Interior
Unul dintre cele mai mari salturi în materie de calitate percepută între generațiile lui i30 a fost realizat la nivelul interiorului, acolo unde Hyundai încearcă constant, pe măsură ce trec anii și lansează noi iterații ale modelelor din propria gamă, să recupereze spațiul care-i desparte pe sud-coreeni de liderii segmentului.
Chiar dacă se văd încă multe compromisuri la nivel de calitate și materiale, i30 este, așa cum spuneam mai sus, un pas evident în față în ceea ce privește impresia pe care ți-o lasă mașina. Planșa de bord a fost simplificată, iar display-ul central este acum "cocoțat" pe bord, fiind un soi de amestec între tabletaintegrată folosită în anii recenți de mărcile premium și soluția display-ului clasic, folosit mai ales de mărcile accesibile. Hyundai oferă două dimensiuni de display central, iar mașina de test l-am avut pe cel mai accesibil și mai mic dintre ele (diagonala de 5 inch).
Partea bună e că este integrat mult mai bine decât în cazul altor concurenți și, dacă nu știi că e alternativa de bază, ți s-ar părea că e display-ul de top. Partea bună numărul doi este că grafica simplă și ușurința în utilizare sunt caracteristici principale ale ecranului, deci nu vei avea nevoie de mult timp pentru a înțelege ce trebuie să faci ca să te înțelegi cu el. Partea proastă e că doar display-ul superior, de 8 inch, oferă navigație și mirroring prin sistemele oferit de Apple sau Google. Deci dacă ești tech geek, vei avea nevoie de a doua variantă.
Mai există un display așezat între ceasurile analog de bord, iar la prima privire pare împrumutat cu totul de la Volkswagen, de la grafică la poziționare. Ceea ce nu e neapărat un lucru rău, pentru că înțelegi rapid ce vezi în fața ochilor și poți naviga la fel de rapid prin meniuri. Dacă ești însă sensibil la asemănări de genul ăsta, s-ar putea să strâmbi din nas.
Nivelul de spațiu oferit de i30 în zona frontală este unul excelent, iar locurile posterioare se ridică la cerințele unor adulți de înălțime medie. Asta pentru că Hyundai a preferat să nu "taie" spațiul vertical din spate în favoarea unui design ceva mai "fluid" în partea posterioară. Iar cei care preferă aspectul practic în fața celui estetic vor jubila din punctul ăsta de vedere.
Portbagajul lui i30 oferă 395 de litri și caracterizează perfect segmentul din care face parte, situându-se în media valorilor afișate de concurenți. Acolo unde campion este Skoda Octavia, cu aproape 600 de litri oferiți de caroseria sa atipică de hatchback cu alură de sedan, dar unde există și modele cu 360 de litri, precum Toyota Auris sau Ford Focus.
Masina are performante chiar bune pt puterea aceasta si interiorul e aratos, dar fata e un ghivechi cam aiurea, din pacate. In rest, cred ca mi-as lua masina, daca as fi un cumparator normal si nu asa cauta ceva cu multi cai.