Motor / Transmisie
Și uite așa ajungem la Civic-ul proaspăt lansat și testat la Madrid, echipat cu o singură motorizare: un hibrid recunoscut deja după titulatura eHEV, întâlnită și la CR-V, Jazz și HR-V. Vorbim despre un hibrid care nu are nevoie de încărcare la priză, pentru că energia vine de la motorul termic. Un motor de 2.0 litri, cu ciclu de funcționare Atkinson, completat de alte două motoare electrice și o baterie litiu-ion cu 72 de celule și o capacitate de 1 kWh.
Principiul de funcționare nu e foarte complicat și nici nu îl bulversează pe cel de la volan, care nu trebuie decât să apese accelerația. Alternarea funcționării motoarelor se întâmplă fără ca tu să știi. În mare parte din timp, mașina va căuta să meargă electric.
Spre exemplu, în oraș, ea pornește mereu electric. Roțile sunt puse în mișcare de motorul electric și ai o rulare similară cu cea a unui vehicul cu zero emisii. Există și modul hibrid, în care motorul pe benzină pornește pentru a încărca bateria, însă propulsia este asigurată de același agregat pe benzină.
Abia în Engine Mode propulsorul termic antrenează roțile. Asta se întâmplă în momente de sarcină maximă și atunci când rulezi constant pe autostradă.
Dacă v-am făcut capul calendar, e cazul să vă spun și cum se simt toate astea. Ei bine, din fericire, există resurse îndestulătoare pentru mașina de 1.6 tone. Vorbim despre un total de 183 de cai putere și un cuplu motor de 315 Nm. Este o valoare generoasă de moment motor, pe care am resimțit-o și am folosit-o din plin pe o serie de viraje în urcare, presărate pe traseul nostru de test.
Așadar, mașina are potențial și le poate da peste nas cârcotașilor care cred că este un ansamblu de care o să te rogi să tragă corespunzător.
O altă veste bună vine de la antifonare. Spre deosebire de sistemul hibrid folosit de ceilalți frați Honda, pe Civic avem parte de un sunet cu mult estompat atunci când pornește motorul termic. Și nu e doar atât. Motorul se aude bine.
Dacă mai selectezi și modul Sport, sunetul devine cu adevărat plăcut, cu ajutorul boxelor. Sistemul audio completează corect experiența.
Pentru Honda, va fi greu să convingă fanii care au fost nevoiți să aleagă vechiul Civic cu motorul de 1.5 litri (pentru că își doreau mai multă putere). Acum, când singura opțiune este un hibrid, se vor ridica multe sprâncene dezaprobatoare. Însă, vă sfătuiesc să treceți peste preconcepții și să mergeți să-l testați. S-ar putea să vă surprindă plăcut.
Daca Civic-ul costa 37.000 euro imi este frica sa vad cat o sa coste noul CR-V. Au luat-o razna preturile de tot, e clar. Ma refer aici la toate masinile, nu doar la anumite marci. In rest masina arata bine, la exterior ma refer. Ca la interior, dupa cum ne-ati obisnuit, nu puteti face niste poze din care sa ne dam seama de interior, bord etc. Nici macar o poza cu tot bordul, atata s-a putut.