Consum
În ciuda comportamentului sâcâitor, o cutie CVT poate garanta un consum redus. Mai ales atunci când o asociezi cu un mod Eco, menit să mai taie din elanul mașinii. Iar o asemenea trăsătură este esențială în cazul unui motor pe benzină, fie el și de un litru.
Așa se face că această configurație a lui Civic ar trebui să fie cea mai eficientă. Și este. Insesizabil, dar este. De ce spun asta? Pentru că acest motor 1.0 turbo cu CVT este mai economic decât același motor cu manuală. Diferența este însă infimă: 5.0 litri în regim mixt, față de 5.1 litri, tot în regim mixt.
În traficul urban, Civic-ul de test s-a învârtit în jurul valorii de 9 litri/100 de kilometri. Ba chiar a scăzut sub acest prag atunci când am rulat mai mult noaptea prin București. În afara orașului, de la București până la Sinaia, alternând condusul economic cu cel normal, consumul a oscilat între 5 și 6.5 litri/100 de kilometri. Menționez că cei 5 litri au fost atinși într-un regim de condus extrem de eficient.
Revenind la media de consum oficială de 5.0 litri a versiunii testate, trebuie să vă spun că ea este mai bună decât a multor rivali din segment. Kia Cee'd, Ford Focus, Hyundai i30, Mazda3 și Nissan Pulsar, în configurații comparabile, consumă mai mult decât modelul japonez, chiar dacă, în unele situații, resursele sunt clar mai modeste.
Reușesc însă să scadă sub pragul de 5 litri/100 de km rivalii Volkswagen Golf, Seat Leon și Opel Astra. E drept că ultimii doi au și ei mai puține resurse, doar Golf fiind comparabil direct.
Cea mai bun hathcback din segmentul compact la ora actuală