Examenul maturității
Ce nu s-a spus deja despre Honda Civic? Modelul japonez a fost în producție, neîncetat, din 1972 și a trecut prin 10 generații diferite până anul acesta. Știu, matematica industriei auto dă cu virgulă, din moment ce majoritatea producătorilor încă mențin un ciclu de producție de aproximativ 7 ani pentru fiecare generație.
Asta nu face decât să ne arate cât de important este modelul compact pentru Honda, producătorul nipon având mare grijă ca acesta să nu rămână cumva în urma rivalilor, chiar dacă asta înseamnă să scurteze ciclul de producție cu câțiva ani.
A unsprezecea generație a fost dezvăluită și a intrat în producție anul acesta. O simplă privire în direcția acestui nou model e de ajuns, designul exterior fiind acum mai simplu, mai elegant și ceva mai conservator.
Unii ar putea spune că asta marchează sfârșitul Civic-ului așa cum îl știam, extrovertit, diferit, excentric. Alții ar putea spune „în sfârșit”, grăbindu-se să cumpere unul, tocmai pentru că acum arată mai „normal”.
Indiferent de tabăra în care te afli, din momentul în care te urci la volan vei descoperi un model maturizat, rafinat și cu atitudine de lider în segmentul său.
PREZENTAREA COMPLETĂ A MAȘINII NOASTRE DE TEST
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Alex, miercuri, 14.12.2022 14:00
@Seriffule, oi fi tu serif dar daca traiesti in Ro pentru ce iti trebuie tie mai mult de 180 viteza maxima cand nici aia nu e legala.
-
Tipul R, miercuri, 14.12.2022 14:04
Design din ce in ce mai Anodin. Cea mai "afrodisiaca" generatie a fost FK2. Interiorul parca e de Dacia Logan/Sandero, ca "arhitectura".
-
Seriff, miercuri, 14.12.2022 14:58
@Alex are importanta, pai atunci sa coste 20.000 euro masina, pentru ca are performante mai slabe decat cele facute acum 20 de ani, nu conteaza ca merg eu sau nu cu 180 la ora, pe logica ta ar trebui toate limitate la 130 la ora, cat e limita maxima pe autostrada.
-
Nsrei, miercuri, 14.12.2022 15:00
Nici n am citit articolul. Am dat repede direct la comentarii sa mă lamentez pe aici. Presupun că la cat costa varianta full (vreo 40mii??) mai bun era civicul ăla de acu 2 generații , ăla made n Turcia cu motorul ăla cinstit de 1.8 aspirat. Era la vreo 15mii de euro. Întreb și eu ce reprezintă diferența de aproape 25demii. Cumva cumpărăm două mașini jumate ?
-
Nsrei, miercuri, 14.12.2022 15:03
Seriff omule ești cel mai tare. Așa gândeam și eu dar nu știam să o zic. Astia ne vând mașini mai proaste că acum zece ani la preț dublu
-
sandu, miercuri, 14.12.2022 15:45
in sfarsit exteriorul imi place maxim. la interior...au dat in bara cu portbagajul si locurile din spate.
-
cos, miercuri, 14.12.2022 15:50
Cand am vazut primele poze mi s a parut ciudata si nu mi a placut. Acum dupa ce am vazut un milion de poze si 2 mil de reviews parca nu mai pare asa ciudata si a inceput sa mi placa designu. Inca n am vazut o pe viu. Pentru mine e destul de ciudat interesul atat de mare pentru masina asta. Inteleg ca e model nou, motorizarea inedita (pentru Honda cel putin) dar totusi...toata lumea vorbeste despre noul Civic :)
-
@cos, miercuri, 14.12.2022 15:56
Da , toată lumea vorbește...despre cat de scumpa e. Nu toți avem saci plini cu euro
-
nume, miercuri, 14.12.2022 16:51
Pretul noului Civic e:HEV incepe de la 34.990 de euro, nu 33.000, asa cum se mentioneaza in randurile de mai sus. Si asta pentru versiunea Sport. Varianta Advance, adica cea din test, porneste de la 38.490 de euro, nu 33.000, asa cum se precizeaza in dreptunghiul din care aflam inclusiv ca aceasta masina este facuta pentru oras (se dezmembreaza pe autostrada?). PS: Cum este posibil ca un design punctat cu 4.5 stele sa treaca neobservat?
