4.0
de Tiberiu Safta, Foto: Dragoș Savu, luni, 16 iunie

Temperat

Hyundai a fost văzută, pentru o bună perioadă de timp, ca o marcă pentru oameni care nu emiteau pretenții mari de la mașini. De regulă, acei oameni erau trecuți de prima tinerețe și nu așteptau ceva special de la o mașină.

Atunci când sud-coreenii au început să vină în Europa, pe la sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80, mașinile lor erau făcute doar ca să te ducă din punctul A în punctul B, cu costuri mici și fără pretenții. Tocmai de aceea, de cele mai multe ori, modelele Hyundai din acei ani erau mai degrabă cunoscute pentru lacunele lor în materie de calitate.

Odată cu trecerea anilor, Hyundai a început să înțeleagă că mașinile sale trebuie să se adreseze și unui public tânăr, dornic de acel ceva care să-l facă să se simtă mândru de alegerea sa. Această schimbare a apărut abia la începutul anilor 2010, iar acum Hyundai este, cu siguranță, o propunere foarte atractivă pentru oameni tineri care caută să-și exprime personalitatea prin alegerea unei mașini accesibile.

Un exemplu în acest sens este Hyundai Kona. Aflat acum la a doua generație, prezentată în 2023, SUV-ul de dimensiuni subcompacte iese și mai mult în evidență datorită unui design futurist și atipic, dar și datorită unui preț competitiv.

Mașina testată de noi a venit în echiparea de top N Line, care aduce un pachet vizual mai dinamic la exterior și câteva dotări specifice vizibile în habitaclu. Desigur, fiind vorba strict de un nivel de echipare, Hyundai Kona N Line nu emite pretențiile unui SUV de performanță.

Totuși, chiar dacă vorbim aici de un pachet vizual, este Hyundai Kona N Line o mașină cu performanțe mai mult decât respectabile la un preț accesibil? Aceasta este întrebarea pe care noi ne-am pus-o, iar în rândurile de mai jos, vei afla dacă noul model se ridică la nivelul așteptărilor.

Dar înainte să continui cu testul nostru scris, ți-am pregătit mai jos un rezumat video cu mașina noastră de test.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • aha, luni, 16.06.2025 13:26

    Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?

  • eu, luni, 16.06.2025 13:33

    consum excesiv specific coreenilor. poate ca in 2005 inca ar mai fi mers, dar in 2025 in niciun caz.

  • N, luni, 16.06.2025 14:05

    @ Automarket E adevarat ca Hyundai i10 nu se mai fabrica?

  • ds, luni, 16.06.2025 14:33

    Și farurile și stopurile sunt așezate total aiurea, nu numai ca aspect dar și pentru integritatea lor. Sunt fix în locurile cele mai vulnerabile. La banii ăștia aș prefera oricând, să zicem, așa, la întâmplare, o Skoda Octavia 1.5 TSI de 150 cp.