Motor / Transmisie

4.5

Gama Ford Ranger este deja alcătuită din motorizări diesel și pe benzină, lucruri normale pentru un pick-up. Dar, acum chiar și cei mai pretențioși clienți pot spune că au o alternativă. Deci, la baza sistemului PHEV avem un motor de 2.3 litri, pe benzină, deja cunoscut de clienții Ford sub numele de EcoBoost. Unitatea termică lucrează în simbioză cu o baterie Litiu-ion de 11.8 kWh (capacitate utilă).

În total, avem de-a face cu 281 cai putere și un cuplu motor maxim de 697 Nm. Asta înseamnă că Ranger PHEV are o sarcină utilă de peste o tonă și o capacitate de tractare de 3.500 kilograme. În mod exclusiv electric, Ranger poate parcurge 43 de kilometri. Credeți-mă, în primele momente petrecute cu acest model o să vi se pară foarte ciudat că un pick-up merge în mod EV, fără a scoate vreun zgomot.

Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei transmisii automate cu 3 ambreiaje și 10 trepte. Desigur, există și un mod manual de schimbare a treptelor, doar că este puțin ciudat. Nu ai padele în spatele volanului, și nici nu ai acel mod manual clasic pentru selectorul transmisiei. În schimb, ai pe lateralul selectorului un buton cu plus și unul cu minus. Da, schimbarea treptelor în modul manual se face prin apăsarea unor butoane. Nu foarte ergonomic.

Fiind un pick-up extrem de capabil în off-road, ai și opțiunea de a bloca diferențialul, așa că ai 5 moduri din care poți alege: 2H, 4H, 4H Auto, 4Low și 4WD Lock. Pentru asfalt ai modurile de rulare: Normal, Sport și Eco, iar pentru teren accidentat ai: Nisip, Nămol și Teren alunecos. Totodată, primești și un mod special pentru tractare.

Ranger PHEV oferă patru opțiuni și pentru mersul electric. De exemplu, poți selecta EV Auto, mod în care computerul mașinii decide singur când și cum să utilizeze puterea termică și electrică. Totodată, ai o opțiune pentru a rula exclusiv în mod electric, dar și o opțiune de încărcare.

Practic, în acest fel, funcționează exclusiv motorul termic, care, pe lângă faptul că pune în mișcare roțile, va alimenta și motorul electric. Asta înseamnă că și consumul de combustibil va crește simțitor.

Ultimul mod, dar nu cel din urmă, este și cel mai interesant. Se numește EV Later și poți salva procentul de baterie pentru mai târziu. De exemplu, dacă ai o ieșire în off-road, dar totuși vrei să mai ai energie electrică pentru momentul când te întorci înapoi în oraș, poți face asta.

Ranger Plug-In Hybrid nu e făcut să câștige curse de accelerație, dar puterea combinată oferă reprize surprinzător de rapide. Tot acel turbo lag pe care îl simți în general la un pick-up este anulat de intervenția motorului electric.

Din păcate, nu ai un mod dedicat pentru accentuarea frânării regenerative.

  • ds, vineri, 10.10.2025 19:54

    Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.

  • @ds, luni, 13.10.2025 11:32

    eu zic ca nu prea si am sa spun si de ce: la tehnica, robustete si fiabilitate, niciodata masina asta nu se va putea apropia de japoneze precum hilux, d-max, L200, ba nici chiar de un musso. am vazut nenumarate forduri ranger luate cu platforma, inclusiv raptor, ceea ce este rusinos pentru o masina din segmentul asta. in weekendul anterior o masina ardea frumos pe drumul vechi al pitestiului langa leordeni si am stat blocati acolo vreo 15 minute. de la cei stransi gura-casca pe marginea drumului am aflat ca era a cuiva din zona si ii luase foc in mers cu doar putin timp inainte. cand am trecut pe langa locul incidentului unde o stingeau pompierii, am vazut si ce era: un ford ranger. daca imi aduc eu bine aminte, chiar s-a facut recent un recall la ranger (al catelea deja?) exact pentru riscul de incendiu, din cauza unor neconformitati la pompa de combustibil. al punct vulnerabil si binecunoscut la orice ford, care poate fi oricand cauza unui incendiu este partea electrica, iar recalluri pt asta au tot facut, ba la ranger, ba la kuga, ba la f-150 in state. ca are un interior mai de masina si nu de utilitara, poate, dar la clasa pick-up, asa ceva chiar nu conteaza, accentul aici cade pe cu totul altceva, pe rezistenta la abuz si la uzura in timp, nu pe mai stiu eu ce material moale de pe bord. mai bine ford ar face eforturi sa ofere un strop de calitate si fiabilitate la masinile de pasageri din restul gamei, ca acolo stau foarte foarte prost, li se desprind chederele de la usi - de masini noi vorbesc - si iti pica parasolarul in brate daca iei o groapa mai serioasa. de fiabilitate nu cred ca mai are rost sa amintesc, ca ne-am lamurit cu varf si indesat. la clasa asta, hilux ramane regele, iar d-max este, la fel, o masina extrem de competenta. cu astea 2 variante, de ce ar lua cineva altceva net inferior? parerea mea sincera.

  • ds, luni, 13.10.2025 13:24

    @11.32 perfect posibil, cu Ranger încă nu am făcut cunoștință live. Sper ca săptămânile viitoare să văd ce și cum, doar ce am primit două la firmă.

  • dan, luni, 13.10.2025 20:28

    bull shit electric