Honda Civic

1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Aut Elegance Navi

Motor / Transmisie

3.5

Despre noul motor turbo de un litru al celor de la Honda am tot scris în ultima perioadă. Chiar dacă fanii Honda au considerat downsizing-ul o blasfemie, motorul 1.0 turbo de 129 de cai putere ne demonstrează că Civic-ul poate fi o mașină mult mai plăcută și cu o adresabilitate mai mare.

Din păcate, în cazul versiunii 1.0 turbo cu transmisie CVT avem un cuplu motor mai mic cu 20 de Nm decât în cazul manualei. Sunt doar 180 de Nm, livrați de la 1700 de rotații, ceea ce face din Civic o mașină la limita voioșiei, destul de agilă în mediul urban, capabilă să-ți ofere acele impulsuri de care ai nevoie când vrei să te strecori. Cu toate acestea, bagajul de resurse nu este suficient pentru a face din Civic o mașină agilă și la viteze ceva mai mari. Așa că, după 100 de km/h, o să te rogi de japoneza ta să se miște ceva mai repede, mai ales atunci când ai decis să ocupi toate locurile din talon și toată capacitatea portbagajului.

Colac peste pupăză, Honda oferă și o transmisie CVT pentru acest motor. Nu e cea mai inspirată alegere din punct de vedere al spiritului dinamic. Simularea unor trepte atunci când ai nevoie de o retrogradare te aduce în fața unui zgomot deranjant, care nu vine la pachet cu o explozie mult așteptată. Simți că mașina se străduie să-ți ofere ceva mai mult, dar parcă nu e suficient.

Altfel, în mediul urban, CVT-ul își face liniștit treaba și te scapă de calvarul schimbării manuale a treptelor în traficul aglomerat.

Așadar, dacă vrei o automată pe motorul entry-level de un litru și 129 de cai putere ar fi bine să nu îți dorești un rafinament aparte. Zgomotul cutiei CVT este destul de intruziv, iar simularea treptelor de viteză nu este tocmai fericită. Pe lângă toate acestea, motorul cu trei cilindri are unele vibrații, cu care trebuie să te obișnuiești.

La finalul acestui capitol, trebuie să mărturisesc, cu vinovăție, că sunt anumite momente în care îmi place cum sună cei trei cilindri. Subliniez: anumite momente.

  • Coco, luni, 16.04.2018 14:36

    Cea mai bun hathcback din segmentul compact la ora actuală

  • Coco, luni, 16.04.2018 15:06

    Că și un punct de vedere legat de testele efectuate recent și în timp și mai ales de concluziile și aprecierile destul de individuale față de noul model Honda, constat cu surprindere că la noi noul Civic este văzut total diferit că în majoritatea țărilor europene unde a fost testat. Deși la motorizarea 1.0 turbo hathcback avem aprecieri discrepante ( punctaje de 3.9, 4.0 și 4.2 ) în varianta cu cutie manuală mașină este net avantajată comparativ cu varianta cu cutie CVT, totuși punctajul final este mai bun in cazul cutiei cu variație continuă, chiar dacă cutia este menționată la aspecte care nu au plăcut ( cu toate că aceasta aduce niște lipsuri evidente și limitează mult mașina în unele puncte forte, ale motorizării, dinamicii, consumului etc) . Crezând că am o impresiei personală eronată am urmărit teste efectuate și de către alte publicații și specialisti iar concluziile au fost cu totul altele. Deci părerile diferă destul de mult și acest lucru poate nu aduce decât confuzie legat de acest model prin prisma comparativă a rezultatelor diverșilor testatori cât mai ales comparativului cu modele concurente lucru care nu face bine educației cumpărătorului auto din România.

  • Civic, luni, 16.04.2018 15:22

    Calitatea fabricatiei este destul de slaba comparativ cu ceea ce producea Honda in trecut (vezi sudurile la vedere si imbinarile cu lufturi), iar motorizarea consuma destul de mult in oras. In plus, motorul are aceleasi belele cu injectia directa (detonatii, zgomote si vibratii) si lantul se aude tare. Tapiteria este de o calitate slaba (mult sub generatia trecuta), butoanele de pe volan sunt dintr-un plastic execrabil iar sistemul multimedia mai face probleme (mai ales la temperaturi reduse). Overall, o masina dezamagitoare. Honda trebuie sa se trezeasca, au ajuns cam jos fata de nivelul la care ii stiam.

