
Tehnologie
Înfundarea ecranului de 8 inci în planșa de bord nu este cea mai bună abordare din punct de vedere estetic, însă nu trebuie să fii indus în eroare de detaliul acesta: sistemul de infotainment SYNC 3 este actual. Ne-ar fi plăcut o interfață mai evoluată grafic, însă asta ține doar de ochiul privitorului — timpii de reacție nu au de suferit din cauza asta.
Conectivitatea cu telefonul mobil este susținută prin aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto, care înglobează o mare parte din funcțiile tangențiale cu aria auto și facilitează operarea acestora prin intermediul comenzilor mașinii.
Aici aș fi zis că Waze-ul înglobat în ecranul mașinii este unul dintre beneficiile Apple CarPlay sau Android Auto, însă sistemul de navigație al lui Raptor se poate dovedi mai util atunci când te răzbește spiritul de aventurier. Pe segmente de hartă necartografiate, acesta lasă „firimituri” pe traseul deja parcurs, pentru a diminua riscul rătăcirii prin pădure, spre exemplu.
Apropo de conectivitate: prin FordPass Connect dispui de WiFi în habitaclu pentru până la 10 dispozitive diferite, transformând cabina lui Raptor într-un hotspot potent — poate emite semnal până la 15 metri distanță.
Andrei, nu înțeleg de ce ți se pare că interiorul lui Ranger ar fi plicticos. Eu am avut senzația asta când am cercetat îndeaproape habitaclul lui...MB X-Klasse. Nota bene, model "premium". Oricum, nemții nu se pot bucura de experiența în domeniu a americanilor. Pe de altă parte, noul trend care începe să trezească interesul europenilor și chiar să rivalizeze cu SUV-ul în materie de spirit practic, recte pick-up-ul, evident că nu poate fi asimilat pe bătrânul continent decât în logica motoarelor mici, cu precădere turbodiesel. În general, europenii mizează pe rațiunile economice, în particular însă politichia rromânikăi prețuiește la nesfârșit porcăria supremă a impozitului pe cilindree, ceea ce --- pe mine, cel puțin --- mă împiedică să visez la o camionetă tributară monstruosului Duramax 6.6 V8 TD (Doamne, ce cuplu teribil...poți aborda toate coclaurile cu un asemenea motor). Mă rog, satisfacția certă este să Ford rămâne cea mai "descurcăreață" din Triada de peste Ocean. Va veni și rândul lui...F-150, să "investim" răbdare, doar că, între timp, europenii trebuie să acumuleze mai multă cultură auto și, totodată, să se lepede de niște prejudecăți adânc implantate în mintea lor...Românii însă fac progrese vizibile în acest sens, că doar le sesizez și eu cu propriii mei ochi și încă zilnic, numai că înrădăcinata "religie" a venerării zeilor teutoni se îndârjește să #reziste, iar alde coca & piți nici nu mor, nici nu se predau, nici ochelarii fumurii și "șmecheri" nu concep să și-i scoată, nici măcar în situația în care soarele nu strălucește.