
Interior
Din momentul în care te urci la volanul noului Hyundai Kona, vei simți imediat de cât de mult spațiu ai parte. Și pentru că vorbim aici de echiparea N Line, primești și câteva dotări exclusive, cum ar fi un volan îmbrăcat în piele și care are cusături roșii, o tapițerie textilă tot cu o serie de cusături roșii și cu emblema N Line brodată pe spătar, precum și aeratoare cu accente roșii.
Față de generația precedentă, noua Hyundai Kona pune mai mult accent pe digitalizare, însă fără să sacrifice ergonomia butoanelor fizice. Despre afișaje voi vorbi mai târziu, însă pot spune că ergonomia noului model este aproape perfectă. Sub ecranul central ai numeroase butoane pe post de scurtături pentru a naviga mai ușor prin meniul sistemului multimedia. Aici ai și două butoane rotative, pentru reglarea volumului și pentru schimbarea frecvenței radio.
Imediat sub această bară de butoane ai și panoul pentru reglarea climei, cu butoane desenate sub forma unor întrerupătoare. De aici reglezi temperatura în habitaclu și poți schimba și viteza ventilatorului fără să fie nevoie să-ți iei ochii de la drum odată ce te obișnuiești.
Pentru că mașina mea de test a fost dotată cu o cutie de viteze automată, selectorul transmisiei a fost montat în spatele volanului. Astfel, tunelul central oferă un spațiu de depozitare generos. Există aici și două suporturi pentru pahare.
Direct sub panoul de climatizare ai două porturi USB-C pentru alimentarea telefonului, dar și o priză la 12 volți. Imediat după suportul pentru telefon mai ai câteva butoane fizice pentru reglarea încălzirii în scaune și în volan, dar și butoane pentru activarea asistentului de parcare și pentru funcția Auto Hold și camera video de marșarier.
Singurul lucru, puțin diferit față de o ergonomie ideală, este poziționarea butonului pentru frâna de parcare electrică. La noua Hyundai Kona, butonul este în partea stângă a șoferului, imediat lângă butonul de deschidere a hayonului.
Apoi, ai câteva butoane și pe volan, așezate intuitiv și foarte ușor de utilizat în mers.
Dacă ergonomia este aproape perfectă, materialele puteau fi ceva mai calitative. Pe bord și pe portiere ai destul de mult plastic dur, care nu este atât de prietenos la atingere.
Scaunele îți oferă un nivel de confort bun, însă mi-ar fi plăcut să aibă ceva mai multă susținere laterală atunci când conduci cu mai multă vervă.
În ceea ce privește pasagerii din spate, aceștia se bucură de spațiu destul de bun, chiar și cu scaunul șoferului în poziția mea. Ca o referință, eu am 1.87 metri și am avut destul de mult spațiu atât la picioare cât și la cap. Între cele două scaune din față, pasagerii din spate primesc două porturi USB-C și o cotieră centrală.
Izolarea fonică este bună pentru o mașină din acest segment și la un preț de sub 30.000 euro. Am apreciat nivelul de zgomot foarte mic al anvelopelor la rulare, iar bordul, deși conține mult plastic dur, nu a scârțâit mai deloc. Totuși, odată ce mergi la viteze de autostradă vei sesiza zgomotul de vânt care este mult mai pronunțat, însă nu îndeajuns de deranjant.
Portbagajul noii Hyundai Kona are un volum de 407 litri cu bancheta în poziție normală. Prin comparație, portbagajul lui Skoda Kamiq are un volum apropiat, de exact 400 de litri. În schimb, celălalt concurent, Volkswagen T-Cross, are un portbagaj mai mare, de 455 litri.
Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?