Hyundai Ioniq Hybrid

1.6 Hibrid Plug-In 141CP Aut6 Exclusive

Motor / Transmisie

4.0

Ioniq Hybrid este pus în mișcare de un ansamblu hibrid compus dintr-un motor pe benzină și unul electric. Motorul convențional cu patru cilindri are o capacitate de 1.6 litri, este echipat cu injecție directă și dezvoltă 105 cai putere și 147 de Nm. Este ceva mai generos decât motorul termic al lui Prius, însă cuplul este insesizabil mai mare.

Prin urmare, ambele modele hibride își datorează comportamentul dinamic unităților electrice. În cazul lui Ioniq vorbim despre un motor electric de 44 CP și 170 de Nm. Asocierea celor două soluții de rulare face din Ioniq o mașină care poate dezvolta un vârf de 141 de cai putere, deci cu resurse mai mult decât decente pentru un model compact.

Clienții vor descoperi două fețe ale hibridului. Una în care totul se întâmplă lent și este favorizat consumul. E o senzație de submotorizare din care Ioniq se trezește greu, chiar dacă piciorul se înfinge în pedala de accelerație.

Cea de-a doua față este la polul opus. Nu am mai întâlnit de mult o mașină care să își schimbe complet comportamentul doar prin selectarea treptei Sport. Accelerația devine sensibilă, iar Ioniq se transformă într-o compactă cu mult mai multă poftă de viață. E drept că nu reușește să se apropie de dinamismul lui Volkswagen Golf GTE, un alt hibrid - de această dată plug-in - disponibil în segment.

Și fiindcă tot am amintit de modul Sport al transmisiei, trebuie să precizez că ansamblul motor este asociat unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte. O decizie pe care o aplaud în picioare. Am scăpat de comportamentul "mincinos" al unui potențial CVT, cum se întâmplă în cazul lui Prius. Sau cel puțin așa am crezut.

Cutia schimbă bine în marea majoritate a timpului. Sunt însă situații, în modul Sport mai ales, când se turează mult și ineficient, iar rularea devine zgomotoasă. Aproape la fel de zgomotoasă ca cea a unui Prius cu CVT.

Pentru a garanta un consum redus, pornirea de pe loc se face în modul electric, unitatea pe benzină intervenind la nevoie pentru a ajuta la demaraj. Hyundai susține chiar că motorul electric poate propulsa hibridul până la o viteză de 120 de km/h.

Sincer, nu cred că vreunul din clienți va reuși această performanță. De fiecare dată când am încercat, oricât de ușor aș fi apăsat accelerația, am sfârșit pornind motorul pe benzină. Trecerea de la modul de rulare electric la cel combinat se face fără prea multe intruziuni sonore. E însă loc de mai bine.

  • mm, joi, 28.09.2017 10:10

    e bine venita, totusi nu pot sa nu remarc ca mai adaugi juma de masina pentru a face o economie de 30% care nu se va amortiza niciodata, deci hibridul ramane in continuare un moft, poate in alte tari unde avantajele fiscale sunt importante ar putea fi o optiune, dar la noi inseamna constiinta pe bani multi, mai bine diferenta de 10000 de euro o dau la orfani, ar fi mai bine cheltuiti.

  • VonDiesel, joi, 28.09.2017 10:20

    Hibridele sunt o solutie de moment, de compromis, o “carpeala” cum ar veni... “Evolutionary dead end”, ar spune darwinistii... Un e-Golf, complet electric, cu autonomie reala de 200Km la o incarcare, se poate cumpara in Romania cam la acelasi pret (27.000 EUR, aplicand reducerea de 10.000 EUR data de stat). Imi imaginez ca reviziile si banii pe combustibil/curent sunt net in favoarea BEV-ului...

  • Edikkk, joi, 28.09.2017 13:13

    este un hibrid de tip vechi, mai ales ca exista diferente mari intre hibridul non plugin cu cel plugin ca si motorizare.. . plus ca nu ii bat nici macar pe cei de la Toyota Prius nici pe hibridul VW Golf GTE, pretul foarte mare.. . sunt departe de hibridul zilei, adevarata masina HIBRIDA, adevarata masina SEMI-ELECTRICA - Nissan Note e-power. La Nissan e-power tractiunea este integral electrica fiind un hibrid serial si nu un hibrid paralel, si are un consum cu adevarat bun !! La Nissan e-power care bate recordurile de vanzari in Japonia NU EXISTA ambreiaj, cutie de viteze, nimic !! nu exista prostii de genu: " Și fiindcă tot am amintit de modul Sport al transmisiei, trebuie să precizez că ansamblul motor este asociat unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte. O decizie pe care o aplaud în picioare. Am scăpat de comportamentul "mincinos" al unui potențial CVT " O masina inutila, doar Hyunday cea full electric poate ridica un interes, dar sunt mult sub new Nissan Leaf care ii bate lejer la orice capitol ! PS: Un Nissan Note e-power in Japonia pleaca de la 17.500$ ! Si este o masina semi-electrica serioasa, nu prostii precum acest model sau alte mild-hibrid.

  • asdasd, joi, 28.09.2017 13:47

    nu e scumpa de loc. Pune pe o rapciuga nemteasca cam aceasi cai, cutie automata ( implicita la orice hibrida) si foarte multe optiuni cu care vine standard si vezi la pret ajungi.

  • nicu, joi, 28.09.2017 14:35

    @Edikkk: bine spus !!!

  • babu, joi, 28.09.2017 16:50

    O fi nissan note e-power bun, dar degeaba cu asa design.

  • nume, joi, 28.09.2017 19:45

    Nu este nici pe departe "primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie". Este, in schimb, primul model din lume care poate fi comandat cu trei tipuri de propulsie electrificata. Este o mica-mare diferenta care, cel putin pentru Mirica, nu conteaza. Bine, pentru el si Honda Accord are motor de 3.6, nu 3.5 litri

  • ACE - Craiova, joi, 28.09.2017 22:14

    Vizualizati cu atentie urmatorul clip video (10 minute) despre cum sunt gandite si construite masinile electrice TESLA iar ulterior o sa priviti masinile ACTUALE (cu motor termic benzina/diesel si hibridele ) exact ca pe niste babute..... TESLA inseamna in primul rand simplificarea tehnologiei, aerisirea radicala a compartimentului motor si a bordului, concomitent cu o crestere semnificativa a fiabilitatii sistemului de locomotie precum si a sigurantei pasagerilor.... TOATE modelele TESLA au obtinut maximum de protectie la testarile realizate de IIHS (echivalentul organismului EURONCAP in SUA).... The future is ELECTRIC !!!! https://www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28&t=615

  • iwolffy, joi, 28.09.2017 23:09

    Prius nu are cutie CVT ci eCVT. Cutia CVT clasica gasit in special pe masinile japoneze e cea cu role si curea/lant. eCVT-ul de la Prius nu are asa ceva ci foloseste doua motoare electice. O explicatie cu sistemul eCVT de la Prius e aici: https://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0 Feelingul eCVT e asemanator cu cel de la CVT doar ca nu au aceiasi constructie.

  • Gabriel, miercuri, 18.10.2017 22:51

    Nu exista e-Golf cu autonomie reala de 200 km.

  • zz, vineri, 11.05.2018 07:33

    nu e plug-in