Siguranta

4.5

Hyundai Bayon nu a fost, deocamdată, trecut prin testele uzuale ale celor de la EuroNCAP. Cu toate acestea, fratele de platformă, Kia Stonic, a făcut tot ce i-a stat în putință să protejeze cât mai bine pasagerii și pietonii în toate scenariile imaginate de autoritatea europeană de testare.

Cel mai probabil, Hyundai Bayon va primi un rating asemănător cu cel al lui Stonic atunci când va fi testat, iar asta îi va aduce un rating de cel puțin trei stele. Atât a primit versiunea standard a lui Stonic la testele Euro NCAP.

Nivelul de protecție pentru pasagerii adulți a fost cotat la 85%, în timp ce pentru copii acesta a scăzut la 84%. Pietonii au un grad de protecție de 62% în caz de accident, iar sistemele active de asistență au fost penalizate puternic, cu un rating de numai 25%.

Situația e mult diferită în cazul versiunilor echipate cu pachetul Safety. Astfel, rezultatele obținute urcă la 93% pentru pasagerii adulți, rămân la 84% pentru copii, iar apoi urcă din nou, la 71% pentru pietoni și 59% pentru sistemele active de siguranță. Prin urmare crește și numărul stelelor la maximul de cinci.

 

  • Kirotractor, marţi, 12.10.2021 08:53

    F. informativul testul italienilor, ce-i drept cu versiunea XClass (c.v.man.6 dar același MHEV, combinație indisponibilă la noi - hmm, misterele Micului Paris...) https://www.alvolante.it/prova/hyundai-bayon Consumul în oraș e la ei de numai 7,3 l/100 km, pe șosea 5,7 iar la 130 km/h de 6,8. Media: 6,45 l/100 km. Cei 10,2 l pe care-i bunghim aici într-o poză pe comp. bord îmi par deci cam prea mulți. Bateria și e-motorul de 17 CP ar fi trebuit să contribuie la cifre mai bune fie și-n jungla urbană romulană, dar în orice caz AM ar fi meritat să precizeze că portbagajul mild-hybrid-ului NU are 411 l capacitate, ci cu 90 l mai puțin (321 litri.) Concluzie (strict a mea): mașina-i simpatică, dar cam scumpă și inutil ”încălecată” peste Kona. În plus, are cutia prea automată. :-) Și din cauza asta, un i20 N îmi face clar cu ochiul.

  • Dan, marţi, 12.10.2021 09:48

    La italienii astia vad prima data cei 321 de l pentru portbagaj la varianta M Hybrid. Si nu stiu de unde vine, pentru ca la aceste versiuni bateria vine in locul rotii de rezerva de la celelelalte variante. Cele M Hybrid au doar kit de pana.

  • Moldovean, marţi, 12.10.2021 09:48

    Ce am reținut: - motorul de top e 1.0 de 100 CP. În clasa asta, destul de multe modele se opresc pe la 100-110 CP și folosesc 1.0. Asta ne arată că ura acordată lui Sandero pentru motorizări a fost cam gratuită sau, dacă nu a fost gratuită, atunci să îi criticăm și pe ceilalți la fel. - plastic tare - dar criticăm pe Sandero pentru plastic tare care e chiar mai puțin pretențios decât Bayon. - spațiu suficient pentru persoanele de până la 1.80 m înălțime. Carevasăzică, eu la 1.82 stau cam înghesuit în Bayon. În Sandero Stepway îmi rămân cam 2-3 degete la genunchi după ce mi-am reglat scaunul șoferului pentru înălțimea mea. Testat de mine. Avantaj Sandero. - Siguranță de cel puțin 3 stele în standard bazat pe Stonic. Dar Stonic a fost testat în 2017, iar de atunci testele s-au înăsprit mult. Acel Stonic testat în 2017 nu ar mai lua acum 3 stele în versiune standard, ci probabil 1-2 stele. Luase 5 stele în 2017 cu safety pack-ul adăugat, dar ăla ridică prețul. Iar cele 5 stele din 2017 nu mai sunt 5 azi cu siguranță. Totuși, având asistent de păstrare a benzii, frânare automată de urgență, precum și recunoașterea semnelor de circulație, Bayon poate lua 4 stele pe criteriile de azi în versiunea full. Poate 5. Știm că fix dotările menționate mai sus l-au privat pe Sandero Stepway de cele 4 stele după cum însuși au menționat cei de la EuroNCAP. Avantaje Bayon: - să zicem discuri de frână spate că unii români au făcut o obsesie pentru asta, deși la 1200 kg sunt ok și tamburii. - tehnologia mai multă pentru cei doritori (are ecran digital etc.) Pentru cei ce vor o mașină simplă, ăsta oricum nu e un avantaj. - portbagajul (în versiunea standard, nu mild hybrid). Dezavantaje: - spațiul în spate vs Sandero - garda la sol - AM nu a menționat cât e. Am căutat eu și e 16 cm vs 18 cm la Sandero Stepway - prețul - chiar și cu reduceri varianta full e cu 4000 euro mai scump ca Stepway full. Știu, rabla, dar și la Stepway poți băga rabla și să îl scoți sub 15.000 full, poate la un 13.000. Iar 4000 diferență în clasa asta e ceva, nu e ca și cum vorbim de mașini de 80.000 euro unde o diferență de 4000 nu e mare lucru. - desigul - e diferit, da. E ieșit din comun, dar mie mi se pare urât, schimonosit. Iar linia generală a mașinii duce puțin și spre MPV. Aici cred că Sandero Stepway e mai bine proporționat și arată mai bine. Una peste alta, o mașină corectă, cu un raport preț-calitate foarte bun, dar doar cu puțin superior lui Sandero la o diferență de cel puțin 4000 euro. Diferență pe care destul de mulți nu vor fi dispuși să o plătească. Asta ne-o spun statisticile din vânzări.

