Siguranta
EuroNCAP a testat actualul i30 în cadrul sesiunilor sale de impact, iar compacta coreeană s-a descurcat mai mult decât onorabil. A reușit să obțină cinci stele, promițând 88 de procente pentru protecția pasagerilor și 84% pentru protecția copiilor.
Având în vedere că i30 Fastback nu diferă cu foarte multe de varianta testată de EuroNCAP, putem presupune că cele cinci stele se pot atribui și mașinii de test. Ea vine echipată cu șase airbaguri, (al șaptelea, pentru genunchi, este opțional), controlul tracțiunii și al stabilității, avertizare la păstrarea benzii de mers și sistem de frânare automată în situații de urgență.
-
marian, luni, 26.03.2018 13:28
La interior suna putin ciudat: telefon cu încălzire prin inducție. Iar referitor la portbagaj nu vad cum o podea destul de înaltă poate facilita încărcarea
-
pipo, luni, 26.03.2018 14:03
Buna ziua AM , va felicit ca v-ati mai gandit sa faceti si voi teste cu alte masini decat SUV, si mai ales ca v-ati gandit la acest model foarte interesant ca si oferta. Dar sunt extrem de surprins si Dezamagit de unele greseli ,cred eu majore . pe care le vad aici. Si spun asta fiindca am testa de curand acest model cu exact acest motor ( dar cutie manuala). - in primul rand PRETUL : de unde a-ti scos pretul ala , stiti foarte bine politica arhicunoscuta de discounturi a coreenilor. Eu am oferta pe exact acest model de 21.000 euro , iar daca scot si optiunile de culoare si navigatie , pretul este de 19.800 euro pt. acest 1.4 GDI, Exculsive, Automata. Este o diferanta uriasa fata de ce afisati voi aici si mai mult vad ca acordati nici 3 stele , desi in cazul multor alte modele (vezi T-Roc, Fiesta Vignale, etc) nu a-ti decis la fel cu toate ca erau total in afara concurentei. - spatiul la cap in spate : unde a-ti vazut voi ca este ok ? Eu am 1,77 m si capul meu statea proptit exact in plafon . Forma de "Fastback" a masinii isi spune clar cuvantul/reversul medaliei si in cazul acestui model , este poate unul din putinele lucruri pe care le poti reprosa cu adevarat la aceast model. - motorul de 1.4 TURBO nu este char atat de vivace pe cat il laudati voi, poate intradevar doar in modul Sport de care amintiti , eu am condus cu manuala si trebuie spus ca nu este rau, dar nu se compara cu de exemplu 1.4 (mai nou 1.5) de la VW sau multi altii (Ford, PSA, etc ). Cuplul de 240 nm ar fi trebuit sa-si faca mult mai bine prezenta, se si vede asta dealtfel la repriza de pana la 100 km/h. In orice caz, ce vreau sa spun este ca NU , nu "rezoneaza" cu numele asa cum spuneti voi , ma asteptam ca motorul sa se simta ceva/mult mai "sportiv". - un alt detaliu, nu imi este clar cu ce anume motorizare de la Mazda 3 faceti comparatia cand spuneti ca acest I30 este mai rapid ? Mazda 3 2 L si 120 cai (cred eu cel mai apropiat motor ca si cuplu/putere) atinge 100 km in putin peste 8 sec.din cate imi aduc aminte. Dar oricum , per total masina merita cele 4 stele cu varf si indesat. Poti sa o achizitionezi in varianta de top Exclusive cu pana in 19.000 euro daca nu vrei neaparat cutie automata si la acest pret cu greu poti gasi un alt model cu dotari/design/performante similare.
-
@pipo, luni, 26.03.2018 15:13
In mare parte iti dau dreptate, doar ca vreau sa fac precizarea ca manuala de care pomenesti nu mai merita pe nicio clasa, din niciun punct de vedere, in anul 2018, cand automatele, indiferent de tehnologia adoptata, sunt astazi atat de placute, rapide si economice in exploatare. In cativa ani masinile autonome vor fi pe strazi la ordinea zilei...deci sa stai sa mesteci in cutie chiar nu mai are niciun rost. Si asta o spune unul care ani la rand a fost fan inrait cutii manuale, pana cand am inceput sa deschid ochii si sa ma informez mai bine.