  • Tatraurs, luni, 16.04.2018 16:24

    Exact cum banuiam,motoarele mici cu turbo sunt o mare teapa in realitate fata de ce scrie pe hartie.Consuma in oras fix cat o Honda accord cl7 de 2.0 aspirat.Daca mai pui la socoteala si capacitatea rezervorului care e de 45l cu tot cu rezerva e clar,o sa te imprietenesti cu baietii de la benzinarie.Exteriorul pokemon cu toate ca nu imi place,nu-l discut ca gusturile difera,discut doar interiorul,nu forma ci calitatea,are niste plastice de zici ca e Logan.

  • Alex, luni, 16.04.2018 17:38

    Motorul asta de 1L inlocuieste motorul de 1.4L de pe generatiile anterioare. Cel de 1.5L pe longevivul 1.8 s.a.m.d Din perspectiva asta, noul 1L este clar o evolutie in bine a ofertei. Poate multi nu va dati seama cata tehnologie si dotari sunt in acest nou model, dar si mai important cat de spatios este. Urcati-va doar intr-unul, ridicati cotiera si o sa observati ca va intra toata mana (cu tot cu cot) in spatiul disponibil. Portbagaj iarasi, no comment - excelent. Japonezele nu au avut niciodata o calitate a materialelor extraordinara, nici insonorizare reusita. Dar au fost foarte foarte rezistente in timp. Exemplu toate Skodele si VW cu manere gumate coapte si zgariate dupa 4-5 ani. N-o sa vezi asa ceva intr-un Civic. Cat despre preturi, pentru dotari identice doar Hyunday/Kia se poate compara. VW, Skoda, Mazda, Seat sar mult calul odata ce incepi sa bifezi optiuni.

  • S, luni, 16.04.2018 19:56

    21.500 euro un cotet din asta cu motor de baza ? Prin 2007 cumparai Octavia 2 Elegance TDI pe la 18.000 euro , acuma un cotet ca fabia cu niste dotari ajunge sa sara de 20.000euro.

  • @S, marţi, 17.04.2018 10:26

    Presupun ca stii cum functioneaza inflatia.

  • 456, marţi, 17.04.2018 11:39

    @S: Daca si Honda face cotete ...ce sa mai zic de Fiat, Citroen sau Renault,de exemplu. Ok, e 21.500 dar ofera o gramada de dotari plus automata. Skoda e masina buna, nimic de zis, am avut si am fost multumit, dar Honda e mai buna, n-am cum sa nu recunosc. Toate japonezele sunt facute mai cu simt de raspundere decat europenele, cu parere de rau zic asta, deoarece tin cu europenii mei dar as vrea sa si am motive sa tin neconditionat cu ei. Daca ar fi sa-mi iau acum o masina noua, as alege o japoneza (mai putin marcile Nissan sau Mitsubishi - prietenii stiu de ce).

  • S, marţi, 17.04.2018 13:49

    @456: Fiat si Citroen nu fac masini :) Citroen face masini urate fiat nu face masini. Pentru mine exista japoneze si masini germane + alea americane. A mers un prieten cu o alfa la service si se scarpinau aia in cap.

  • @S, marţi, 17.04.2018 16:45

    Aia de la service se scarpinau in cap de prosti ce erau. Mai bine ar mai pune mana pe un manual de service, ca nu frige si nici nu musca.

  • Rrd, duminică, 22.04.2018 22:44

    Destul de slaba calitativ, indiferent cât o lauda lumea. Am ales 2018, in dauna civic sedan 2016 și nu sunt chiar cel mai încântat... și mai e și o grămada de bani ...

  • adi_10, duminică, 29.04.2018 13:48

    interesanta si nu mi se pare foarte scumpa...raportat la alte masini evident

  • mnc, joi, 24.05.2018 14:30

    Bestiala culoarea, dar cred ca la motorul de baza i se potriveste mai bine o manuala. Nu inteleg politica de preturi. Cum poate 1.5t sa costa 4500Eur mai mult ca 1.0?