Consum

4.5

Scopul principal al implementării acestui sistem, oricât de distractiv de condus ar fi, a fost să reducă emisiile și consumul. Nu degeaba s-au chinuit inginerii Honda să aducă pe lume cel mai eficient motor din industrie.

Conform fișei oficiale, Civic e:HEV ar trebui să aibă un consum mediu de 4.7 litri/100 kilometri parcurși. Nu am obținut acel număr idilic în testul meu, dar nici nu am fost departe. Consumul mediu, după aproape 400 de kilometri cu mașina, pe toate tipurile de drum, a fost de 6 litri/100 kilometri.

Prin oraș, Honda Civic a consumat aproximativ 5.8 litri/100 kilometri, cifră indicată de computerul de bord al mașinii după parcurgerea a 85 de kilometri în trafic incredibil de greu. Media de 18 km/h confirmă, de altfel, cât de multă răbdare a fost necesară la volan.

Pe autostradă, consumul a urcat la 7.5 litri/100 kilometri, în timp ce o secțiune de 50 de kilometri parcursă pe DN1 a dus consumul în jos, până la 4.5 litri/100 kilometri.

O comparație corectă cu rivalii din segment este destul de greu de obținut din cauza caracteristicilor intrinseci ale noului Civic. Sub capotă avem acum un tren de rulare complet hibrid, ceea ce limitează alternativele la o singură altă mașină din segment: Toyota Corolla. În același timp, Corolla Hatchback nu are caroseria comparabilă cu Civic, care e mai mult un fastback în zona din spate. Așadar, vom alege Hyundai i30 Fastback ca un alt rival pentru noul Civic, având cea mai apropiată formă de japonez, alături de Skoda Octavia.

Hibridul Corolla Hatchback, în versiune de 184 de cai putere, are un consum estimat la 4.9 litri/100 kilometri, un pic peste estimările celor de la Honda. Hyundai i30 Fastback în versiune mild-hybrid cu 160 CP are un consum estimat la 5.5 litri/100 kilometri, în timp ce Skoda Octavia, și ea mild-hybrid, cu 150 CP, are un consum estimat la 5.8 litri/100 kilometri.

  • Seriff, miercuri, 14.12.2022 13:38

    Cu ce o fi masina asta mai buna decat varianta anterioara nu pricep, consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu, pretul e imens, viteaza maxima e penibila, practic o tehnologie inutila acest sistem hybrid, facuta doar ca sa taxeze clientul si mai mult.

  • Alex, miercuri, 14.12.2022 14:00

    @Seriffule, oi fi tu serif dar daca traiesti in Ro pentru ce iti trebuie tie mai mult de 180 viteza maxima cand nici aia nu e legala.

  • Tipul R, miercuri, 14.12.2022 14:04

    Design din ce in ce mai Anodin. Cea mai "afrodisiaca" generatie a fost FK2. Interiorul parca e de Dacia Logan/Sandero, ca "arhitectura".

  • Seriff, miercuri, 14.12.2022 14:58

    @Alex are importanta, pai atunci sa coste 20.000 euro masina, pentru ca are performante mai slabe decat cele facute acum 20 de ani, nu conteaza ca merg eu sau nu cu 180 la ora, pe logica ta ar trebui toate limitate la 130 la ora, cat e limita maxima pe autostrada.

  • Nsrei, miercuri, 14.12.2022 15:00

    Nici n am citit articolul. Am dat repede direct la comentarii sa mă lamentez pe aici. Presupun că la cat costa varianta full (vreo 40mii??) mai bun era civicul ăla de acu 2 generații , ăla made n Turcia cu motorul ăla cinstit de 1.8 aspirat. Era la vreo 15mii de euro. Întreb și eu ce reprezintă diferența de aproape 25demii. Cumva cumpărăm două mașini jumate ?

  • Nsrei, miercuri, 14.12.2022 15:03

    Seriff omule ești cel mai tare. Așa gândeam și eu dar nu știam să o zic. Astia ne vând mașini mai proaste că acum zece ani la preț dublu

  • sandu, miercuri, 14.12.2022 15:45

    in sfarsit exteriorul imi place maxim. la interior...au dat in bara cu portbagajul si locurile din spate.

