Motor / Transmisie
Am călătorit în Portugalia pentru a pune la încercare noul Compass, iar oamenii de la Jeep ne-au pus la dispoziție două motorizări din gamă, ambele diesel. Prima pe care am încercat-o a fost varianta de top, Compass Trailhawk echipat cu motorul de 2.0 litri Multijet ce dezvoltă 170 CP, asociată cu cutia de viteze automată cu nouă trepte. Vom lăsa această versiune pentru un test complet acasă, dar vă pot spune că am fost cumva dezamăgit de lentoarea cutiei, care făcea extrem de sesizabilă fiecare schimbare de treaptă. Trailhawk este versiunea extremă, echipată pentru off-road, dar pe șosea mașina s-a simțit greoaie.
De aceea, când ne-am urcat la volanul versiunii Compass Limited echipată cu motorul diesel de 1.6 litri de 120 CP, cutie manuală cu șase trepte și transmisie doar pe puntea față, parcă am luat o gură de aer proaspăt. Este versiunea care cred că va fi aleasă de mulți dintre clienții de la noi, poate cu excepția tracțiunii 4x2. Dintre cele două variante de motorizare și echipare, alegerea mea ar fi motorul Multijet 1.6 de 120 CP.
Propulsorul de 1.598 cmc dezvoltă 120 cai putere la 3.750 rot/min și un cuplu de 320 Nm la 1.750 rot/min. Asta îl face zvelt și plăcut la întrebuințare, mai ales la turații joase. Echipat cu acest motor și cutie de viteze manuală cu șase trepte, noul Compass este agil și este o plăcere să parcurgi mulți kilometri. Cutia manuală are un levier scurt și o timonerie suficient de precisă pentru a completa un pachet motorizare-transmisie foarte competent.
Un model interesant si probabil ca cel mai capabil SUV compact cand vine vorba de off-road (in varianta Trailhawk), insa pacat de interior, mai ales ca Jeep e premium si are si preturi pe masura. E un pic ciudat ca 3008 sa fie aproape la nivel de premium si Compass la nivel de volum-buget...