  • @săndel, marţi, 12.10.2021 09:56

    Hyundai vinde în general versiuni full. Doar Tucson și Santa Fe apar și în versiuni cu lipsuri. Problema lui Bayon e spatele și motorul de 1.0. Un motor de capacitate mică trage aproape la fel ca unul serios, dar se va strica mult mai repede. Săndel al tău se face piftie la impactul cu un biciclist, iar calitatea materialelor bate vechea Dacie cu foarte puțin.

  • Kirotractor, marţi, 12.10.2021 10:38

    Aveți fiecare dreptatea voastră, dar cred că targetul de clienți vizat de Bayon/Sandero diferă. De unde și diferențele de mălai cerut, pe soluții tehnice la fel de diferite (CVT vs. DCT = mere cu mere, deși nu doar 10 cai în plus contează pro-Korea.) Strict utilitarist vorbind, Sandero e OK, nici vorbă (mă nedumerește doar reducerea cuplului maxim de la 160 la 142 Nm pt versiunea CVT - automata sărakilor? :-) - nu știu, poate doar a raționalilor.) Să nu uit - garda la sol a lui Sandero e 16,2 cm (Stepway ar avea 20,1 cm oficialmente.) În plus, la Dacia discuțiile despre discounturi sunt mai interzise ca alea despre terapiile genice botezate parșivește aiuristic pe Feisbulbuci. :-) Fiecare cu aritmetica lui până la urmă, în care variabilele musai tre”să includă totuși calitatea componentelor / asamblării, dar și durata garanției -- părerea mea.

  • Moldovean, marţi, 12.10.2021 11:14

    Vânzări prima jumătate a lui 2021: Dacia Sandero - 95.248 (locul 5 în clasă peste Polo care are 83.219) i20 - 32.182 (locul 14 în clasă) Dar pentru că la Sandero se adaugă și Stepway facem așa: i20 - 32.182 Bayon - 2.268 (dar cu vânzări care au început doar de 3 luni) Kona - 55.501 Toate 3 = 89.951, adică tot sub Sandero Stonic, fratele lui Bayon are doar 28.571 (locul 18 în clasă). Probabil Bayon va avea maxim 50.000 bucăți în 6 luni, dar mai sigur sub 50.000 având în vedere că fratele Stonic nu trece de 30.000. Iar alt favorit al vostru, SsangYong Tivoli, a vândut în prima jumătate a lui 2021 fabulosul număr de 1.829 de bucăți (locul 31 din 38 în clasă). Sursa: carsalesbase.com

  • adi_10, marţi, 12.10.2021 11:18

    mie nu-mi place masina asta nici ca design si nici ca motorizare ( de consum nu mai zic, 10% pentru un motor mild hybrid de 1L mi se pare enorm) dar trebuie sa recunoastem toti (inclusiv cei cu stepway de pe aici) ca luand in considerare reducerile permanente oferite de Hyundai, programul rabla si etc... sa iei o masina full cu 17.000 de euro e un chilipir totusi in ziua de azi, unde am ajuns sa dam pe un Duster 22.000 euro si pe un Opel Corsa peste 20.000. e o masina noua, cutie automata, echipata cu de toate, taxe foarte mici etc. Pentru multi o sa merite achizitia acestei masini, in special pt doamne si domnisoare zic eu carora nu le pasa ca motorul este mic si nu poti face raliu cu ea.

