Motor / Transmisie

4.0

Singura motorizare pe care o poți bifa atunci când îți configurezi o Honda Jazz de ultimă generație este una hibrid sau e:HEV în vocabular Honda. Sistemul combină un motor de 1.5 litri, pe benzină, care dezvoltă 107 CP și 131 Nm, dar și o unitate electrică de 122 CP și 253 Nm.

Din cauza configurației de tip hibrid serie-paralel, cele două motoare nu vor dezvolta niciodată puterea maximă, ci doar unul dintre ele. Tocmai de aceea spunem că Jazz are 122 CP și 253 Nm, nu puterea combinată a celor două unități.

Fiind vorba despre un hibrid, fără încărcare la priză, motorul termic îndeplinește, în majoritatea timpului, un rol de generator, dar în anumite situații, spre exemplu atunci când ai nevoie de resurse imediate, contribuie și el la punerea în mișcare a roților.

Sistemul e:HEV Full Hybrid propus de Honda selectează automat 3 moduri de condus: Electric, Hybrid și Engine. Este ușor de intuit ce face fiecare. Nu simți trecerea prin cele 3 moduri și, așa cum spuneam, totul se face automat.

Pe lângă aceste 3 moduri ale sistemului hibrid, Jazz Advance Sport îți pune la dispoziție 3 moduri de rulare selectabile de la buton: Econ, Normal și, desigur, Sport. Nu degeaba are Sport în denumire.

Modul Econ este acolo pentru un consum cât mai mic de combustibil și, odată activat, simți cum sistemul hibrid este pe jumătate adormit. Modul Sport menține turațiile mai ridicate, dar livrarea puterii nu se schimbă foarte mult.

Cel mai mult am rulat în modul Normal. Adică am lăsat mașina să-și facă treaba, nu am deranjat-o cu cerințe sportive, pentru că mi-am dat seama de la prima accelerație mai hotărâtă că nu este cazul. Și bine am făcut.

Motorizarea hibrid este lină, plăcută și nu foarte zgomotoasă atâta timp cât nu calci ca bezmeticul pedala de accelerație. Intervenția motorului termic nu este notabilă din punct de vedere al zgomotului, cu o singură excepție: atunci când apeși accelerația mai hotărât, fie să ajungi la viteze de autostradă, fie să inițiezi o depășire.

Cei 122 de cai putere sunt livrați destul de bine. Cu alte cuvinte, nu simți că ai avea nevoie de mai mult, nici în oraș, dar nici dacă decizi să te aventurezi în afara lui. Pentru că pornirea este pur electrică, ai 253 Nm livrați instant.

La drum lung, motorul termic mai intervine pentru perioade scurte, mai ales atunci când și bateria este încărcată.

Comportamentul sistemului hibrid este, desigur, influențat și de transmisie, în acest caz una CVT. Nu ai rapoarte, ci doar o pui în D și îți vezi de drum. Reacționează destul de rapid la comenzile tale și pune în valoare destul de bine cei 122 CP, cel puțin pentru o transmisie CVT.

Cutia de viteze are și mod B, iar nivelul de regenerare a energiei poate fi reglat cu ajutorul padelelor montate în spatele volanului. Pe cel mai "agresiv" mod, Jazz oferă o frână de motor chiar foarte bună și poți conduce cu o singură pedală.

Dacă nu ai mai experimentat până acum un model hibrid îți va lua puțin să te obișnuiești cu felul în care lucrează motorul și transmisia, dar odată ce ai deprins această abilitate, vei aprecia configurația oferită de Honda.

  • japan4ever, joi, 23.05.2024 13:35

    foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos

  • ds, joi, 23.05.2024 13:41

    E, uite avantajele unui hibrid, cuplu și consum de diesel, demaraj de elctric/benzinar. Fără să fii constrâns și să freci dpf-ul la deplasarea în urban ca la diesel. Apoi se miră câte unii de ce dispar fumegătoarele din ofertă. Păi d-aia, că și la 500 de ani de când s-au inventat pantofii unii tot la opinci trag...

  • ds, joi, 23.05.2024 14:02

    ...Uitasem, câți km din cei 220 au fost făcuți în mod pur electric?

