Consum
Am spus la început că un astfel de sistem poate fi pe placul celor care până acum priveau cu plăcere doar către diesel prin prisma consumului. Cu o tehnologie complicată, dar care la nivel de utilizator funcționează fără sincope, Honda reușește să pună pe hârtie valori demne de un diesel.
Conform noului ciclu WLTP, Honda Jazz Crosstar promite un consum mediu mixt de 4.8 litri/100 de kilometri. Pe parcursul testului am rulat atât în oraș, cât și pe drumuri naționale sau pe autostradă. Am folosit butonul ECON pe anumite porțiuni, dar ne-am bucurat și de scaunele încălzite disponibile standard pe modelul nipon. La final, computerul de bord a indicat 5.6 litri/100 de kilometri, valoare pe care o poți trece cu ușurință în dreptul unui motor diesel.
Dacă luăm în considerare look-ul de pseudo-SUV de oraș, în segmentul din care face parte Jazz Crosstar mai activează doar Ford Fiesta Active și Dacia Sandero Stepway, pentru că Hyundai i20 nu mai oferă o versiune Active în România. Niciunul dintre cele două modele nu are în ofertă un hibrid, motiv pentru care punem în balanță un Ford Fiesta 1.0 EcoBoost cu transmisie automată și 125 CP, respectiv un Sandero Stepway de un litru și cutie CVT.
Pe fișa tehnică, modelul american are trecut un consum mediu mixt de 5.8 litri/100 de kilometri conform WLTP, în timp Dacia anunță pentru Sandero Stepway un consum mixt de 5.2 litri/100 de kilometri, valoare conformă vechiului test NEDC.
27500euroi trotineta asta de oras? Acum putini ani,cu banii astia iti luai o Honda Accord full care o rupea pe genunchi pe asta mica in materie de tinuta de drum,confort,spatiu,performante si fara misto,consum!Asta e viitorul,progresul,mai putin si mai prost dar vandut mai scump.