-
mircea, luni, 26.03.2018 15:22
@pipo Reducerile și promoțiile sunt de obicei sezoniere și nu pot fi luate în considerare la comparațiile prețurilor de listă, valabile fără excepție și pentru cititorii care accesează acest articol peste 6 luni, de exemplu. Povestea cu cei de la Hyundai e veche și o cunoaștem. Dar politica de reduceri e strict problema importatorului, Automarket va compara întotdeauna prețurile de listă oficiale. Mulțumim pentru atenție.
-
pipo, luni, 26.03.2018 17:06
@@pipo : si eu iti dau tie dreptate , dar nu pt. "din nici-un puct de vedere". Tu, ca si mine dealtfel, privesti lucrurile din perspectiva unuia care sta intr-un oras aglomerat (eu sunt din Bucuresti) , dar sunt convins ca sunt multi care stau in orasele mici sau chiar in comune si nu privesc lucrurile asa si le dau dreptate . Sunt multe cazuri in care solutia cutiei automate nu se impune daca ai alternativa unei manuale si poti salva vreo 1-2 mii euro. Aici vorbim de vreo 1500 euro, dar in cazul unui DSG de exemplu , eu in nici-un caz nu as da diferenta de 2500 euro chiar daca sunt din Bucuresti. Consider ca nu se merita mai mult de maxim un 10% din valoarea masinii. Chiar crezi ca acea cutie automata costa mai mult cu 2500 euro decat cea manuala ? Aaa, daca ar veni producatorul si ar zice : ok, luam modelul X care costa sa zicem 20.000 , scadem cutia manuala cu care ar veni echipat standard -sa zicem 2.500 , iar apoi adaugam in loc cutia automata - sa zicem 3500 si reiese un pret de 21.000 - ATUNCI DA, as plati in orice conditii. @mircea : pai tocmai fiindca stiti "povestea" atunci stiti de campania "nonstop" a coreenilor . Merita zic eu, cum a-ti facut-o dealtfel si in alte cazuri , sa amintiti pretul real care poate fi vazut de oricine pe site-ul Hyundai de altfel. In alte cazuri nu a-ti depunctat coreencele sau pe altii asa mult tocmai din acest motiv - asta am vrut sa spun- adica nu poti sa dai 2 stele jumate cand stii ca pretul real e de fapt cam cel mai bun din piata.
-
bogdanm, luni, 26.03.2018 18:51
@pipo Mircea te-a lămurit cum stă treaba cu evaluarea prețului. Nu ținem cont de promoții, pentru că astea sunt efemere. Vorbim de prețul de listă. În cazul fiecărui model în parte, el este cel evaluat. Mazda3 cu 120 CP și transmisie automată face 0-100 de km/h în 10.4 secunde, deci e mai lentă decât mașina testată. Pe bancheta spate, locul este evaluat ca „decent”, deci nu generos. Resursele motorului se simt foarte bine pe mașina testată. Punctajul la capitolul Motor/Transmisie se acordă și în funcție de cum se simte cutia de viteze. În cazul nostru, o automată. Așa cum apare și în text, am apreciat modul în care Hyundai a legat motorul de cutie. În concluzie, dacă cele 4 stele reflectă și experiența ta cu Hyundai i30 fastback, înseamnă că suntem, măcar în anumite privințe, pe aceeași lungime de undă, nu? Numai bine.
-
S, luni, 26.03.2018 22:23
Au ajuns cotetele astea sa coste 25k euro , nu mai zic de vw polo care e din clasa mica.
