Hyundai Ioniq Hybrid
Inaugurare
Era anul 1997. Toyota lansa în premieră mondială primul hibrid de serie. Se vindea la început doar în Japonia, însă în scurt timp a ajuns pe toate piețele globului. Cu ajutorul lui, Toyota a monopolizat în ultimele două decenii acest segment.
Iar toți ceilalți producători care au cochetat cu piața hibridă au lansat mereu mașini care s-au aflat, așa cum zice vechiul cântec al celor de la Phoenix, „în umbra marelui urs”. Și, dacă ar fi să extrapolăm, în umbra marelui Prius.
Însă avansul tehnologic, normele de poluare tot mai stricte și popularizarea propulsiei alternative au făcut ca tot mai mulți producători să-și dorească să iasă din umbra modelului japonez.
Unul dintre producătorii care și-a luat inima în dinți și a venit să se bată direct cu Toyota Prius este Hyundai. Sud-coreenii au avut pe perete o țintă cu imaginea unui Prius. Altfel nu-mi pot explica îndârjirea cu care Ioniq vrea să demoleze rivalul japonez.
Dar cine este Ioniq? Este o revoluție, pentru că Hyundai a înțeles un lucru important: trebuie să aduci arme noi în lupta cu un adversar de calibru. Așa că Ioniq a devenit primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie: hibridă, hibridă plug-in (alimentată la priză) și electrică. Un fel de „Joac-o p-asta, Prius”!
Dar cum acceptarea mașinilor electrice în România este sinonimă cu pudoarea unei fete crescută la mănăstire, Hyundai a decis ca mai întâi să testeze terenul cu versiunea hibridă. Adică cea de la care așteaptă cele mai multe vânzări și cea care are misiunea ingrată de a smulge cât mai mulți clienți de la Prius.
e bine venita, totusi nu pot sa nu remarc ca mai adaugi juma de masina pentru a face o economie de 30% care nu se va amortiza niciodata, deci hibridul ramane in continuare un moft, poate in alte tari unde avantajele fiscale sunt importante ar putea fi o optiune, dar la noi inseamna constiinta pe bani multi, mai bine diferenta de 10000 de euro o dau la orfani, ar fi mai bine cheltuiti.