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 14:58

    La pretul ăsta prohibitiv, 30 000 €, sunt multe optiuni dezirabile la clasa superioara, compacta,(vezi VW Golf VIII.2) mai ales ca in Romania persista si-n prezent o cutumă de aur: "Să cumpărăm cât mai multă mașină la aceeasi bani." P.S. Respectele mele pentru cei care-s suficient de capabili sa identifice solutii, la cca 30 k, si doua clase mai sus, in segmentul D.

  • alex_cu_a_mic, joi, 23.05.2024 15:57

    La prima vedere pare scumpa. Dar daca intri in detalii si analizezi un pic dotarile, ramane tot scumpa. Daca o compari cu altele pare tot scumpa. CSF NCSF.

  • PMC, joi, 23.05.2024 15:58

    @ds: eminenta ta cenusie, sa inteleg ca dupa logica ta otel-inox, asta e nefumegatoare? Scoate ozon pe teava de esapament? De unde apareti ma? Pe bune :))

  • ds, joi, 23.05.2024 17:05

    Aripele, mă flăcău, nu mai semnaliza, ia și suferă -n tăcere. Prostia doare rău? Când o să vezi un benzinar cu gpf off ia și însemnează data-n calendar. E ultima dată când îți mai răspund la aberații.

  • Banditos, joi, 23.05.2024 17:21

    @ds Presupunand, firesc, ca softul e acelasi, Jazz-ul ca si Civicul nu iti spune cat merge in mod electric. Combinatiile aparent aleatorii si atat de "bezmetice" ale sistemului cu schimbari de pana la cateva ori la 3-4 secunde (ba hibrid, ba electric, ba termic: termic generator, electric pentru incalzirea habitaclului, termic pentru incalzirea habitaclului, electric cu termic la acceleratii puternice, termic doar pentru incalzirea...termicului, electric pentru racirea habitaclului, termic pentru tractiune, electric pentru tractiune la viteze cuprinse intre 0 si 180km/h)...... ca nici nu isi mai are rostul sa vezi "cat" e electric dintr-un drum. Sistemul functioneaza flowless si s-au dovedit cu adevarat fiabili (cel putin Toyota o dovedeste). Cat despre consum...3,2%--5,5% in oras. 3,5%--5,9% drumuri nationale/autostrada. Media...4,9% si ma astept, ca pana in toamna, sa scada la 4,7%.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 17:52

    Te alinți, cu o revizie de hibridă nouă îți cumperi 4-5 dpf-uri, doar megaprost să nu fii. :)))))))

  • ds, joi, 23.05.2024 18:57

    @Banditos La Lexus îți arată pe telefon proporția electric/benzină. In oraș iese undeva la 40/60.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 19:19

    Da dada, sigur, dar să ne referim la subiect, tu, o lumină la tine la cantină, spui că e OK ca sereacii să-și cumpere hibride pentru gospodine la 30 k și revizii la 1,5 k în loc de cazane de gospodari la 3k cu revizie de 0,2 k. :)))))))))))

  • Banditos, joi, 23.05.2024 19:41

    Nu pot compara Honda cu Lexus. Iar aplicatia pe telefon de la Honda e doar pentru USA. Din cate stiu eu.

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 20:10

    alex_cu_a_mic S-ar impune, dupa cele mai elementare norme al bunei cuviinţe, sa-mi oferi niscaiva multumiri, pentru mai mult decat vizibilele drepturi de autor.

  • Banditos, vineri, 24.05.2024 07:30

    @ds Nu pot compara Lexus cu Honda. Iar aplicatia Honda, din cate stiu eu, nu e valabila decat pe teritoriul USA.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 24.05.2024 08:05

    @Diana Mă scuzaț duamnă că n-am văzut c-aveț licență p-această formulă.

  • Alex, vineri, 24.05.2024 15:15

    @japan4ever, de unde stii tu care e pretul real, reprezinti vreo autoritate in domeniu, lucrezi la fabrica honda?

  • Scrooge, joi, 30.05.2024 23:22

    Nu era Matiz micul gigant ? :)

  • nsrei, miercuri, 12.06.2024 13:00

    cica ncap protectie adulti honda jazz 87% Vw polo 96% care nu costa tocmai cat un jazz dar la pret de jazz gasim totusi hyundai santa fe anul 2020 DIESEL second hand cu 94% protectie adulti. Acuma sa simulam un impact intre santa fe si jazz. aduceti matura si farasul va rog