  • cos, miercuri, 14.12.2022 15:50

    Cand am vazut primele poze mi s a parut ciudata si nu mi a placut. Acum dupa ce am vazut un milion de poze si 2 mil de reviews parca nu mai pare asa ciudata si a inceput sa mi placa designu. Inca n am vazut o pe viu. Pentru mine e destul de ciudat interesul atat de mare pentru masina asta. Inteleg ca e model nou, motorizarea inedita (pentru Honda cel putin) dar totusi...toata lumea vorbeste despre noul Civic :)

  • @cos, miercuri, 14.12.2022 15:56

    Da , toată lumea vorbește...despre cat de scumpa e. Nu toți avem saci plini cu euro

  • nume, miercuri, 14.12.2022 16:51

    Pretul noului Civic e:HEV incepe de la 34.990 de euro, nu 33.000, asa cum se mentioneaza in randurile de mai sus. Si asta pentru versiunea Sport. Varianta Advance, adica cea din test, porneste de la 38.490 de euro, nu 33.000, asa cum se precizeaza in dreptunghiul din care aflam inclusiv ca aceasta masina este facuta pentru oras (se dezmembreaza pe autostrada?). PS: Cum este posibil ca un design punctat cu 4.5 stele sa treaca neobservat?

  • Banditos, miercuri, 14.12.2022 21:04

    Tre' sa fii intr-o dunga sa compari un model 2022 cu unul fabricat acum 20 de ani. Si ce poate exprima mai mult cunostintele unui individ oarecare cand evidentiaza "penibila" viteza maxima de 180km/h?

  • pipo, joi, 15.12.2022 12:32

    Ca ne/le place unora sau nu, acest model a devenit una din cele mai bune alegeri din clasa compacta odata cu precedenta generatie si poate fi considerat cu usurinta la o analiza obiectiva poate cea mai buna alegere in clasa odata cu aceasta noua iteratie. Nu prea mai conteaza cum au ajuns sa iasa asa in fata in Europa sau de ce producatorii traditionali din Europa joaca atat de slab la aceasta clasa si de ce mai toti nu sunt in stare sa produca "mai multa masina" la aceasta clasa asa cum face Honda. Singurii sunt cei de la Skoda cu Octavia, dar in afara de dimensiunile/spatiul record , cele 2 nu au altceva aproape nimic in comun. Honda reuseste un compromis excelent in ce priveste forma caroseriei , spatiul, calitate ,felul cum se conduce si (de multi ani) toate acestea acompaniate si de motoare potente. Si parca nu te simti asa pacalit ca la alti producatori europeni cand te duci sa o cumperi , japonezii iti ofera toata masina din echiparile de baza , nu ca pe la noi , cu partiale, cu faruri sau stopuri care sunt doar jumate functionale , cu 'jde butoane jumate nefunctionale, cu diferente enorme intre bord, display , calitate ornamente, jante ,etc - intre echipari. Daca au reusit sa imbunatateasca ,asa cum scrie aici, sasiul si mai ales suspensia spate ( eu unul nu am fost impresionat de precedenta generatie , e zgomotoasa si firava daca ai ceva greutate pe spate) si sa puna un sistem media cu adevarat performant, atunci e mare lucru. Design-ul exterior e greu de comentat, pe mine nu ma deranjeaza, am ajuns la o varsta la care vechile iteratii imi pareau usor exagerate si puerile, e greu sa fii obiectiv aici. Dar pe partea de interior, cu tot cu update-ul evident al materialelor si tehnologiei , imi pare rau ca au parasit zona aia de "cockpit" asa cum era precedenta, care in opinia mea este/a fost unul din cele mai inspirate interioare ca si design in industrie ,nu imi aduc aminte sa ma fi simtit atat de bine la volanul unei alte masini . Cel mai mult ma deranjeaza ca au adoptat din pacate aceeasi solutie ca si multi alti producatori cu acel display media cocotat in varful bordului, e oribila solutia in opinia mea, dar ma rog, probabil multi nu vor fi deranjati de asta sau unora poate chiar le place. Au avut intr-adevar o problema cu felul de a trata tot ce este construit de la stalpul B in spate, zici ca era fabricata altundeva, materialele mult mai proaste , calitate de asamblare mult mai proasta , nu mai zic de portbagaj , care zici ca e o ...groapa si atat. Din ce vad aici pare ca nu prea au avansat la acest capitol si e pacat . Revenind la porbagaj, chiar daca nu pare prea mare, este foarte ok ca si capacitate si functionalitate din cauza deschiderii hatcback ,in ciuda caroseriei cu aspect de sedan , poate fi folosit la adevarata lui capacitate, un lucru pe care multi producatori refuza sa il inteleaga . Sunt foarte multi clienti care cauta un astfel de model care sa puncteze asa bine in clasa compacta la cele mai importante capitole si care au potenta sa dea cateva mii de euro in plus pt. asta. Da, este scumpa, foarte scumpa, dar toate sunt, nu doar acest model de la Honda. Insa clienti cu bani care vor o masina noua inca sunt destui, cel putin asa se pare .

