Motor / Transmisie

4.5

Sistemul hibrid instalat pe ZR-V are cea mai bună eficiență termică din industrie: 41%. Totuși, nu este un sistem nou, pentru că deja îl știm de pe Civic. Prin urmare, nimic nu este schimbat, iar sub capotă este ascuns un motor pe benzină, de 2.0 litri, cu 4 cilindri, partener de dans al unui motor electric de 184 de cai putere. Acesta are un cuplu maxim de 315 Nm și are rolul de a pune în mișcare roțile de pe puntea față. Momentan, nu a fost anunțată o versiune plug-in, așa cum a primit CR-V.

Important de notat faptul că motorul electric este cel care oferă puterea totală a perechii de dans. Totuși, e important de știut că avem de de-a face cu un „triunghi amoros”, pentru că mai există o a treia unitate electrică, ce are rol de generator. Aceasta folosește resursele motorului termic pentru a încărca motorul electric, dar și pentru a alimenta bateria de 1,05 kWh.

Regăsim 3 moduri de condus automate ale sistemului hibrid. Primul este Electric drive sau, prin simplă traducere, condus exclusiv în mod electric, cu energia din baterie. Al doilea mod este cel Hybrid, unde motorul electric învârte roțile cu ajutorul curentului produs de motorul termic. Iar ultimul este Engine Drive, adică motorul termic este cuplat direct la roți.

Nu degeaba am comparat cele două motoare ale lui ZR-V cu niște parteneri de dans, pentru că trecerea între aceste trei moduri este demnă de un dans elegant, ceva la nivel de vals sau tango.

În mod intuitiv, „mașina generației Z” va funcționa în cea mai mare parte în modul Hybrid Drive. Roțile față sunt puse în mișcare de motorul electric, iar elementul cu rol de generator „culege” energie de la motorul termic. Când prea multă energie este „culeasă”, surplusul ajunge în baterie.

Modul Electric Drive este dedicat pornirilor de pe loc, dar și pentru mersul prin oraș. Aici, doar motorul electric are de lucru. Însă, cu o baterie mică de 1.05 kWh nu te aștepta să faci prea mulți kilometri în mod exclusiv electric.

Modul Engine Drive se activează în momentul în care se apasă pedala de accelerație până la podea, moment în care motorul termic este cel care trimite putere spre roți.

Inginerii Honda au vrut să fie clari și la obiect: sistemul e:HEV nu este echipat cu o transmisie CVT. Punct. Dar pentru a înțelege mai bine, poți să-ți imaginezi că ai de-a face cu o transmisie raport fix. Fără un selector convențional al transmisiei: apeși butonul Drive și te pui în mișcare. Iar cele două padele din spatele volanului (care apropo, sunt metalice) nu schimbă treptele de viteză, ci reglează nivelul de recuperare a energiei.

Honda ZR-V mai vine cu ceva nou la nivel de motor și transmisie, pentru că are 4 moduri de condus. Avem clasicii Econ, Normal și Sport, dar și o premieră pentru Honda, modul Snow. Chiar dacă ZR-V nu vine cu tracțiune integrală, acest mod ar trebui să ajute în condiții de drum înzăpezit.

Cei 184 de cai putere se simt de ajuns. Până la urmă, Honda ZR-V are 1.560 de kilograme, fiind cu doar 30 de kilograme mai grea decât fratele mai mic de platformă, Civic.

Singurele momente în care sistemul se simte mai leneș este la viteze de autostradă. Când mergi constant, fără intervenții brutale, ZR-V merge foarte liniar și silențios. Totuși, când apeși tare pe accelerație, motorul termic tinde să intervină destul de zgomotos.

  • pipo, joi, 25.01.2024 20:18

    Păi dacă asta e 46 keur , un CRV cât draci a mai ajuns ? Nu mai bine puneau ei motorizarea asta pe anemicul ăla de HRV și-i dădeau o șansă ? Mă rog, nu știu detalii, dar curioasă decizia să vină cu modelul ăsta , care nici nu pare să rupă gura târgului, nu știu ce așteaptă de la el la banii ăștia. Iar cei 380 l pt portbagaj, la clasa asta și la targetul de clienți pe care îl au ei, e puțin, mult prea puțin , puteau să facă un efort și să fie măcar peste 400. Degeaba încap fără efort 5 persoane dacă nu ai unde să pui 2 valize. Oricum, avem încă un exemplu la ce nebunie a dus această suv-izare forțată a pieței auto . Înțeleg din articol ca este fratele lui Civic, platforma, motorizare ,tehnologii , interior , etc. și are doar câteva zeci de kg în plus dar costa cu aprox 10 keur mai mult !!! Nu știu, sper să nu exagerez, dar nu cred ca sunt departe .

