Motor / Transmisie
Sistemul hibrid instalat pe ZR-V are cea mai bună eficiență termică din industrie: 41%. Totuși, nu este un sistem nou, pentru că deja îl știm de pe Civic. Prin urmare, nimic nu este schimbat, iar sub capotă este ascuns un motor pe benzină, de 2.0 litri, cu 4 cilindri, partener de dans al unui motor electric de 184 de cai putere. Acesta are un cuplu maxim de 315 Nm și are rolul de a pune în mișcare roțile de pe puntea față. Momentan, nu a fost anunțată o versiune plug-in, așa cum a primit CR-V.
Important de notat faptul că motorul electric este cel care oferă puterea totală a perechii de dans. Totuși, e important de știut că avem de de-a face cu un „triunghi amoros”, pentru că mai există o a treia unitate electrică, ce are rol de generator. Aceasta folosește resursele motorului termic pentru a încărca motorul electric, dar și pentru a alimenta bateria de 1,05 kWh.
Regăsim 3 moduri de condus automate ale sistemului hibrid. Primul este Electric drive sau, prin simplă traducere, condus exclusiv în mod electric, cu energia din baterie. Al doilea mod este cel Hybrid, unde motorul electric învârte roțile cu ajutorul curentului produs de motorul termic. Iar ultimul este Engine Drive, adică motorul termic este cuplat direct la roți.
Nu degeaba am comparat cele două motoare ale lui ZR-V cu niște parteneri de dans, pentru că trecerea între aceste trei moduri este demnă de un dans elegant, ceva la nivel de vals sau tango.
În mod intuitiv, „mașina generației Z” va funcționa în cea mai mare parte în modul Hybrid Drive. Roțile față sunt puse în mișcare de motorul electric, iar elementul cu rol de generator „culege” energie de la motorul termic. Când prea multă energie este „culeasă”, surplusul ajunge în baterie.
Modul Electric Drive este dedicat pornirilor de pe loc, dar și pentru mersul prin oraș. Aici, doar motorul electric are de lucru. Însă, cu o baterie mică de 1.05 kWh nu te aștepta să faci prea mulți kilometri în mod exclusiv electric.
Modul Engine Drive se activează în momentul în care se apasă pedala de accelerație până la podea, moment în care motorul termic este cel care trimite putere spre roți.
Inginerii Honda au vrut să fie clari și la obiect: sistemul e:HEV nu este echipat cu o transmisie CVT. Punct. Dar pentru a înțelege mai bine, poți să-ți imaginezi că ai de-a face cu o transmisie raport fix. Fără un selector convențional al transmisiei: apeși butonul Drive și te pui în mișcare. Iar cele două padele din spatele volanului (care apropo, sunt metalice) nu schimbă treptele de viteză, ci reglează nivelul de recuperare a energiei.
Honda ZR-V mai vine cu ceva nou la nivel de motor și transmisie, pentru că are 4 moduri de condus. Avem clasicii Econ, Normal și Sport, dar și o premieră pentru Honda, modul Snow. Chiar dacă ZR-V nu vine cu tracțiune integrală, acest mod ar trebui să ajute în condiții de drum înzăpezit.
Cei 184 de cai putere se simt de ajuns. Până la urmă, Honda ZR-V are 1.560 de kilograme, fiind cu doar 30 de kilograme mai grea decât fratele mai mic de platformă, Civic.
Singurele momente în care sistemul se simte mai leneș este la viteze de autostradă. Când mergi constant, fără intervenții brutale, ZR-V merge foarte liniar și silențios. Totuși, când apeși tare pe accelerație, motorul termic tinde să intervină destul de zgomotos.
Păi dacă asta e 46 keur , un CRV cât draci a mai ajuns ? Nu mai bine puneau ei motorizarea asta pe anemicul ăla de HRV și-i dădeau o șansă ? Mă rog, nu știu detalii, dar curioasă decizia să vină cu modelul ăsta , care nici nu pare să rupă gura târgului, nu știu ce așteaptă de la el la banii ăștia. Iar cei 380 l pt portbagaj, la clasa asta și la targetul de clienți pe care îl au ei, e puțin, mult prea puțin , puteau să facă un efort și să fie măcar peste 400. Degeaba încap fără efort 5 persoane dacă nu ai unde să pui 2 valize. Oricum, avem încă un exemplu la ce nebunie a dus această suv-izare forțată a pieței auto . Înțeleg din articol ca este fratele lui Civic, platforma, motorizare ,tehnologii , interior , etc. și are doar câteva zeci de kg în plus dar costa cu aprox 10 keur mai mult !!! Nu știu, sper să nu exagerez, dar nu cred ca sunt departe .