Ford Ranger
Salt de performanță
Sătui să ne vadă cum tânjim după F-150 Raptor, Ford s-a gândit să ni-l ofere cadou și în Europa, doar că într-o formă adaptată publicului de aici. Adică fără V6 de 3,5 litri pe benzină, că e risipă.
„Păi și mai e Raptorul Raptor în cazul ăsta?”, probabil că te întrebi. Eu știu, că m-am întrebat.
Motivele acestei decizii poate că or fi altele, însă ce știm noi cu siguranță despre Raptorul nostru este că are sub capotă un motor decent, plus elementele care-l fac pe Raptorul american un adevărat prădător de preerie: amortizoare de înaltă performanță Fox și o presetare Baja care să evidențieze corespunzător calitățile acestui pickup.
Ne-am convins încă de la primul contact că lipsa câtorva sute de cai nu este chiar un capăt de lume și că un Raptor diesel poate fi distractiv. Dar, ca să vedem cum îi șade pick-up-ului american și pe drumurile noastre (forestiere), Ford ne-a invitat la Sibiu pentru o plimbare prin împrejurimile mai puțin cunoscute ale orașului.
Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.