material moale de pe bord. mai bine ford ar face eforturi sa ofere un strop de calitate si fiabilitate la masinile de pasageri din restul gamei, ca acolo stau foarte foarte prost, li se desprind chederele de la usi - de masini noi vorbesc - si iti pica parasolarul in brate daca iei o groapa mai serioasa. de fiabilitate nu cred ca mai are rost sa amintesc, ca ne-am lamurit cu varf si indesat. la clasa asta, hilux ramane regele, iar d-max este, la fel, o masina extrem de competenta. cu astea 2 variante, de ce ar lua cineva altceva net inferior? parerea mea sincera.

  • ds, luni, 13.10.2025 13:24

    @11.32 perfect posibil, cu Ranger încă nu am făcut cunoștință live. Sper ca săptămânile viitoare să văd ce și cum, doar ce am primit două la firmă.

  • dan, luni, 13.10.2025 20:28

    bull shit electric