Ford Ranger

Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP

Motor / Transmisie

4.5

Normele de emisii din ce în ce mai restrictive tranșează neînduplecat în centimetrii cubi ai motoarelor, iar asta se vede clar și în segmentul utilitarelor, unde motoarele de 2.0 litri devin cea mai bună ofertă, dacă nu singura — așa cum e cazul și aici.

La fel s-a întâmplat și cu Ford Ranger, care s-a lepădat de orice alt motor în schimbul unității TDCI de 2.0 litri, oferită în mai multe stadii de putere. Ofertele single turbo au 130 și 170 de cai-putere, iar cele biturbo 213, respectiv 238 CP. Desigur, nu trebuie jelită pierderea motoarelor mari, pentru că noile unități oferă mai mulți cai-putere și mai mult cuplu motor.

În mod curios, cel mai puternic Ranger nu poartă sub capotă și cel mai puternic diesel de la Ford, ci se mulțumește cu versiunea EcoBlue de 213 CP și 500 Nm. Doar Edge se laudă acum cu motorizarea de 238 CP. 

Însă relevant pentru o utilitară diesel este cuplul motor, iar Raptor nu pierde teren aici: ambele dieseluri biturbo dispun de 500 de Nm. Unde chiar câștigă teren în schimb Raptor este transmisia cu zece rapoarte, care și-a demonstrat deja calitățile pe Mustang și pe F-150. 

Rezultatul duoului dinamic motor-transmisie este satisfăcător atât din punct de vedere al managementului resurselor de putere, cât și la capitolul consum de combustibil. La viteze de autostradă, în treapta finală, motorul oscilează liniștit în jurul cifrei de 2.000 rpm.

În afara asfaltului, când nivelul solicitărilor crește, cutia ține motorul în plaja optimă de turații; cuplul maxim este oferit de la 1.750 rpm, așa că Raptor nu va fi prins niciodată în contratimp. Livrează cât trebuie să livreze, când trebuie să livreze.

  • inexorabil, joi, 22.08.2019 14:48

    Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.

  • Andrei, vineri, 23.08.2019 17:35

    Se vor vinde vreo 5 pe an, pentru fan boys. Ford e atat de bun pe partea de sasiu/directie si atat de slab pe interioare. Qui prodest? In cativa ani accesul in zonele forestiere va fi interzis complet pentru asemenea utilaje (e si acum, dar nu se aplica legea), deci va ramane distractia pe sosea.

  • xxx, luni, 26.08.2019 12:25

    europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto: trebuie sa iubim camioanele ca sa ne consideram ca suntem suficient de culturalizați in tainele domeniul auto?

  • pipo, luni, 26.08.2019 14:37

    Credeam ca am o senzatie d-aia de ..deja vu . Dar nu , chiar am scris acum doar 3 luni p-aici ca masina este superba . Si totusi ..test cu aceeasi masina/varianta in doar 3 luni de 2 ori !? Baieti , stiu ca va place mult jucaria asta , dar totusi sper ca nu o sa citim acum impresiille la toata redactia. Pana la urma chiar daca multora le place sunt prea putin cu adevarat interesati de achizitia unei astfel de masini , iar pretul chiar prohibitiv pt. un Ford mai taie si din aia mare parte. Stiu, primul test era facut in alta tara, dar totusi, era de ajuns cred eu , cel putin pt. o perioada, puteati reveni cu asta mai tarziu P.S. : de ce stergeti postarile fara motiv ? Intrebam aici ( chiar la acest test) acum ceva zile pe "colegul" Inexorabil despre un link mai vechi dar mi-ati sters postarea !!?? @Inexo , intre timp am gasit , nu mai stiam cum il cheama pe Davide Cirone si nu mai gaseam filmuletul ala superb cu Lancia Delta Integrale .

  • ediflorianus, miercuri, 28.08.2019 20:32

    Cumpărați Ranger din Ungaria e cu până la 25% mai ieftină, și este mai bine construită(Aduse din South Africa nu Tailand) . Am avut 3.2 Limited , ok , dar cosum mare , iar ungerea necorespunzătoare. Rugineau destul de repede (1-2 ani) , dar nici Navara D23 nu e mai bine făcută (e chiar sub.) Baftă.