Motor / Transmisie
Despre noul motor turbo de un litru al celor de la Honda am tot scris în ultima perioadă. Chiar dacă fanii Honda au considerat downsizing-ul o blasfemie, motorul 1.0 turbo de 129 de cai putere ne demonstrează că Civic-ul poate fi o mașină mult mai plăcută și cu o adresabilitate mai mare.
Din păcate, în cazul versiunii 1.0 turbo cu transmisie CVT avem un cuplu motor mai mic cu 20 de Nm decât în cazul manualei. Sunt doar 180 de Nm, livrați de la 1700 de rotații, ceea ce face din Civic o mașină la limita voioșiei, destul de agilă în mediul urban, capabilă să-ți ofere acele impulsuri de care ai nevoie când vrei să te strecori. Cu toate acestea, bagajul de resurse nu este suficient pentru a face din Civic o mașină agilă și la viteze ceva mai mari. Așa că, după 100 de km/h, o să te rogi de japoneza ta să se miște ceva mai repede, mai ales atunci când ai decis să ocupi toate locurile din talon și toată capacitatea portbagajului.
Colac peste pupăză, Honda oferă și o transmisie CVT pentru acest motor. Nu e cea mai inspirată alegere din punct de vedere al spiritului dinamic. Simularea unor trepte atunci când ai nevoie de o retrogradare te aduce în fața unui zgomot deranjant, care nu vine la pachet cu o explozie mult așteptată. Simți că mașina se străduie să-ți ofere ceva mai mult, dar parcă nu e suficient.
Altfel, în mediul urban, CVT-ul își face liniștit treaba și te scapă de calvarul schimbării manuale a treptelor în traficul aglomerat.
Așadar, dacă vrei o automată pe motorul entry-level de un litru și 129 de cai putere ar fi bine să nu îți dorești un rafinament aparte. Zgomotul cutiei CVT este destul de intruziv, iar simularea treptelor de viteză nu este tocmai fericită. Pe lângă toate acestea, motorul cu trei cilindri are unele vibrații, cu care trebuie să te obișnuiești.
La finalul acestui capitol, trebuie să mărturisesc, cu vinovăție, că sunt anumite momente în care îmi place cum sună cei trei cilindri. Subliniez: anumite momente.
Cea mai bun hathcback din segmentul compact la ora actuală