Interior
De faptul că noul Jazz este un monovolum în "blană" de hatchback, te convingi imediat ce deschizi portiera și te așezi în scaun. Modelul nipon poate găzdui până la 5 pasageri, dar spațiul de care dispun aceștia și toate soluțiile pentru depozitare gândite de Honda sunt principalele avantaje ale acestui mic gigant.
Pe lângă spațiile de depozitare din uși și din consola centrală, care sunt mai mult decât generoase, Jazz oferă două torpedouri suficient de încăpătoare. Am apreciat, în special, integrarea suporturilor de pahare la nivelul planșei de bord.
Le regăsești la extremitățile bordului, în imediata apropiere a fantelor de aer. Dacă producătorii premium cer mulți bani pe suporturile de pahare încălzite/răcite, Honda a găsit o modalitate ingenioasă de a le oferi gratis.
Dacă tot suntem la capitolul utilitate, cu bancheta spate în poziție normală, portbagajul poate "înghiți" 304 litri de bagaje. Cu scaunele spate rabatate, volumul de încărcare crește la 1.205 litri, până la nivelul plafonului.
În acest caz, nu vei vedea mai nimic în spate, așa că cel mai bine menționăm cei 844 de litri disponibili cu scaunele spate rabatate, până la nivelul geamurilor.
O altă soluție ingenioasă este sistemul Magic Seats. Pe scurt, acest sistem îți permite să pliezi scaunele spate sau să le înclini foarte ușor, pentru a putea transporta obiecte voluminoase. Să fiu sincer, nu l-am folosit, dar ar fi fost util în perioada sărbătorilor de iarnă când a trebuit să transport bradul de Crăciun cu o Mazda6. Sau când am fost nevoit să înghesui 4 saci mari pe bancheta și în portbagajul lui GLC Coupe.
Revenind, însă, la volumul portbagajului, Honda Jazz stă ceva mai bine decât gemenii Toyota Yaris/Mazda2: 304 litri versus 286 de litri. Campionul, din acest punct de vedere, este Renault Clio Hybrid cu ai săi 391 de litri.
Materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, iar nivelul de echipare Advance Sport are o tapițerie specială: o combinație de piele sintetică și material textil, evidențiată de cusăturile galbene contrastante.
Scaunele sunt confortabile, chiar și la drum lung. Bancheta poate găzdui lejer 3 pasageri, atâta timp cât au dimensiuni normale. Spre exemplu, la cei 1.92 ai mei, nu am avut nicio problemă cu spațiul la genunchi, dar atingeam cu capul în plafon. Poate și din cauza poziției mai înălțate pe banchetă.
Un alt lucru pe care l-am apreciat au fost butoanele fizice ale sistemului de climatizare și sunetul făcut de cele 3 butoane rotative. Ce nu am apreciat prea mult a fost lipsa cotierei spate. Una caldă, una rece.
De asemenea, nu ai cum să nu remarci zonele vitrate foarte mari, care inundă habitaclul cu lumină naturală.
Antifonarea este bună, până ajungi să rulezi la viteze de autostradă și începi să auzi mai mult zgomot de vânt și de la anvelope. Dar nimic anormal, până la urmă.
foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos