
Motor / Transmisie
Noua generație Hyundai Kona este bazată pe arhitectura K3, care își face apariția și la actuala Kia Niro. În Europa, noul model este disponibil cu o motorizare pur termică, pe benzină, un motor pe benzină cu sistem mild-hybrid, un propulsor hibrid și chiar o versiune pur electrică.
Mașina testată de mine a primit motorizarea pur termică, pe benzină, 1.6 T-GDI turbo, în 4 cilindri, capabilă să livreze 138 de cai putere și un cuplu de 250 Nm. În standard, Hyundai Kona vine cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, însă mașina mea de test a primit o transmisie automată, cu 7 trepte și dublu ambreiaj, o opțiune care te va costa aproximativ 1.800 euro în plus. Dacă o bifezi, primești și padele în spatele volanului pentru schimbarea manuală a treptelor, dacă vrei neapărat asta.
La viteză constantă, motorul este destul de silențios și lucrează în doar 1.700 rpm atunci când rulezi cu 50 km/h în oraș, sau cu 100 km/h pe drumurile naționale. Propulsorul începe să-și facă auzită prezența abia la turații mai mari, cu un sunet specific unui motor în 4 cilindri. Motorul este destul de rafinat, astfel încât nu vei simți vibrații în reprizele de accelerație.
Acum că am trecut la acest aspect, trebuie să mărturisesc că răspunsul la pedala de accelerație putea fi ceva mai bun. Da, este adevărat că noua Hyundai Kona, chiar și cu echiparea N Line, nu este făcută să stabilească noi recorduri de viteză.
Însă, atunci când vrei să pleci rapid de pe loc, va trebui să ai răbdare, deoarece răspunsul trenului de rulare este destul de întârziat. La o apăsare mai fină a accelerației, am remarcat că Hyundai Kona reacționează mai bine și mai fluent, în special în traficul infernal din București. Cutia de viteze aproape că nu se simte atunci când urcă în trepte, însă vei sesiza o mică întârziere la retrogradarea treptelor.
Concluzia mea, după acest test, este faptul că Hyundai Kona recompensează condusul blând și fin, însă dacă ești genul de șofer cu un picior drept "greu", vei constata că vei fi penalizat cu privire la cum reacționează mașina.
Chiar și cu aceste observații, cei 138 de cai putere sunt suficienți pentru a te putea deplasa într-un ritm constant. Accelerațiile nu te împing în spătarul scaunului, însă nici nu te lasă cu senzația că te miști precum un melc.
Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?