  • @săndel, marţi, 12.10.2021 11:19

    Se cumpără sărăcii din cauza creșterii economice. Negative. Iarăși intervine UE și cele 5 stele EURO NCAP devin obligatorii. Compari cu alte sărăcii și falimente, dar nu ai nicio justificare să iei în brațe un model care ucide.

  • LUCCI LUCIANO, marţi, 12.10.2021 11:38

    Peste 10% in oras!? Un hibrid fe 1L?!?! Cat scotea daca nu era hibrid? 12%? Un 1.4 aspirat , oare trecea de 9%? Nu prea.....Unde e evolutia?

  • Gabriel.Nica, marţi, 12.10.2021 11:59

    @Kirotractor - capacitatea portbagajului mentionata in test este cea oferia de Hyundai in fisa tehnica a masinii. De altfel, in cazul modelelor MHEV nici nu pierzi din spatiul din portbagaj, bateria pentru acest sistem fiind depozitata sub podeaua acestuia, fara a afecta in vreun fel spatiul total. Cat despre testul de consum al italienilor... Nu poti compara o cutie manuala cu una automata si nici traficul Bucurestean cu .... nimic altceva.

  • @myld hybrid, marţi, 12.10.2021 12:07

    Acel motoraș electric eficientizează sistemul start-stop, oferind un plus de fiabilitate motorului termic. Se poate dezactiva. Probabil au tras de motor în test și n-au reușit în cei 20 de km să ajungă la o medie decentă de consum.

  • pipo, marţi, 12.10.2021 15:32

    @AM : de ce nu e si Kona la competitori, sau Puma ? As fi dorit sa-l vad comparat cu fratele Kona la toate capitolele, asa poate intelegeam si noi ce e cu acest model , desi ma indoiesc. Ambele joaca fix in aceeasi (sub)clasa ,desi unii tot insista ca acest Bayon se pozitioneaza sub Kona !...de ce?...ca are 2 cm mai putin in lungime ? Iar Puma este exact echivalentul Ford ,basca made in RO, basca aceeasi motorizare 1 l +micro hybrid. Dar intorcandu-ma la Kona, chiar nu vad care anume e tinta acestui Bayon diferita de a lui Kona ! Si de ce sa alegi un Bayon in detrimentul unui Kona cand acesta din urma, la aproximativ aceeasi bani, ofera 20 cai si 30 Nm in plus , din acelasi motor si care pe o astfel de masina sunt mai mult decat sesizabili ! Ma rog, ramane o decizie ciudata a coreenilor , dar un lucru e cert, fata si mai precis grila aia enorma este hidoasa, ati vazut vreodata un somn (pestele) din fata si cu gura deschisa ?...mie de ala imi aduce aminte !!

  • Kirotractor, marţi, 12.10.2021 16:50

    @GabrieLNica: Mulțam fain de răspuns -- bilă albă pentru interacțiunea cu noi-clicuitorii. Variabilitatea datelor cu ștampila producătorilor e oricum boală veche, neimputabilă vouă. Ex.: Hyundai UK dă 401 litri pentru toate versiunile 1.0 T-GDI la porcbagaj :-) și 121 g CO2/km, italienii - 118 g CO2, la noi ar fi doar 101 g etc. Consumul urban tot prea mare-mi pare însă (cu Start&Stop), în ciuda traficului infernal. Aș mai zice 2-3 chestii, dar ultimele 13 smetii roșii încasate (record personal :-)) îmi spun să părăsesc ringul. Asta e, mi-am luat leapșa ironizându-l pe Sfântu Facebook. ...Sau am trezit frustrări subliminale spunând adevăruri incomode?! Răspunsul la multe nebuloase îl vom afla oricum curând, chiar dacă unii l-au citit deja printre rândurile unor declarații cu schepsis. Inclusiv unele mega-electorale de prin nov.2020, gen ”Bătălia o dăm acum pentru sufletele voastre”. :-P