Consum

4.5

Mașinile hibrid au un consum redus în oraș, acolo unde condițiile de trafic îi permit să ruleze mai mult în modul electric. În mediul extraurban, ele tind să consume puțin mai mult. 

Noi am vrut să testăm această teorie, tocmai de aceea am ales un traseu cu de toate.

În cei 100 de kilometri petrecuți în traficul bucureștean, consumul s-a plimbat între 4.8 și 5.1 l/100 de km. Într-adevăr, atunci când drumurile Bucureștiului s-au mai eliberat și am făcut câțiva kilometri pe centură, valoarea a scăzut la 4.4 l/100 de km.

Nu am mers "la consum", dar nici nu am forțat la maxim cei 141 de cai putere.

Apoi am setat ca destinație Transbucegi. Am avut, așadar, autostradă, drum național aglomerat și drum montan cu diferențe de nivel și destule viraje. 

În extraurban, Hyundai Kona Hybrid a consumat între 6.3 și 7.5 litri/100 de km. La coborârea de pe Transbucegi am rulat în proporție de 90% în modul electric, iar acest lucru s-a reflectat în cifrele de consum.

Consumul indicat de bord a ajuns la un moment dat la o valoare record: doar 3.9 litri/100 de km. Bineînțeles, ea s-a păstrat doar până am urcat din nou pe autostradă. După cei 60 de kilometri parcurși cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul a crescut la 5.5 litri/100 de km.

Așadar, este un consum pe care l-ai scoate și cu un 2.0 litri diesel. Nici nu are rost să spunem producătorul.

Potrivit cifrelor oficiale, Hyundai Kona Hybrid are un consum cuprins între 4.3 și 5.2 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși. Consumul combinat, în ciclul WLTP desigur, declarat de sud-coreeni este de 4.7 litri/100 de km.

Ca o comparație, Kia declară pentru Niro Hybrid (tot 1.6 GDi, cu 141 CP) un consum de 3.8 litri/100 de km. De cealaltă parte, Ford Kuga Hybrid se laudă cu 5.1 litri/100 de km, dar are 190 CP și motor de 2.5 litri la bază.

Așadar, Hyundai Kona Hybrid se poziționează între cele două modele din punct de vedere al consumului.

  • Koma, miercuri, 18.10.2023 20:25

    A hidos cu fața aia bulbucată, spatele ăla de remorcă și interiorul ăla anost. Absolut hidos...

  • cos, joi, 19.10.2023 09:01

    Nenorocirea asta se compara cu Ford Kuga? Pai si Tucson cu cine naiba se compara nene?

  • ds, joi, 19.10.2023 09:35

    Se pare că hibridele fără încărcare la priză sunt compromisul ideal între termice și electrice iar motorul electric va fi noul turbo. Drept pentru care și consumul pare mai mult decât rezonabil, mai ales în oraș. Un 4.8 - 5.1 în București nu îl scoți nici cu un Matiz /Tico. Bordul - desenat "cuminte" , fără afafiuri, doar linii drepte, și nota bene, cu butoane fizice. Paradoxal, chiar îmi place, însă nu același lucru pot spune despre partea din spate, desenată total neinspirat, lămpile de stop par a fi de la altă mașină. Păcat!

  • sin, joi, 19.10.2023 12:59

    Asta a vrut și autorul să ne prezinte o mașină, dar să vândă ford kuga, la promoție, 12k discount, pentru că n-o cumpără nimeni. Hyundai-Kia menționează 0-100 km/h la șto, în realitate kona 1.6 GDI hibrid bate kuga de 190cp până în 70 km/h și are un consum cu 1,5-2 L/100 mai mic. Garanția de 6 ani vs. renumele Ford. Și tot mai există avantajul volumului pentru care există... Tucson.

  • PMC, joi, 19.10.2023 17:11

    Pai masina asta e o tampenie. Am si dat click pe articol numai si numai ca sa ma uit la consum. Daca tot am vazut ca are un consum nasol, m-am uitat la pret, care e si ala naspa. Deci o porcarie de masina. Nu merita nici sufletul din ea.

  • Trilulilu, vineri, 20.10.2023 11:07

    Modelul ăsta este un concurent direct pentru Karoq și Ateca, nu pentru Fordul menționat. Deși avea potențial uriaș de a fi arătoasă, i-au lipit farurile de Kia Sportage prea jos, la fel și stopurile. De ce? Naiba știe. Sunt exact în zonele implicate în cele mai multe tamponări, deci vor fi schimbate des.

  • andrei, duminică, 22.10.2023 18:20

    consum nasol???? in oras nu ai 5% cu niciun diesel! deci ce consum nasol??? e super ok pt astia de se fataie cu masina prin oras (o specie care e pe cale de disparitie prin tarile cu apa calda). atat scoti si cu o toyota hibrida. la drum lung, logic ca nu mai are cum sa scoata putin. dar nu polueaza ca un diesel! deci tot nu e rau. nu ca mi-as lua asa ceva, dar consumul in oras e chiar foarte bun. mai ales ca ei au testat in bucuresti, unde se circula groaznic.

  • @drogat electric, miercuri, 25.10.2023 13:32

    În afară, clasa medie locuiește în suburbii, iar transportul în oraș se face cu mașina. Săracii, nerezidenții, pachiștoanienii locuiesc în centrele vechi ale orașelor și folosesc mijloace de transport civilizate. Nu mai priza fantasme!!!