-
Banditos, miercuri, 14.12.2022 21:04
Tre' sa fii intr-o dunga sa compari un model 2022 cu unul fabricat acum 20 de ani. Si ce poate exprima mai mult cunostintele unui individ oarecare cand evidentiaza "penibila" viteza maxima de 180km/h?
-
pipo, joi, 15.12.2022 12:32
Ca ne/le place unora sau nu, acest model a devenit una din cele mai bune alegeri din clasa compacta odata cu precedenta generatie si poate fi considerat cu usurinta la o analiza obiectiva poate cea mai buna alegere in clasa odata cu aceasta noua iteratie. Nu prea mai conteaza cum au ajuns sa iasa asa in fata in Europa sau de ce producatorii traditionali din Europa joaca atat de slab la aceasta clasa si de ce mai toti nu sunt in stare sa produca "mai multa masina" la aceasta clasa asa cum face Honda. Singurii sunt cei de la Skoda cu Octavia, dar in afara de dimensiunile/spatiul record , cele 2 nu au altceva aproape nimic in comun. Honda reuseste un compromis excelent in ce priveste forma caroseriei , spatiul, calitate ,felul cum se conduce si (de multi ani) toate acestea acompaniate si de motoare potente. Si parca nu te simti asa pacalit ca la alti producatori europeni cand te duci sa o cumperi , japonezii iti ofera toata masina din echiparile de baza , nu ca pe la noi , cu partiale, cu faruri sau stopuri care sunt doar jumate functionale , cu 'jde butoane jumate nefunctionale, cu diferente enorme intre bord, display , calitate ornamente, jante ,etc - intre echipari. Daca au reusit sa imbunatateasca ,asa cum scrie aici, sasiul si mai ales suspensia spate ( eu unul nu am fost impresionat de precedenta generatie , e zgomotoasa si firava daca ai ceva greutate pe spate) si sa puna un sistem media cu adevarat performant, atunci e mare lucru. Design-ul exterior e greu de comentat, pe mine nu ma deranjeaza, am ajuns la o varsta la care vechile iteratii imi pareau usor exagerate si puerile, e greu sa fii obiectiv aici. Dar pe partea de interior, cu tot cu update-ul evident al materialelor si tehnologiei , imi pare rau ca au parasit zona aia de "cockpit" asa cum era precedenta, care in opinia mea este/a fost unul din cele mai inspirate interioare ca si design in industrie ,nu imi aduc aminte sa ma fi simtit atat de bine la volanul unei alte masini . Cel mai mult ma deranjeaza ca au adoptat din pacate aceeasi solutie ca si multi alti producatori cu acel display media cocotat in varful bordului, e oribila solutia in opinia mea, dar ma rog, probabil multi nu vor fi deranjati de asta sau unora poate chiar le place. Au avut intr-adevar o problema cu felul de a trata tot ce este construit de la stalpul B in spate, zici ca era fabricata altundeva, materialele mult mai proaste , calitate de asamblare mult mai proasta , nu mai zic de portbagaj , care zici ca e o ...groapa si atat. Din ce vad aici pare ca nu prea au avansat la acest capitol si e pacat . Revenind la porbagaj, chiar daca nu pare prea mare, este foarte ok ca si capacitate si functionalitate din cauza deschiderii hatcback ,in ciuda caroseriei cu aspect de sedan , poate fi folosit la adevarata lui capacitate, un lucru pe care multi producatori refuza sa il inteleaga . Sunt foarte multi clienti care cauta un astfel de model care sa puncteze asa bine in clasa compacta la cele mai importante capitole si care au potenta sa dea cateva mii de euro in plus pt. asta. Da, este scumpa, foarte scumpa, dar toate sunt, nu doar acest model de la Honda. Insa clienti cu bani care vor o masina noua inca sunt destui, cel putin asa se pare .
-
eu, joi, 15.12.2022 13:46
de acord cu tot ce zice @pipo: civic si octavia, desi diferite ca filozofie, sunt cele mai bune alegeri din clasa compacta traditionala, o clasa care totusi a ajuns in umbra compactelor de tip SUV/crossover, pentru motive mai mult sau mai putin intemeiate. am vazut pe viu civicul nou expus in holul unui mall si chiar arata foarte bine, pentru cine cauta stilul clasic elegant si fluid, care sa nu zgarie retina cu artificii inutile. 1000 puncte bonus pentru implemetarea hayonului pe un format de caroserie tip sedan/fastback, la fel ca octavia.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 15.12.2022 18:01
@Seriff "consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu" - arata-mi tu te rog un diesel de peste 180 de cai automat care consuma mai putin de 6 intr-un oras ca Bucurestiul si eu ma duc si il mananc, efectiv o sa musc din motorul ala.