  • bica, vineri, 26.01.2024 08:32

    Nu ești departe. Honda și mai ales toată piața auto a luat-o razna cu preturile astea imense. Sa dai 45k pe un astfel de model care e doar un civic mai înalt cu un portbagaj mai mic, și care are doar 4* NCAP, înseamnă că ești puțin nebun. Ma uitam și la noul CRV, însă deja se duce în zona premium, însă doar cu prețul :) 55k fără alte discount-uri pentru un astfel de model este o bătaie de joc, dar se pare ca totuși sunt ceva nebuni care dau astfel de bani pe acest model deși exista alte alternative în bugetul acela.

  • Si..., vineri, 26.01.2024 09:18

    @pipo Si.... grafica învechită a sistemului de multimedia, rezoluția slabă a camerei de marșarier, portbagaj de dimensiuni reduse - 380 l, 4 stele NCAP, 46.400 euro...si „Frumoasă dom`le, dar parcă în față seamănă cu altă mașină”. Deci...dezirabila?

  • ds, vineri, 26.01.2024 09:37

    Așadar: - Dat fiind fasptul că pe cei de la Honda nu-i dă talentul afară din casă când e vorba de frumusețea caroseriei, ZR-V -ul e chiar altceva, arată bine bine. (Ca părere personală) - Pentru un motor de 2 litri nu stă rău absolut deloc cu consumul. - O grămadă de pictograme pe cesurile de la bord. Așa că să-ți mai afișeze și ce muzică asculți e deja prea mult, locul pictogramei asteia nu e pe mijlocul turometrului ci pe ecranul multimedia. - Da, portbagaj extrem de mic pentru un suv, 370 litri e puțin, dacă ne gândim că un Sandero, care este altă clasă, are 328 litri...

  • @pipo, vineri, 26.01.2024 10:26

    Un crv advance hibrid 4x4 cu vopsea metalizata era 53550 când am comandat eu martie 2023.Acum e cu 1000E mai scump.

  • Banditos, vineri, 26.01.2024 12:25

    Hai sa-mi bag si eu parerea in conditiile in care nu am ZR-V ci Civic cu unele aspecte comune - Modurile de condus...sunt clar delimitate ca si raspuns al motorului dar si al volanului. Ca idee ECON e perfect pentru oras, Normal pentru nationale si Sport pentru depasiri in forta si joaca pe virajele montane dar mult prea agresiv in raspunsul pedalei de acceleratie in aglomeratia urbana - grafica sistemului multimedia e OK. E simpla dar clara si usor de folosit. - rezolutia camerei de marsarier. Slaba dar isi face treaba super bine. Imaginea nu e "sticla" e...corecta fiind foarte buna pe intuneric - motorul (termic) mananca mult odata cu venirea anotimului rece, tot atunci devine si mai zgomotos si in acelasi timp neplacut urechii pentru ca nu pare sa se fi pus accent pe silentiozitate/rafinament ci eficenta. - ceasurile de bord sunt personalizabile...prin doua butoane din stanga volanului iti faci pom de Craciun sau iti afisezi fix ce ai nevoie, inclusiv "turometru". Daca te ajuta cu ceva la un hibrid. - portbagajul...nu e o minune, au pus accent pe spatiul interior, respectiv la picioare pentru pasagerii din spate. Cu ocazia asta (re)inveti ca un portbagaj mare te imbie la carat lucruri inutile. Generalitati: + pozitia la volan excelenta + volanul se simte perfect + directia incisiva + masina e PLANTATA pe viraje + ergonomie ideala...ai butoane, ai ecran tactil + personalizarea eliminarea(!!!)/reglarea sistemelor de siguranta - portbagaj mic - zgomotoasa la viteze mari - trenul de rulare prea anesteziat si transmite putina informatie de la nivelul soselei - motor termic lipsit de rafinament - greieri localizati in zona superioara a parbrizului - efienta stergatoarelor slaba si cauciuc prost

  • Sorinn, vineri, 26.01.2024 18:16

    Nu comentez pret, dotari, consum, etc...dar baiatul ala de la design...ori era in preaviz cand a desenat partea frontala, ori e gerontofil cu inclinatii pentru babe de 90 de ani.

  • eu, vineri, 26.01.2024 18:41

    Da, frumoasa tare grila aia, arata ca un pacient cu diga cand se duce la dentist ... cautati pe net si dupa nu o sa va mai puteti scoate imaginea din cap de cate ori o sa vedeti masina asta

  • Andrei, sâmbătă, 27.01.2024 19:19

    Interiorul are 50 de nuante de negru, pretul imens, portbagajul cat la o compacta, fata de Ford si spate de RAV4. Va fi un ''succes''.