Consum

4.0

Nu este un secret că modelele pick-up sunt cunoscute pentru consumul ridicat de combustibil, indiferent de motorizare. Ca să vă faceți o idee, un Ranger Raptor, adică versiunea cea mai puternică, are un consum mediu de 13.8 l/100 km. Ei bine, pentru Ranger PHEV, cei de la Ford au comunicat un consum mediu oficial de 6.4 l/100 km. Și nu, nu este un consum din acela exagerat de mic pe care l-am văzut la modelele PHEV.

Asta deoarece testele de consum WLTP s-au schimbat pentru modelele Plug-in Hybrid. Practic, în loc ca inginerii să testeze mașina doar pentru primii o sută de kilometri, atunci când bateria este complet încărcată, acum aceștia fac un test mai îndelungat. Prin urmare, cifrele sunt mai relevante.

Traseul nostru s-a întins pe două zile și a inclus un drum dus-întors București-Razelm Luxury Resort, aflat lângă Lacul Razelm din Dobrogea. Totodată, am făcut și o mică escapadă în off-road, cât și un drum până la un punct gastronomic. În prima zi, când am mers mai mult de jumătate de drum pe autostradă, iar restul pe drum național, consumul s-a situat la 11.1 l/100 km. De menționat că am setat pilotul automat la 130 km/h și consumul era de aproximativ 11 l/100 km.

Ne-am luptat și cu traficul din București, în încercarea de a ieși spre autostradă, dar acolo Ranger a mers aproape tot timpul în modul electric. În total, am rulat în jur de 30 de kilometri în mod exclusiv EV. A doua zi, spre punctul gastronomic, am avut un consum de 9.3 litri/100 de km, cu tot cu escapada în off-road. La întoarcere, consumul mediu a fost de 10.3 l/100 km. Cu siguranță, cifrele de consum pot fi mai mici.

Acum câțiva ani, segmentul de modele pick-up era foarte dezbătut. Aveam modele precum Mitsubishi L200, Nissan Navara, Mazda BT50, Mercedes-Benz Clasa X și așa mai departe. Iată că în prezent, putem număra pe degetele de la o singură mână modelele pick-up.

Practic, mai avem Ford Ranger, Volkswagen Amarok, care e un Ranger deghizat, Toyota Hilux și Isuzu D-Max. Am putea să mai punem la socoteală SsangYong Musso Grand, Jeep Gladiator sau Ineos Grenadier Quartermaster, dar sunt puțin în afara zonei noastre.

Ei bine, chiar și dacă am fi avut mai multe opțiuni, Ranger PHEV tot ar fi fost unic. Așa cum am menționat mai sus, este singurul pick-up Plug-in Hybrid la ora actuală din Europa. Deci, altfel spus nu are rival direct.

De menționat că și emisiile poluante de CO2 sunt foarte scăzute, adică 144 g/km. Comparativ, motorul de 2.0 litri diesel avea cele mai mici emisii de până acum, adică 230 g/km.

  • ds, vineri, 10.10.2025 19:54

    Sincer să fiu, nu mă dau foarte tare pe spate pick-urile, de câțiva ani am tot folosit la muncă, dar de fiecare dată japoneze, ba Mitsubishi, ba Nissan, ba Toyota, fie manuale, fie automate, motoare de 2 l și peste. Eh, asta e altceva, după pick-upurile de la Ford am întors întotdeauna capul. Bordul, materialele, sunt diferite. Altă filosofie, altă calitate, altă croiala. Păcat că ați pus o grămadă de poze nerelevante, foarte multe exterioare și atât de puține din interior. Ar fi fost interesant de văzut și bancheta/locurile spate, de ce nu și bena, detalii din interior. Poate cu altă ocazie. Una peste alta chiar dacă este o mașină de nișă, la prețul asta aș preferă-o oricând in detrimentul multor altora la același preț. O rulotă după ea și... timp să ai.

  • @ds, luni, 13.10.2025 11:32

    eu zic ca nu prea si am sa spun si de ce: la tehnica, robustete si fiabilitate, niciodata masina asta nu se va putea apropia de japoneze precum hilux, d-max, L200, ba nici chiar de un musso. am vazut nenumarate forduri ranger luate cu platforma, inclusiv raptor, ceea ce este rusinos pentru o masina din segmentul asta. in weekendul anterior o masina ardea frumos pe drumul vechi al pitestiului langa leordeni si am stat blocati acolo vreo 15 minute. de la cei stransi gura-casca pe marginea drumului am aflat ca era a cuiva din zona si ii luase foc in mers cu doar putin timp inainte. cand am trecut pe langa locul incidentului unde o stingeau pompierii, am vazut si ce era: un ford ranger. daca imi aduc eu bine aminte, chiar s-a facut recent un recall la ranger (al catelea deja?) exact pentru riscul de incendiu, din cauza unor neconformitati la pompa de combustibil. al punct vulnerabil si binecunoscut la orice ford, care poate fi oricand cauza unui incendiu este partea electrica, iar recalluri pt asta au tot facut, ba la ranger, ba la kuga, ba la f-150 in state. ca are un interior mai de masina si nu de utilitara, poate, dar la clasa pick-up, asa ceva chiar nu conteaza, accentul aici cade pe cu totul altceva, pe rezistenta la abuz si la uzura in timp, nu pe mai stiu eu ce material moale de pe bord. mai bine ford ar face eforturi sa ofere un strop de calitate si fiabilitate la masinile de pasageri din restul gamei, ca acolo stau foarte foarte prost, li se desprind chederele de la usi - de masini noi vorbesc - si iti pica parasolarul in brate daca iei o groapa mai serioasa. de fiabilitate nu cred ca mai are rost sa amintesc, ca ne-am lamurit cu varf si indesat. la clasa asta, hilux ramane regele, iar d-max este, la fel, o masina extrem de competenta. cu astea 2 variante, de ce ar lua cineva altceva net inferior? parerea mea sincera.

  • ds, luni, 13.10.2025 13:24

    @11.32 perfect posibil, cu Ranger încă nu am făcut cunoștință live. Sper ca săptămânile viitoare să văd ce și cum, doar ce am primit două la firmă.

  • dan, luni, 13.10.2025 20:28

    bull shit electric