Calitate / Pret
Un Hyundai i30 hatchback pleacă de la 16.200 de euro, însă vine cu motorizări ceva mai modeste decât ale fratelui i30 Fastback. Chiar și așa, există o diferență de preț considerabilă între cele două modele.
Să luăm, spre exemplu, versiunea testată de noi, cea de 1.4 litri, 140 de cai putere și cutie automată cu șapte trepte. În cazul lui i30 hatchback, socotelile pornesc de la 22.100 de euro. În cazul lui i30 Fastback ele pornesc de la 24.000 de euro. Deci 2000 de euro în plus pentru o mașină care se presupune că arată mai bine, are un aer ceva mai tânăr și un portbagaj mai mare, cu o deschidere utilă. Merită cei 2000 de euro în plus? Poate doar pentru cei cărora le-a picat cu tronc spatele plonjat al Fastback-ului.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Ford Focus cu 10 cai putere în plus, automată și echipare de top costă 21.600 de euro. Până și Honda Civic, despre care știam că este una din alegerile piperate ale segmentului compact, are un preț de 21.500 de euro pentru versiunea benzină de 130 de cai putere cu transmisie automată.
Despre Kia Cee'd nici nu are rost să mai vorbim, prețul acestuia fiind situat cu mult sub 20.000 de euro. Mazda3 facelift se apropie destul de mult de un i30 Fastback, întrucât costă 22.500 de euro în versiunea cu 120 de cai putere, cutie automată și echipare Revolution.
Cel mai scump Opel Astra benzină de 150 de cai putere, cu automată, costă și el mai puțin: doar 21.500 de euro. Și Seat Leon se învârte în jurul aceleiași valori, prețul său fiind de 21.600 de euro pentru versiunea de 150 de cai putere, cu DSG și echipare Xcellence.
De fratele Skoda Rapid Spaceback nici nu poate fi vorba, întrucât prețul acestuia este de sub 20.000 de euro. Până și Toyota Auris se menține sub acest prag.
Ajungem și la etalonul segmentului compact, adică Volkswagen Golf, care costă 22.700 de euro în versiunea TSI de 150 de cai, cu DSG și echipare Highline.
Mi se pare ca grupul KIA-Hyundai au ochit o nisa acoperita pana acum doar in segmentul premium, si acum vor sa fie ei cei care aduc maselor masinile respective. Primul a fost KIA stinger ce ataca segmentul sedanurilor sport (cu RWD si ceva caluti in plus), si acum pare ca ataca in sectorul fastback (pe care eu le vad un fel de tourer-e dar mai elegante/sportive decat break-urile). Cred ca diferentiatorul aici va fi pretul. O forma diferita care duce cu gandul la premium e dezirabila, dar sa ramana totusi in niste parametrii decenti ca pret.