-
Eumeje, sâmbătă, 17.12.2022 00:50
M-am dat cu ea...că tot o lăuda lumea! Scumpă, foarte scumpă, dar.... 1. Am generația anterioară...1.5 turbo...etc.- mulțumit per total mai puțin intervalul de service....dar l-am înteles cumva.. ! 2. Idiot modul de schimbare a exploatării in mers. Adică schimbarea din normal în sport sau individual. Pe scurt ..am nevoie de sport - maximum la mașina asta și trebuie să "trag" de un selector amplasat pe consola centrală+ să urmez ce scrie pe unul din " cadrane"? De ce nu ai creat un buton pentru sport? 3. Lipsa butoanelor de memorie scaun șofer!!! Măcar două poziții la banii asta.... 4. Scumpă....dar dacă aș putea trece peste faptul că diferența de la a mea (veche de doi ani) la civic hybrid e aproape cât un jazz sau yaris hybrid nou aș face schimbul mâine! 5. PS: noul civic e super pentru cine î-și permite! Dă-te cu el și apoi decide! Peace! Mașina ta e cea mai bună...așa că stai cool!
-
Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:33
O masina fada, din toate punctele de vedere. Mai putin pretul, care e nesimtit. Platitudini jurnalistice, nu au curaj sa spuna ceva de rau, zici ca e reclama, nu un test drive. In rest, toate masinile au 4.5/5, se testeaza degeaba aici, asta va spun de ceva vreme.
-
Seriff, luni, 19.12.2022 11:26
@Nelu Pantofaru, Passat 2017 cu 2.0 diesel 150 cp, consum 4% la drum lung, 6% in oras, autonomie 1300 km cu un plin testat personal.
-
sandu, miercuri, 21.12.2022 17:51
nu vorbim aici @seriff de mers batraneste cu ultimul plecat la semafor, ci de un condus "normal", prin bucuresti, unde ieri, motorul meu pe benzina a consumat12.8 % in 9 km, in 45 min, viteza medie 12. cu audi tdi scoteam 9-10. da, in afara si mie imi ia la 90km/h consum de 4.5-5, benzina, mers batraneste. per total, sunt curios la consum cu motorul asta, daca chiar ar scoate un consum mic in oras
-
Nelu.Pantofaru, miercuri, 18.01.2023 13:55
Serifule, iarasi, mai taie din ele... Inteleg ca Tecuci este oras, dar nu se compara bre cu Bucurestiul la ora 7. De altfel, passat-ul mentionat nu are nici peste 180 de cai si nici automat nu ai zis ca e. Mai incearca la altii, vezi poate gasesti pe unii la gradinita sa te creada. Uite iti las aici un link despre masina ta si discutii de consum intr-un Bucuresti aglomerat. https://vwforum.ro/topic/134524-consum-passat-b8/page/3/ Nu e masina sa scoata mai jos de 8-9 in aglomeratie, dar tu ai reusit 6. Esti mai special :)
-
MarS, joi, 16.03.2023 18:04
Am dat comanda de Advance, nu e masina perfecta dar e impresionant sistemul hybrid, tinuta de drum, confortul interior, consumul/poluarea redusa in oras, dimensiunile bune pt o compacta, nici prea mare nici prea mica. Un adevarat briceag elvetian. Deranjant rezervorul de 40L doar, spatiul din spate pt pers inalte (dar nu voi avea prea multe) si ecranul central cam butucanos. Pretul e cam piperat, dar daca configurezi alte masini comparabile la aceleasi dotari ... pana si cu i30/ceed te duci pe la 30-32k, iar VAG cars sunt ridicole
Cu ce o fi masina asta mai buna decat varianta anterioara nu pricep, consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu, pretul e imens, viteaza maxima e penibila, practic o tehnologie inutila acest sistem hybrid, facuta doar ca sa taxeze clientul si mai mult.