  • eu, joi, 15.12.2022 13:46

    de acord cu tot ce zice @pipo: civic si octavia, desi diferite ca filozofie, sunt cele mai bune alegeri din clasa compacta traditionala, o clasa care totusi a ajuns in umbra compactelor de tip SUV/crossover, pentru motive mai mult sau mai putin intemeiate. am vazut pe viu civicul nou expus in holul unui mall si chiar arata foarte bine, pentru cine cauta stilul clasic elegant si fluid, care sa nu zgarie retina cu artificii inutile. 1000 puncte bonus pentru implemetarea hayonului pe un format de caroserie tip sedan/fastback, la fel ca octavia.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 15.12.2022 18:01

    @Seriff "consumul e mai mare decat la orice diesel de exemplu" - arata-mi tu te rog un diesel de peste 180 de cai automat care consuma mai putin de 6 intr-un oras ca Bucurestiul si eu ma duc si il mananc, efectiv o sa musc din motorul ala.

  • Eumeje, sâmbătă, 17.12.2022 00:50

    M-am dat cu ea...că tot o lăuda lumea! Scumpă, foarte scumpă, dar.... 1. Am generația anterioară...1.5 turbo...etc.- mulțumit per total mai puțin intervalul de service....dar l-am înteles cumva.. ! 2. Idiot modul de schimbare a exploatării in mers. Adică schimbarea din normal în sport sau individual. Pe scurt ..am nevoie de sport - maximum la mașina asta și trebuie să "trag" de un selector amplasat pe consola centrală+ să urmez ce scrie pe unul din " cadrane"? De ce nu ai creat un buton pentru sport? 3. Lipsa butoanelor de memorie scaun șofer!!! Măcar două poziții la banii asta.... 4. Scumpă....dar dacă aș putea trece peste faptul că diferența de la a mea (veche de doi ani) la civic hybrid e aproape cât un jazz sau yaris hybrid nou aș face schimbul mâine! 5. PS: noul civic e super pentru cine î-și permite! Dă-te cu el și apoi decide! Peace! Mașina ta e cea mai bună...așa că stai cool!

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:33

    O masina fada, din toate punctele de vedere. Mai putin pretul, care e nesimtit. Platitudini jurnalistice, nu au curaj sa spuna ceva de rau, zici ca e reclama, nu un test drive. In rest, toate masinile au 4.5/5, se testeaza degeaba aici, asta va spun de ceva vreme.

  • Seriff, luni, 19.12.2022 11:26

    @Nelu Pantofaru, Passat 2017 cu 2.0 diesel 150 cp, consum 4% la drum lung, 6% in oras, autonomie 1300 km cu un plin testat personal.

  • sandu, miercuri, 21.12.2022 17:51

    nu vorbim aici @seriff de mers batraneste cu ultimul plecat la semafor, ci de un condus "normal", prin bucuresti, unde ieri, motorul meu pe benzina a consumat12.8 % in 9 km, in 45 min, viteza medie 12. cu audi tdi scoteam 9-10. da, in afara si mie imi ia la 90km/h consum de 4.5-5, benzina, mers batraneste. per total, sunt curios la consum cu motorul asta, daca chiar ar scoate un consum mic in oras

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 18.01.2023 13:55

    Serifule, iarasi, mai taie din ele... Inteleg ca Tecuci este oras, dar nu se compara bre cu Bucurestiul la ora 7. De altfel, passat-ul mentionat nu are nici peste 180 de cai si nici automat nu ai zis ca e. Mai incearca la altii, vezi poate gasesti pe unii la gradinita sa te creada. Uite iti las aici un link despre masina ta si discutii de consum intr-un Bucuresti aglomerat. https://vwforum.ro/topic/134524-consum-passat-b8/page/3/ Nu e masina sa scoata mai jos de 8-9 in aglomeratie, dar tu ai reusit 6. Esti mai special :)

  • MarS, joi, 16.03.2023 18:04

    Am dat comanda de Advance, nu e masina perfecta dar e impresionant sistemul hybrid, tinuta de drum, confortul interior, consumul/poluarea redusa in oras, dimensiunile bune pt o compacta, nici prea mare nici prea mica. Un adevarat briceag elvetian. Deranjant rezervorul de 40L doar, spatiul din spate pt pers inalte (dar nu voi avea prea multe) si ecranul central cam butucanos. Pretul e cam piperat, dar daca configurezi alte masini comparabile la aceleasi dotari ... pana si cu i30/ceed te duci pe la 30-32k, iar VAG cars sunt ridicole