Motor / Transmisie
Singura motorizare pe care o poți bifa atunci când îți configurezi o Honda Jazz de ultimă generație este una hibrid sau e:HEV în vocabular Honda. Sistemul combină un motor de 1.5 litri, pe benzină, care dezvoltă 107 CP și 131 Nm, dar și o unitate electrică de 122 CP și 253 Nm.
Din cauza configurației de tip hibrid serie-paralel, cele două motoare nu vor dezvolta niciodată puterea maximă, ci doar unul dintre ele. Tocmai de aceea spunem că Jazz are 122 CP și 253 Nm, nu puterea combinată a celor două unități.
Fiind vorba despre un hibrid, fără încărcare la priză, motorul termic îndeplinește, în majoritatea timpului, un rol de generator, dar în anumite situații, spre exemplu atunci când ai nevoie de resurse imediate, contribuie și el la punerea în mișcare a roților.
Sistemul e:HEV Full Hybrid propus de Honda selectează automat 3 moduri de condus: Electric, Hybrid și Engine. Este ușor de intuit ce face fiecare. Nu simți trecerea prin cele 3 moduri și, așa cum spuneam, totul se face automat.
Pe lângă aceste 3 moduri ale sistemului hibrid, Jazz Advance Sport îți pune la dispoziție 3 moduri de rulare selectabile de la buton: Econ, Normal și, desigur, Sport. Nu degeaba are Sport în denumire.
Modul Econ este acolo pentru un consum cât mai mic de combustibil și, odată activat, simți cum sistemul hibrid este pe jumătate adormit. Modul Sport menține turațiile mai ridicate, dar livrarea puterii nu se schimbă foarte mult.
Cel mai mult am rulat în modul Normal. Adică am lăsat mașina să-și facă treaba, nu am deranjat-o cu cerințe sportive, pentru că mi-am dat seama de la prima accelerație mai hotărâtă că nu este cazul. Și bine am făcut.
Motorizarea hibrid este lină, plăcută și nu foarte zgomotoasă atâta timp cât nu calci ca bezmeticul pedala de accelerație. Intervenția motorului termic nu este notabilă din punct de vedere al zgomotului, cu o singură excepție: atunci când apeși accelerația mai hotărât, fie să ajungi la viteze de autostradă, fie să inițiezi o depășire.
Cei 122 de cai putere sunt livrați destul de bine. Cu alte cuvinte, nu simți că ai avea nevoie de mai mult, nici în oraș, dar nici dacă decizi să te aventurezi în afara lui. Pentru că pornirea este pur electrică, ai 253 Nm livrați instant.
La drum lung, motorul termic mai intervine pentru perioade scurte, mai ales atunci când și bateria este încărcată.
Comportamentul sistemului hibrid este, desigur, influențat și de transmisie, în acest caz una CVT. Nu ai rapoarte, ci doar o pui în D și îți vezi de drum. Reacționează destul de rapid la comenzile tale și pune în valoare destul de bine cei 122 CP, cel puțin pentru o transmisie CVT.
Cutia de viteze are și mod B, iar nivelul de regenerare a energiei poate fi reglat cu ajutorul padelelor montate în spatele volanului. Pe cel mai "agresiv" mod, Jazz oferă o frână de motor chiar foarte bună și poți conduce cu o singură pedală.
Dacă nu ai mai experimentat până acum un model hibrid îți va lua puțin să te obișnuiești cu felul în care lucrează motorul și transmisia, dar odată ce ai deprins această abilitate, vei aprecia configurația oferită de Honda.
foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos