
Motor / Transmisie
Gama Ford Ranger este deja alcătuită din motorizări diesel și pe benzină, lucruri normale pentru un pick-up. Dar, acum chiar și cei mai pretențioși clienți pot spune că au o alternativă. Deci, la baza sistemului PHEV avem un motor de 2.3 litri, pe benzină, deja cunoscut de clienții Ford sub numele de EcoBoost. Unitatea termică lucrează în simbioză cu o baterie Litiu-ion de 11.8 kWh (capacitate utilă).
În total, avem de-a face cu 281 cai putere și un cuplu motor maxim de 697 Nm. Asta înseamnă că Ranger PHEV are o sarcină utilă de peste o tonă și o capacitate de tractare de 3.500 kilograme. În mod exclusiv electric, Ranger poate parcurge 43 de kilometri. Credeți-mă, în primele momente petrecute cu acest model o să vi se pară foarte ciudat că un pick-up merge în mod EV, fără a scoate vreun zgomot.
Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei transmisii automate cu 3 ambreiaje și 10 trepte. Desigur, există și un mod manual de schimbare a treptelor, doar că este puțin ciudat. Nu ai padele în spatele volanului, și nici nu ai acel mod manual clasic pentru selectorul transmisiei. În schimb, ai pe lateralul selectorului un buton cu plus și unul cu minus. Da, schimbarea treptelor în modul manual se face prin apăsarea unor butoane. Nu foarte ergonomic.
Fiind un pick-up extrem de capabil în off-road, ai și opțiunea de a bloca diferențialul, așa că ai 5 moduri din care poți alege: 2H, 4H, 4H Auto, 4Low și 4WD Lock. Pentru asfalt ai modurile de rulare: Normal, Sport și Eco, iar pentru teren accidentat ai: Nisip, Nămol și Teren alunecos. Totodată, primești și un mod special pentru tractare.
Ranger PHEV oferă patru opțiuni și pentru mersul electric. De exemplu, poți selecta EV Auto, mod în care computerul mașinii decide singur când și cum să utilizeze puterea termică și electrică. Totodată, ai o opțiune pentru a rula exclusiv în mod electric, dar și o opțiune de încărcare.
Practic, în acest fel, funcționează exclusiv motorul termic, care, pe lângă faptul că pune în mișcare roțile, va alimenta și motorul electric. Asta înseamnă că și consumul de combustibil va crește simțitor.
Ultimul mod, dar nu cel din urmă, este și cel mai interesant. Se numește EV Later și poți salva procentul de baterie pentru mai târziu. De exemplu, dacă ai o ieșire în off-road, dar totuși vrei să mai ai energie electrică pentru momentul când te întorci înapoi în oraș, poți face asta.
Ranger Plug-In Hybrid nu e făcut să câștige curse de accelerație, dar puterea combinată oferă reprize surprinzător de rapide. Tot acel turbo lag pe care îl simți în general la un pick-up este anulat de intervenția motorului electric.
Din păcate, nu ai un mod dedicat pentru accentuarea frânării regenerative.
Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.