Tehnologie

4.5

Dacă la Coolray primești un sistem curbat alcătuit din instrumentar de bord și sistem multimedia, în cazul lui Cityray ecranele au fost diferențiate. Instrumentarul de bord este complet digital și are 10.25 inch.

Grafica este bună, iar acesta este ușor configurabil. Dacă ai pornită aplicația Waze prin intermediul Apple CarPlay, atunci poți vedea harta direct în instrumentarul de bord.

Că tot am spus de Apple CarPlay, conectivitatea telefonului la sistemul multimedia se poate face fără fir. Momentan, Android Auto nu este disponibil, dar în 2026 chinezii vor face un update care va rezolva această problemă. Pe consola centrală ai parte și de o zonă pentru încărcat telefonul wireless.

Ecranul sistemului multimedia este mare și poziționat vertical. Acesta are 13.2 inch și o grafică bună. Dispune de un procesor Qualcomm Snapdragon 8155, care asigură o funcționare fluidă a sistemului, beneficiind de 16GB RAM și 128GB memorie internă.

Numărul de butoane fizice este redus la minim. Ai doar câteva pe volan și pe consola centrală. În rest, celelalte funcții pot fi accesate doar prin intermediul ecranului central, inclusiv sistemul de climatizare sau chiar pentru deschiderea acoperișului panoramic.

Ce mă deranjează este că atunci când ai ceva deschis pe sistemul multimedia în modul Apple CarPlay, acesta îți ocupă întreg ecranul. Nu ai o zonă cu scurtături sau un buton Home în partea de jos așa cum vezi la majoritatea mașinilor. Astfel, pentru a-ți porni, de exemplu, încălzirea în scaune, trebuie să faci 4-5 comenzi diferite. Imaginează-ți asta în timpul mersului.

Încă un lucru ciudat, care consider că, mai degrabă, este un bug pentru moment. Dacă la toate modelele care se vând în Europa sistemele de siguranță și asistență se reactivează automat când pornești mașina, la modelele Geely acestea rămân oprite odată ce le-ai dezactivat.

Sistemul de iluminare ambientală vine la pachet cu 72 de culori diferite și creează o ambiență plăcută. Mai mult, poți seta ca ambientalele să ilumineze intermitent după ritmul muzicii.

  • DAN, miercuri, 24.12.2025 10:44

    Oricat de tentante ar fi masnile chinezesti prin prisma pretului, chinezii mai au mult pana sa ajunga la maturitatea si rafinamentul ingineresc al europenior, dar si al japonezilor si coreenilor. Pretul nu e totul...

  • dan_grc, miercuri, 24.12.2025 14:37

    Ușor ușor testele cu mărcile chinezești vor deveni majoritare, urmând trendul influencerilor, deocamdată vânzările le vedeți la un alt articol, mărcile europene domină primele locuri, exceptând Toyota, pe locul doi, iar Dacia pe locul 9, cu vânzări aproape duble față de MG, cea mai vândută marcă chinezească în Europa. Geely, Chery, MG, nu vor vinde în România mai mult ca Dacia, pe niciun segment pe care concurează, multă vreme de acum înainte.

  • nsrei, joi, 25.12.2025 12:22

    Totu e fals. Nu vad de ce m ar interesa o mașină care nu schimba treptele corect sau care la gropi și sine de tramvai nu e confortabila. Zici că s au terminat mașinile sau că unii dintre cititorii noștri nu au avut niciodată mașină. Rog comparați aceasta roaba fabricata in 2025 cu un seria 5 2005 apoi reveniți cu concluzia care schimba treptele mai bine și care e mai confortabila

  • parere, joi, 25.12.2025 15:14

    Pai este o optiune excelenta sa nu mai porneasca sistemele de asistenta odata ce le-ai oprit tu ca utilizator. Europenii, americanii si unii asiatici parca s-au tampit, este extrem de enervant sa opresti la fiecare utilizare a masinii anumite sisteme precum mentinerea benzii care sa mai porneasca si o alarma sonora. Idem pt avertizare semne de circulatie, inclusiv semnul de viteza. Eu nu am cumparat o Mazda tocmai din cauza asta, plin de avertizari sonore si unele greu de dezactivat. Toyota de ex. erau mai smart pe chestia asta acum cativa ani, acum nu mai stiu.