Consum
Mașinile hibrid au un consum redus în oraș, acolo unde condițiile de trafic îi permit să ruleze mai mult în modul electric. În mediul extraurban, ele tind să consume puțin mai mult.
Noi am vrut să testăm această teorie, tocmai de aceea am ales un traseu cu de toate.
În cei 100 de kilometri petrecuți în traficul bucureștean, consumul s-a plimbat între 4.8 și 5.1 l/100 de km. Într-adevăr, atunci când drumurile Bucureștiului s-au mai eliberat și am făcut câțiva kilometri pe centură, valoarea a scăzut la 4.4 l/100 de km.
Nu am mers "la consum", dar nici nu am forțat la maxim cei 141 de cai putere.
Apoi am setat ca destinație Transbucegi. Am avut, așadar, autostradă, drum național aglomerat și drum montan cu diferențe de nivel și destule viraje.
În extraurban, Hyundai Kona Hybrid a consumat între 6.3 și 7.5 litri/100 de km. La coborârea de pe Transbucegi am rulat în proporție de 90% în modul electric, iar acest lucru s-a reflectat în cifrele de consum.
Consumul indicat de bord a ajuns la un moment dat la o valoare record: doar 3.9 litri/100 de km. Bineînțeles, ea s-a păstrat doar până am urcat din nou pe autostradă. După cei 60 de kilometri parcurși cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul a crescut la 5.5 litri/100 de km.
Așadar, este un consum pe care l-ai scoate și cu un 2.0 litri diesel. Nici nu are rost să spunem producătorul.
Potrivit cifrelor oficiale, Hyundai Kona Hybrid are un consum cuprins între 4.3 și 5.2 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși. Consumul combinat, în ciclul WLTP desigur, declarat de sud-coreeni este de 4.7 litri/100 de km.
Ca o comparație, Kia declară pentru Niro Hybrid (tot 1.6 GDi, cu 141 CP) un consum de 3.8 litri/100 de km. De cealaltă parte, Ford Kuga Hybrid se laudă cu 5.1 litri/100 de km, dar are 190 CP și motor de 2.5 litri la bază.
Așadar, Hyundai Kona Hybrid se poziționează între cele două modele din punct de vedere al consumului.
A hidos cu fața aia bulbucată, spatele ăla de remorcă și interiorul ăla anost. Absolut hidos...