Consum
Dacă îți iei o compactă cu motor benzină turbo de 1.5 litri și care bate spre 150 de cai, nu te vei aștepta să bați recorduri de consum cu ea. Pentru că nu pentru asta e făcută. Da, știm cu toții faptul că majoritatea producătorilor auto îți propun "motoare pe benzină mici și economice" ca alternativă la diesel, însă tu vei fi realist și vei înțelege că, dacă tot dai mai puțini bani la achiziție pe o benzină, ea va recupera diferența printr-un buget ceva mai serios când vine vorba de carburant.
În cazul nostru, i30 anunță un consum mediu mixt oficial de 5.5 litri/100 km, însă acesta este o valoare relevantă exclusiv atunci când vorba să comparăm valorile afișate de ceilalți concurenți direcți din segment. Pentru că vorbim de condiții de testare identice. Iar aici, i30 se află undeva la mijlocul plutonului care începe cu Seat Leon 1.4 TSI de 150 CP (4.7 litri/100 km) și se termină în cealaltă parte cu un 6.1 litri/100 km oferit de Ford Focus 1.5 EcoBoost de 150 CP.
În viața reală, motorul oferit de Hyundai - și în general toate motoarele asemănătoare din segmentul ăsta - e ceva mai departe de cifrele afișate. În cazul nostru, Bucureștiul a zugrăvit un tablou cu 9-10 litri/100 km în trafic normal, adică lent, în timp ce rularea în afara orașului se lasă cu 6.5-7.5 litri/100 km, poate chiar mai mult dacă alegi să măsori cifrele astea pe ceva serpentine.
Masina are performante chiar bune pt puterea aceasta si interiorul e aratos, dar fata e un ghivechi cam aiurea, din pacate. In rest, cred ca mi-as lua masina, daca as fi un cumparator normal si nu asa cauta ceva cu multi cai.