Interior
Reinventarea unui interior pentru un produs de nișă nu ar avea sens din punct de vedere financiar, așa că cei de la Hyundai au decis să aibă o abordare mai pragmatică. În interiorul lui Bayon te vei simți ca acasă dacă ai în garaj un i20. Practic, totul a fost preluat de la modelul ceva mai scund, s-au aplicat câteva modificări subtile pe alocuri, iar în final suntem întâmpinați de un design simplu și funcțional.
Ergonomia nu este un concept străin în interiorul lui Bayon și toate butoanele pentru diferitele funcții ale mașinii sunt poziționate la îndemână. Aici trebuie să menționez panoul de control al sistemului de climatizare, care încă oferă butoane fizice, fiind foarte ușor de folosit fără a-ți lua ochii de la drum. Oricât de ciudat ar putea suna, acest tip de panou e acum pe cale de dispariție.
Planșa de bord este dominată de plastic destul de dur, iar atmosfera este dominată de nuanțe de negru și gri. Pentru că interiorul lui Bayon este un pic mai aerisit și spațios decât în i20, cei de la Hyundai au decis să folosească o serie de trucuri pentru a dilua zonele ample cu forme simple. Spre exemplu, gurile de ventilație de pe mijloc au lamele ce par să se extindă către cele laterale, cu siguranță acesta fiind un efort făcut pentru a masca zonele ample care ar fi fost altfel apăsător de banale.
Cu toate acestea, faptul că Bayon este cu 4 centimetri mai înalt decât modelul pe care este bazat aduce un plus de spațiu la interior. Atât în față cât și în spate este destul loc pentru adulți de până la 1.8 metri înălțime, iar spațiile de depozitare sunt de-a dreptul generoase.
Aici mă refer atât la cele din panourile ușilor, cât și la cotiera centrala, torpedou sau portbagaj. Cu 411 litri la dispozitie, Bayon stă mai bine decât fratele mai mare, Kona sau noul Sandero Stepway (328 litri). Kia Stonic este chiar departe de fratele său vitreg cu 352 litri. Doar Volkswagen T-Cross este cea mai generos, oferind 455 de litri. Însă doar dacă glisezi complet bancheta spate. Același lucru se întâmplă și cu Citroen C3 Aircross.
F. informativul testul italienilor, ce-i drept cu versiunea XClass (c.v.man.6 dar același MHEV, combinație indisponibilă la noi - hmm, misterele Micului Paris...) https://www.alvolante.it/prova/hyundai-bayon Consumul în oraș e la ei de numai 7,3 l/100 km, pe șosea 5,7 iar la 130 km/h de 6,8. Media: 6,45 l/100 km. Cei 10,2 l pe care-i bunghim aici într-o poză pe comp. bord îmi par deci cam prea mulți. Bateria și e-motorul de 17 CP ar fi trebuit să contribuie la cifre mai bune fie și-n jungla urbană romulană, dar în orice caz AM ar fi meritat să precizeze că portbagajul mild-hybrid-ului NU are 411 l capacitate, ci cu 90 l mai puțin (321 litri.) Concluzie (strict a mea): mașina-i simpatică, dar cam scumpă și inutil ”încălecată” peste Kona. În plus, are cutia prea automată. :-) Și din cauza asta, un i20 N îmi face clar cu ochiul.