-
cristi, marţi, 27.03.2018 09:40
Ma mir cum nimeni(pasionat cat de cat de masini) sa nu observe faptul ca pretul ramane sus(pe la 20k euro) si calitatea scade, dar deh design-ul si briz-briz-urile din interior/exterior iti fura ochii,mintea si banii... Sa enumeram exemple(chiar si din articol) : plastice tari prin toata masina,grafica slaba la tableta, camera pt mers inapoi mediocra, probabil si alte repere din fabricatie(mai putin vizibile la inspectia vizuala) de calitate mediocra, etc. Si cu toate astea, la fiecare generatie/facelift pretul ramane acelasi(cu sau fara discount)...
-
pipo, marţi, 27.03.2018 13:05
@bogdanm Ok, cum ziceti voi , dar eu credeam ca rostul acestor teste este de a prezenta/oferi informatii si detalii cat mai reale despre modele . Eu nu pot decat sa raman la parerea mea despre pret/spatiu spate la cap/motorizare si asta fiindca am testat-o. Cat despre detaliul cu Mazda 3 imi cer scuze, ai dreptate, eu aveam in cap cutia manuala si nici nu-mi trecea prin gand ca cea automata poate fi mai lenta cu aproape 2 secunde, ceva nu-i in regula cu acea cutie la Mazda. Dar, apropo, o sa vedem acest test cu i30 Fastback si la TV ? Sau poate l-am ratat eu cumva ?
-
alex, marţi, 27.03.2018 13:28
Știu că nu e o comparație 1:1 fiindcă i30 e mai coupe, dar totuși: Megane GT (1,6 TCe, 205 CP, EDC) pleacă de la 22.500 și în echipare nu tocmai cheală, consturit sub umbrela RenaultSport. Doar așa, de dragul discuției și cred că arată (deși asta e o chestiune ce ține de aprecierea fiecăruia în parte) mai bine. Așadar, cu ce avantaje vine i30 Fastback la 24.000 cu 60 de cai mai puțin?
-
DanielRF, marţi, 27.03.2018 14:10
Aceste motoare mici supra-alimentate nu consuma niciodata 9-10 litri in oras. Consumul urban ajunge lejer la 12-13 litri. In plus, incercati niste reprize pe autostrada. Consumul instantaneu e de groaza. Nu este vorba doar de Hyundai. Motoarele mici pe benzina supra-alimentate sunt o mare minciuna.
-
Marcel Petrescu, marţi, 27.03.2018 20:55
Pai Seat Leon are 9.1 secunde la motorul 1.4 tsi 125 cp...la 1.4 150 nici nu mai vorbesc...
-
Marcel Petrescu, marţi, 27.03.2018 20:58
Iar pe autostrada, Seat Leon 1.4 tsi 125 cp are consum de 6.0 la 130 km/h...uneori chiar mai putin...
-
Paul, marţi, 27.03.2018 22:10
@DanielRF Consumul la supra alimentate nu este chiar de groază cum crezi. Eu detin un Leon 1.4 ACT, iar consumul se apropie de diesel daca mergi ok. Dacă încerci reprize orice masina va avea un instantaneu de speriat. Ideea este cât consuma la un mers standard. Consumul urban la orice masina depinde de mai multi factori: cât de aglomerat este, distanta deplasării etc. Dar un consum de 9 urban se poate scoate lejer.
-
Silvan, joi, 10.05.2018 21:24
Exista optiunea de scaune ventilate? am vazut ca modelul testat are butonul de incalzire mai mare dar la hyundai pe site sunt 2 butoane, incalzire si ventilatie pentru scaune. Multumesc,
Mi se pare ca grupul KIA-Hyundai au ochit o nisa acoperita pana acum doar in segmentul premium, si acum vor sa fie ei cei care aduc maselor masinile respective. Primul a fost KIA stinger ce ataca segmentul sedanurilor sport (cu RWD si ceva caluti in plus), si acum pare ca ataca in sectorul fastback (pe care eu le vad un fel de tourer-e dar mai elegante/sportive decat break-urile). Cred ca diferentiatorul aici va fi pretul. O forma diferita care duce cu gandul la premium e dezirabila, dar sa ramana totusi in niste parametrii decenti ca pret.