Calitate / Pret
Ajungem la capitolul unde Hyundai Bayon se evidențiază, în comparație cu majoritatea rivalilor din segment. Politica de prețuri, precum și reducerile generoase oferite de companie în România, fac din noul crossover sud-corean o alegere tentantă pentru o mașină nouă, mild-hybrid.
Practic, prețurile încep de la 17.300 euro pentru versiunea cu motor aspirat și urcă până la 22.400 euro pentru versiunea Top Led pe care am avut-o noi la dispoziție. Pentru că versiunea cu 100 CP și Automată nu poate fi comandată decât cu echiparea de top. Așadar, din fericire, nu prea mai poți adăuga opționale scumpe peste acest nivel de preț. Oricum ai face, nu vei trece de pragul psihologic de 23.000 de euro pentru un Bayon. De aici începe distracția.
Asta pentru că prețul plătit va fi mult mai mic, reducerile menționate mai sus jucând un rol important aici. Practic, ai toate șansele să pleci acasă cu un model full-option plătind doar 19.000 de euro. Dacă mai aplici și un tichet Rabla (pentru versiunea mild-hybrid), poți ajunge chiar și la 16.900 de euro, moment în care competiția e ușor în impas. Sigur, asta în condițiile în care aceste reduceri se pot aplica.
Chiar și în caz contrar, prețul de listă îl menține pe Bayon competitiv. Dacia Sandero Stepway este singura mașină care are un avantaj. Prețurile de listă pleacă de la 12.000 de euro. Pentru versiunea cu o transmisie automată și 90 CP, românii vor percepe minim 12.950 euro. Kia Stonic pornește de la 15.000 de euro, dar pentru o versiune echivalentă cu modelul nostru de test vei plăti minim 20.000 de euro. Pentru ca mai apoi să adaugi opționale. Volkswagen T-Cross în echiparea Life, cu 110 CP și DSG, pleacă de la 20.800 de euro. E nevoie de multe opționale ca să ajungi la nivelul lui Bayon. Un Citroen C3 Aircross cu motor de 130 CP, automată și echipare Feel pornește de la 22.200 de euro.
Ca de obicei, Hyundai a pregătit un pachet generos de echipamente oferite în standard, dar mai ales pe versiunea Top Led cu care ne-am delectat câteva zile. Aceasta include faruri LED adaptive, cu iluminare laterală, jante de 16 inch, oglinzi exterioare rabatabile electric, lumini spate cu tehnologie LED, camera video pentru marșarier cu predicția traiectoriei, moduri de condus, geamuri electrice, instalație de climatizare automată, lumină ambientală, sistem audio cu 6 difuzoare și ecran de 8 inch pentru sistemul multimedia, scaune încălzite, instrumentar de bord digital și volan încălzit.
F. informativul testul italienilor, ce-i drept cu versiunea XClass (c.v.man.6 dar același MHEV, combinație indisponibilă la noi - hmm, misterele Micului Paris...) https://www.alvolante.it/prova/hyundai-bayon Consumul în oraș e la ei de numai 7,3 l/100 km, pe șosea 5,7 iar la 130 km/h de 6,8. Media: 6,45 l/100 km. Cei 10,2 l pe care-i bunghim aici într-o poză pe comp. bord îmi par deci cam prea mulți. Bateria și e-motorul de 17 CP ar fi trebuit să contribuie la cifre mai bune fie și-n jungla urbană romulană, dar în orice caz AM ar fi meritat să precizeze că portbagajul mild-hybrid-ului NU are 411 l capacitate, ci cu 90 l mai puțin (321 litri.) Concluzie (strict a mea): mașina-i simpatică, dar cam scumpă și inutil ”încălecată” peste Kona. În plus, are cutia prea automată. :-) Și din cauza asta, un i20 N îmi face clar cu ochiul.