Jeep Compass
Reorientare
Jeep este o marcă în ascensiune. De când se află sub umbrela FCA, marca americană și-a extins portofoliul și vrea să cucerească lumea. Iar cum SUV-urile sunt acum la modă, brandul care practic a inventat acest tip de automobil nu putea să lipsească de la petrecere.
Jeep avea nevoie de un model care să intre în puternica competiție a SUV-urilor compacte. Modelul Renegade era prea mic, iar Jeep Cherokee prea mare și prea - să spunem - original în design.
Așa că faceți-i loc noului Jeep Compass. Cu un nume care nu trezește amintiri prea plăcute, noul model se prezintă cu un look inspirat de fratele mai mare Grand Cherokee, dar folosind platforma tehnică a capabilului Renegade. Mix-ul pare unul câștigător, dar totul va depinde și de prețurile la care va fi comercializat noul Compass. Prețuri care nu sunt încă disponibile la data redactării acestui text.
Dar poziționarea lui Compass este cât se poate de interesantă. Dacă judecăm după prețurile de pe piața din Germania, Compass va putea fi achiziționat pentru o sumă ce variază între 25.000 și 38.500. Este o plajă mare de preț, ce intră în zona premium, deși noul Compass nu are asemenea pretenții. Asta pentru că, spun cei de la Jeep, diferența din zona superioară de preț este justificată de calitățile în off-road și dotările specifice ale versiunii Trailhawk.
Un model interesant si probabil ca cel mai capabil SUV compact cand vine vorba de off-road (in varianta Trailhawk), insa pacat de interior, mai ales ca Jeep e premium si are si preturi pe masura. E un pic ciudat ca 3008 sa fie aproape la nivel de premium si Compass la nivel de volum-buget...