Tinuta de drum
Dacă nu ești ahtiat după sportivitate, nu-ți vei cumpăra un i30 pentru cum stă pe șosea sau pentru direcția sa. Asta pentru că există o grămadă de opțiuni pentru cei care au criterii de selecție de acest tip. Ba chiar în curând în curtea Hyundai, pentru că sud-coreenii pregătesc de ceva vreme versiunea i30N, care va arunca marca asiatică în lupta din fascinanta zonă a Hot Hatch-urilor europene. Și era cazul, pentru că Hyundai trage de ceva vreme în WRC, deci lucrurile se leagă.
Pe versiunile "normale" ale lui i30, însă, lucrurile sunt ceva mai așezate. Ținuta de drum și direcția au evoluat evident între generații, pentru că mașina este acum mult mai așezată și îți oferă o legătură ceva mai bună cu roțile la nivelul direcției.
În comparație cu liderii clasei - Focus, Golf și chiar noua generație Astra de când modelul german a trecut printr-o cură de slăbire serioasă - Hyundai i30 pare însă o mașină făcută pentru cei care nu sunt extrem de interesați de aspectul suspensiilor și al direcției. Partea bună pentru coreeni este faptul că 95% dintre clienți bifează aceste caracteristici, deci faptul că i30 vine cu un comportament dinamic predictibil și relativ echilibrat și cu o direcție care nu iese în evidență - nici în minus, nici în plus - poate fi, cumva paradoxal, un avantaj al mărcii în cazul în care clienții care testează în paralel concurenții vor considera că alte modele vin cu suspensii ceva mai dure, de exemplu.
Masina are performante chiar bune pt puterea aceasta si interiorul e aratos, dar fata e un ghivechi cam aiurea, din pacate. In rest, cred ca mi-as lua masina, daca as fi un cumparator normal si nu asa cauta ceva cu multi cai.