4.0
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 5 mai

Resuscitare

Puține mașini au avut parte de o poveste demnă de filmele cu Rocky precum Honda HR-V. Dacă vorbim de reveniri spectaculoase, putem să amintim câteva modele presărate peste istoria vehiculelor cu patru roți, dar acestea reprezintă excepțiile de cele mai multe ori.

În mod normal, atunci când un producător decide să retragă de pe piață un model, șanse să îl vedem revenind pe scena mare sunt mici, spre zero. Cu toate acestea, spre surprinderea multora, HR-V a avut fix un astfel de destin.

Lansat inițial în 1998, crossover-ul japonez ajunsese un pic prea devreme pe piață, oamenii fiind încă fideli sedanului clasic pe vremea aceea. Drept dovadă, HR-V a avut un ciclu de producție destul de scurt, până în 2006. Apoi, proverbiala batistă a fost așezată strategic peste țambal, de către Honda. De atunci, însă, întreaga structură a industriei s-a schimbat, iar apetitul clienților pentru mașini cu gardă la sol înaltă a crescut considerabil.

Iată, așadar, cum Honda a readus HR-V printre „cei vii” undeva în 2013, succesul acestei noi versiun,i dar și concurența acerbă din acest segment forțând, practic, compania japoneză să introducă o generație nouă în 2021.

Este vorba despre cea pe care am avut ocazia să o disec și eu în detaliu zilele trecute.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

  • ds, joi, 05.05.2022 12:21

    În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.

  • @ds, joi, 05.05.2022 14:24

    daca va fi ca la Toyota POATE vei vedea servisarea cand esti al 3 lea proprietar

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:40

    @ds ce e de vazut la serivsare? Mufe care intra si ies in baterie/motor. Servisarea e simpla, costurile in schimb o sa fie "interesante". Honda a distrus tot ceea ce cladise pe piata europeana. Cum e posibil sa aduci numai hibrizi? Nu toata lumea traieste in orase.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:41

    ..sau langa circuit. (ca sigur o sa se trezeasca vreunul sa zica de Civic TypeR)

  • ds, joi, 05.05.2022 19:43

    @NIGGAPLS :)))) Mai ușor cu mufe care intră/ies, că nu e chiar așa, mai este și motorul termic cuplat la cele electrice. Iar ăla e și pe post de generator și cu rol de motor clasic. Belea mare! Eu vorbesc de Doreii de prin service-uri, că doar sunt pățit cu vreo trei mașini, din care două în garanție, una pe la 50.000 km, alta la vreo 20.000, n-au fost în stare să găsească defectul nici după patru vizite. Calitatea meseriașilor e la pământ.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 20:20

    @DS Da, ai dreptate, sa le repari e bataie multa de cap si necesita un specialist/scule. Dar in afara de tinichigerie, nimic nu se mai repara in service, se inlocuieste.

  • Andrei, joi, 05.05.2022 21:41

    De ce s-ar complica cineva cu masina asta cvasi inutila, cand poti lua o compacta mai ieftin, cu spatiu mai mare si un motor decent? Ce au asiaticii astia cu sistemul ala de inchidere a usilor, venit din anii'90? Toti, Honda, Toyota, nu conteaza.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:12

    Mi-ar placea un test drive cu Honda HR-V. Am si eu un fix cu portbagajul, pare cam mic 320l :))) Dar o pun pe lista, chiar trebuie sa schimb masina si mi-ai atras atentia cu ce ai punctat aici in articol

  • Eugen, vineri, 13.05.2022 12:15

    Seamana izbitor cu Mazda...si la bord interior CX30 si cea electrica. Nu totul se rezuma la consum la 35000 eur