Motor / Transmisie
Ioniq Hybrid este pus în mișcare de un ansamblu hibrid compus dintr-un motor pe benzină și unul electric. Motorul convențional cu patru cilindri are o capacitate de 1.6 litri, este echipat cu injecție directă și dezvoltă 105 cai putere și 147 de Nm. Este ceva mai generos decât motorul termic al lui Prius, însă cuplul este insesizabil mai mare.
Prin urmare, ambele modele hibride își datorează comportamentul dinamic unităților electrice. În cazul lui Ioniq vorbim despre un motor electric de 44 CP și 170 de Nm. Asocierea celor două soluții de rulare face din Ioniq o mașină care poate dezvolta un vârf de 141 de cai putere, deci cu resurse mai mult decât decente pentru un model compact.
Clienții vor descoperi două fețe ale hibridului. Una în care totul se întâmplă lent și este favorizat consumul. E o senzație de submotorizare din care Ioniq se trezește greu, chiar dacă piciorul se înfinge în pedala de accelerație.
Cea de-a doua față este la polul opus. Nu am mai întâlnit de mult o mașină care să își schimbe complet comportamentul doar prin selectarea treptei Sport. Accelerația devine sensibilă, iar Ioniq se transformă într-o compactă cu mult mai multă poftă de viață. E drept că nu reușește să se apropie de dinamismul lui Volkswagen Golf GTE, un alt hibrid - de această dată plug-in - disponibil în segment.
Și fiindcă tot am amintit de modul Sport al transmisiei, trebuie să precizez că ansamblul motor este asociat unei cutii cu dublu ambreiaj cu șase trepte. O decizie pe care o aplaud în picioare. Am scăpat de comportamentul "mincinos" al unui potențial CVT, cum se întâmplă în cazul lui Prius. Sau cel puțin așa am crezut.
Cutia schimbă bine în marea majoritate a timpului. Sunt însă situații, în modul Sport mai ales, când se turează mult și ineficient, iar rularea devine zgomotoasă. Aproape la fel de zgomotoasă ca cea a unui Prius cu CVT.
Pentru a garanta un consum redus, pornirea de pe loc se face în modul electric, unitatea pe benzină intervenind la nevoie pentru a ajuta la demaraj. Hyundai susține chiar că motorul electric poate propulsa hibridul până la o viteză de 120 de km/h.
Sincer, nu cred că vreunul din clienți va reuși această performanță. De fiecare dată când am încercat, oricât de ușor aș fi apăsat accelerația, am sfârșit pornind motorul pe benzină. Trecerea de la modul de rulare electric la cel combinat se face fără prea multe intruziuni sonore. E însă loc de mai bine.
e bine venita, totusi nu pot sa nu remarc ca mai adaugi juma de masina pentru a face o economie de 30% care nu se va amortiza niciodata, deci hibridul ramane in continuare un moft, poate in alte tari unde avantajele fiscale sunt importante ar putea fi o optiune, dar la noi inseamna constiinta pe bani multi, mai bine diferenta de 10000 de euro o dau la orfani, ar fi mai bine cheltuiti.