4.3
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, joi, 23 mai

Micul gigant

Apariția SUV-urilor de toate formele și dimensiunile a dus la dispariția unui tip de automobile care s-a bucurat de o popularitate foarte mare la un moment dat. Ne referim aici la monovolume.

Din fericire pentru fanii monovolumelor, ele nu au avut soarta dinozaurilor, ci ADN-ul lor se mai regăsește în câteva modele din prezent. Noua Honda Jazz este un exemplu numai bun: avem utilitatea unui monovolum și aspectul unui hatchback de clasă mică.

Cu alte cuvinte, nu greșești deloc dacă privești noul Jazz ca pe un monovolum de clasă mică, dar nici dacă îl poziționezi în segmentul hatchback-urilor de clasă mică.

Numele Jazz se află în portofoliul Honda încă din 2001, așadar vorbim despre un model cu ștate vechi. În tot acest timp a trecut prin 5 generații. Cea mai recentă a debutat în 2020, iar între timp a primit o serie de îmbunătățiri, pentru a rămâne de actualitate.

Una dintre aceste noutăți este nivelul de echipare Advance Sport, care se poziționează între versiunea de bază Elegance și versiunea de top Crosstar Advance. Este, dacă vrei, o echipare de mijloc, cu o tentă sportivă.

Noi am condus noua Honda Jazz Advance Sport, iar în rândurile următoare îți spunem cu ce vrea să te cucerească modelul nipon. Mai mult, avem pentru tine și un video cuprinzător.

PREZENTAREA VIDEO A NOII HONDA JAZZ ADVANCE SPORT

  • japan4ever, joi, 23.05.2024 13:35

    foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos

  • ds, joi, 23.05.2024 13:41

    E, uite avantajele unui hibrid, cuplu și consum de diesel, demaraj de elctric/benzinar. Fără să fii constrâns și să freci dpf-ul la deplasarea în urban ca la diesel. Apoi se miră câte unii de ce dispar fumegătoarele din ofertă. Păi d-aia, că și la 500 de ani de când s-au inventat pantofii unii tot la opinci trag...

  • ds, joi, 23.05.2024 14:02

    ...Uitasem, câți km din cei 220 au fost făcuți în mod pur electric?

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 14:58

    La pretul ăsta prohibitiv, 30 000 €, sunt multe optiuni dezirabile la clasa superioara, compacta,(vezi VW Golf VIII.2) mai ales ca in Romania persista si-n prezent o cutumă de aur: "Să cumpărăm cât mai multă mașină la aceeasi bani." P.S. Respectele mele pentru cei care-s suficient de capabili sa identifice solutii, la cca 30 k, si doua clase mai sus, in segmentul D.

  • alex_cu_a_mic, joi, 23.05.2024 15:57

    La prima vedere pare scumpa. Dar daca intri in detalii si analizezi un pic dotarile, ramane tot scumpa. Daca o compari cu altele pare tot scumpa. CSF NCSF.

  • PMC, joi, 23.05.2024 15:58

    @ds: eminenta ta cenusie, sa inteleg ca dupa logica ta otel-inox, asta e nefumegatoare? Scoate ozon pe teava de esapament? De unde apareti ma? Pe bune :))

  • ds, joi, 23.05.2024 17:05

    Aripele, mă flăcău, nu mai semnaliza, ia și suferă -n tăcere. Prostia doare rău? Când o să vezi un benzinar cu gpf off ia și însemnează data-n calendar. E ultima dată când îți mai răspund la aberații.

  • Banditos, joi, 23.05.2024 17:21

    @ds Presupunand, firesc, ca softul e acelasi, Jazz-ul ca si Civicul nu iti spune cat merge in mod electric. Combinatiile aparent aleatorii si atat de "bezmetice" ale sistemului cu schimbari de pana la cateva ori la 3-4 secunde (ba hibrid, ba electric, ba termic: termic generator, electric pentru incalzirea habitaclului, termic pentru incalzirea habitaclului, electric cu termic la acceleratii puternice, termic doar pentru incalzirea...termicului, electric pentru racirea habitaclului, termic pentru tractiune, electric pentru tractiune la viteze cuprinse intre 0 si 180km/h)...... ca nici nu isi mai are rostul sa vezi "cat" e electric dintr-un drum. Sistemul functioneaza flowless si s-au dovedit cu adevarat fiabili (cel putin Toyota o dovedeste). Cat despre consum...3,2%--5,5% in oras. 3,5%--5,9% drumuri nationale/autostrada. Media...4,9% si ma astept, ca pana in toamna, sa scada la 4,7%.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 17:52

    Te alinți, cu o revizie de hibridă nouă îți cumperi 4-5 dpf-uri, doar megaprost să nu fii. :)))))))

  • ds, joi, 23.05.2024 18:57

    @Banditos La Lexus îți arată pe telefon proporția electric/benzină. In oraș iese undeva la 40/60.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 19:19

    Da dada, sigur, dar să ne referim la subiect, tu, o lumină la tine la cantină, spui că e OK ca sereacii să-și cumpere hibride pentru gospodine la 30 k și revizii la 1,5 k în loc de cazane de gospodari la 3k cu revizie de 0,2 k. :)))))))))))

  • Banditos, joi, 23.05.2024 19:41

    Nu pot compara Honda cu Lexus. Iar aplicatia pe telefon de la Honda e doar pentru USA. Din cate stiu eu.

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 20:10

    alex_cu_a_mic S-ar impune, dupa cele mai elementare norme al bunei cuviinţe, sa-mi oferi niscaiva multumiri, pentru mai mult decat vizibilele drepturi de autor.

  • Banditos, vineri, 24.05.2024 07:30

    @ds Nu pot compara Lexus cu Honda. Iar aplicatia Honda, din cate stiu eu, nu e valabila decat pe teritoriul USA.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 24.05.2024 08:05

    @Diana Mă scuzaț duamnă că n-am văzut c-aveț licență p-această formulă.

  • Alex, vineri, 24.05.2024 15:15

    @japan4ever, de unde stii tu care e pretul real, reprezinti vreo autoritate in domeniu, lucrezi la fabrica honda?

  • Scrooge, joi, 30.05.2024 23:22

    Nu era Matiz micul gigant ? :)

  • nsrei, miercuri, 12.06.2024 13:00

    cica ncap protectie adulti honda jazz 87% Vw polo 96% care nu costa tocmai cat un jazz dar la pret de jazz gasim totusi hyundai santa fe anul 2020 DIESEL second hand cu 94% protectie adulti. Acuma sa simulam un impact intre santa fe si jazz. aduceti matura si farasul va rog