Consum
Consumul este, poate, unul dintre criteriile pentru care alegi o Honda Jazz. În fața ta ai un motor pe benzină, dar cifrele de consum sunt comparabile cu un propulsor diesel.
Rezervorul are o capacitate de 40 de litri și, când am preluat mașina, computerul de bord indica o autonomie de peste 900 de kilometri. Contează foarte mult stilul de condus și cât de mult mergi cu modul de rulare Econ activat.
După cum spuneam, eu am rulat mai mult în modul Normal și nu am făcut rabat de la confort. Aerul condiționat a fost mai tot timpul pornit.
În cei 80 de kilometri făcuți în oraș, Honda Jazz Advance Sport a consumat între 4.7 și 5.5 litri/100 de kilometri. Apoi am ieșit în afara orașului pentru a vedea cum influențează consumul rulajul pe drumurile naționale și, mai ales, pe autostradă.
În acest ultim scenariu, Jazz consumă cel mai mult, la fel ca oricare altă mașină. Fie ea hibrid sau nu. Chiar și așa, la finalul zilei, computerul de bord îmi indica 220 de kilometri acoperiți și un consum cuprins între 4.7 și 5.1 litri/100 de km. După cum spuneam, comparabil cu un diesel.
Pentru această motorizare, Honda declară un consum mixt de 4.7 litri/100 de km. Deci putem spune că japonezii nu au subestimat, dar nici nu au supraestimat pofta de mâncare a sistemului hibrid.
Honda Jazz are destul de mulți rivali, dar eu mă voi opri la primii care îmi vin în minte: Toyota Yaris, noua Mazda2 Hybrid și Renault Clio, în versiunea E-Tech Hybrid 145.
Pentru Yaris Hybrid, Toyota declară un consum de 3.9 litri/100 de km. Pentru că, practic, vorbim despre aceeași mașină, același consum îl are și noua Mazda 2 Hybrid. Renault Clio E-Tech Hybrid urcă peste 4.0 litri/100 de km, mai exact la 4.2 litri/100 de km.
foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos