Motor / Transmisie
Spre deosebire de toate celelalte generații ale Civicului, noul model vine cu o paletă limitată de motorizări sub capotă. Mai mult decât atât, este primul Civic full-hybrid lansat în Europa.
Da, în acest moment, Civic este oferit doar în versiune e:HEV, adică cu un aranjament hibrid sub capotă, similar cu ce am văzut în trecut pe HR-V sau CR-V. Acesta folosește un motor de 2 litri, cu 4 cilindri, pe benzină, aspirat, care funcționează după ciclul Atkinson, la pachet cu două motoare electrice.
Motorul termic este practic un generator de 143 de cai putere, al cărui scop este, aproape exclusiv, să producă electricitate pentru motorul electric propulsor respectiv pentru pachetul de baterii de la bordul mașinii. Cu toate acestea, motorul termic poate fi cuplat și direct la roți, la viteze de peste 60 km/h, în funcție de necesarul de energie al mașinii.
Important de notat aici este că, din moment ce motorul termic este un generator mare parte din timp, cei de la Honda au vrut să se asigure că este și eficient. Și le-a cam ieșit. Conform producătorului japonez, eficiența de 41% a acestuia îl ridică până pe prima poziție în clasamentul celor mai eficiente motoare din industrie, chiar peste unitățile diesel.
Motoarele electrice sunt de două tipuri: unul propulsor, care trimite puterea la roțile față, și unul cu rol de generator. Totalul resurselor disponibile este de 184 CP și 315 Nm. Cuplul este disponibil imediat. Interesant, nu?
Deși pare complicat, în practică mașina se va comporta ca un model electric în mare parte a timpului. Astfel, plecările de pe loc vor fi făcute electric de fiecare dată și chiar mare parte din timp vei observa că te vei deplasa folosind doar electroni. Mai ales prin oraș, acolo unde pornirile și opririle sunt foarte dese.
Motorul termic, chiar și atunci când pornește, este silențios, și își face treaba fără ca tu să știi ce se întâmplă sub capotă. Mai mult, acesta se va auzi doar atunci când exagerezi cu accelerația. Chiar și atunci, spre deosebire de alte mașini cu sisteme CVT, sunetul va fi mult mai natural, datorită tehnologiei Linear Shift Control. Practic, acesta accelerează motorul în paliere de turație, similar unui sistem convențional cu transmisie automată cu rapoarte fixe.
Deși am mai condus mașini cu sisteme CVT sau e-CVT care simulau trepte de viteză, trebuie să recunosc că niciunul nu a funcționat atât de bine ca tehnologia nouă a celor de la Honda. Cuplul instant al motorului electric și reprizele foarte bune de accelerație fac din Honda Civic un hibrid pe care îți place să-l conduci.
Cu ce o fi masina asta mai buna decat varianta anterioara nu pricep, consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu, pretul e imens, viteaza maxima e penibila, practic o tehnologie inutila acest sistem hybrid, facuta doar ca sa taxeze clientul si mai mult.