Interior
Feedback-ul clienților este foarte important pentru Ford Pro (divizia de comerciale), tocmai de aceea americanii au luat asta în considerare atunci când au desenat interiorul noii generații Tourneo Courier. Este mai spațios, util și mai tehnologizat ca oricând. Dar să le luăm pe rând.
Habitaclul poate găzdui până la 5 pasageri, iar cei din spate au mai mult spațiu la umeri și la cap. Concret, spațiul la cap pe al doilea rând de scaune măsoară 1.136 milimetri, cel pentru picioare 928 de milimetri, iar cel pentru umeri 1.463 milimetri.
Chiar și așa, mi s-a părut cam limitat, mai ales la picioare. Bine, probabil și pentru că am o înălțime de 1.92 metri.
Spațiile de depozitare sunt arhisuficiente și generoase ca dimensiuni. De fapt, acesta este unul dintre avantajele noului Ford Tourneo Courier.
Pe lângă spațiile clasice, adică torpedou și cotiera centrală, Tourneo Courier îți pune la dispoziție o zonă de depozitare în spatele instrumentarului de bord digital, în fața pasagerului din dreapta și deasupra parasolarelor. Mai mult, spațiile de depozitare din uși sunt suficient de încăpătoare pentru a stoca orice, de la pungi de snacks-uri, la sticle cu apă.
Dacă tot suntem la acest capitol, spațiul din portbagaj a crescut cu 44%, comparativ cu vechiul model. Asta înseamnă că ai un volum de încărcare cuprins între 1.188 și 2.162 de litri, în funcție de poziția celui de-al doilea rând de scaune.
Și în portbagaj ai multe spații de depozitare, în panourile laterale, dar și un "sertar" încăpător, în partea dreaptă, unde poți depozita încălțămintea murdară, după o sesiune de plimbare prin natură, spre exemplu.
În cazul lui Renault Kangoo vorbim despre un volum de încărcare cuprins între 775 și 3.500 de litri, iar Volkswagen Caddy are un volum maxim de 2.556 de litri.
Ford Tourneo Courier îți face viața mai ușoară prin câteva soluții ingenioase, așa cum ți-ai dat deja seama. O altă soluție este un loc special unde îți poți fixa telefonul mobil, astfel că nu mai trebuie să utilizezi suporturi cu ventuze sau suporturi care se fixează pe lamelele aeratoarelor.
Totodată, scaunele vin îmbrăcate într-o tapițerie care poate fi curățată ușor, este impermeabilă și nu se simte rece atunci când afară este frig.
O ultimă mențiune, în ceea ce privește materialele: am remarcat foarte mult plastic (cam tare) la interior. Indiferent că mă refer la zona bordului sau a portierelor. Dar e ceva normal, având în vedere segmentul la care ne referim.
La capitolul ergonomie, regăsești foarte puține butoane fizice la interior, majoritatea funcțiilor fiind preluate de ecranul central al sistemului multimedia. Inclusiv funcțiile sistemului de climatizare.
Ce motor fain