Consum
Când citești testul unui hibrid, derulezi rapid până la capitolul Consum. Prin urmare, dacă sunteți deja aici, trebuie să vă spun că un Ioniq hibrid poate fi mai eficient decât un diesel. Mi-a dovedit-o un București blocat în totalitate de „furtuna doamnei Firea”. Bară la bară, Ioniq abia a trecut peste 6 litri/100 de kilometri. Noaptea, când traficul a devenit lejer, consumul a scăzut chiar și sub 5 litri/100 de kilometri.
În fișa oficială, Hyundai promite un consum mediu de 3.4 litri, cu numai 0.1 litri mai mult decât Prius. Performanța se datorează, evident, bateriei litiu-polimer cu capacitatea de 1.5 kWh care este amplasată sub banchetă.
Așa cum bănuiam, Ioniq hibrid este un model compact care-și propune să nu te sperie când vine vorba de consumul în oraș, "călcâiul lui Ahile" când vine vorba de orice motor pe benzină clasic. Și nu doar că nu te sperie, dar reușește să se ridice în oraș la nivelul de consum extern al unui diesel de putere asemănătoare. O performanță normală pentru un hibrid, dar stelară pentru o compactă "normală".
e bine venita, totusi nu pot sa nu remarc ca mai adaugi juma de masina pentru a face o economie de 30% care nu se va amortiza niciodata, deci hibridul ramane in continuare un moft, poate in alte tari unde avantajele fiscale sunt importante ar putea fi o optiune, dar la noi inseamna constiinta pe bani multi, mai bine diferenta de 10000 de euro o dau la orfani, ar fi mai bine cheltuiti.