Motor / Transmisie

4.5

Pe frontul motorizărilor, Jeep Gladiator este disponibil în Europa cu un singur propulsor sub capotă, deși în alte părți ale lumii, oferta e mai variată. Astfel, pentru europenii conservatorii, avem la dispoziție un propulsor diesel de 3 litri, V6, capabil să dezvolte 264 CP și 600 Nm cuplu. Acesta este cuplat la singura cutie de viteze disponibilă în ofertă, respectiv o unitate cu 8 rapoarte de la ZF. Aceasta funcționează fără surprize, fix așa cum ne-a obișnuit pe numeroase modele germane, unde, de asemenea, se regăsește.

Ca să fiu mai clar, cutia de viteze scoate tot untul din motorul diesel de sub capotă și se comportă excelent. Indiferent de modul în care rulezi, aceasta va reacționa aproape instantaneu la fiecare modificare în presiunea exercitată asupra pedalei de accelerație și va avea grijă să beneficiezi mereu de cuplul pe care îl poate dezvolta propulsorul.

După cum ziceam, V6-le dezvoltă cei 600 Nm de la numai 1.400 RPM, iar asta e de apreciat, mai ales dacă vrei să ieși cu al tău Gladiator de pe asfalt. Mai mult, am fost surprins de cât de bine a fost izolat fonic, vibrațiile fiind și ele reduse destul de mult, mulțumită configurației V6.

La prima vedere, cei 264 de cai putere ar putea părea mulți dar trebuie să ținem cont și de gabaritul lui Gladiator. Pickup-ul american are o greutate de 2.403 kilograme iar asta te pune pe gânduri. Nu pentru foarte mult timp, însă.

Așa cum spuneam, cutia de viteze de la ZF ajută foarte mult, iar resursele sunt trimise foarte eficient la roată, Gladiator fiind mai agil decât pare la prima vedere.

Cutia de transfer îți va permite să alegi cum distribui puterea între punți. În mod normal, dacă vei circula pe asfalt, selecția ta ar trebui să fie 2H de pe levierul „suplimentar” de pe consola centrală. Asta presupune trimiterea resurselor doar către roțile spate. Același levier îți permite să activezi și modurile 4H Auto, 4H Part Time, N sau 4L, ultima fiind cea pentru cele mai întortocheate poteci cu putință, modul de rulare în care puterea motorului este amplificată la un raport mai ridicat, cu o limitare previzibilă a vitezei maxime a mașinii.

Cert este că, Jeep Gladiator oferă o combinație bine dozată, chiar și pentru o caroserie atât de mare.

  • DanG, luni, 03.10.2022 20:23

    Mare lucru nu e de adaugat fata de ce scrie in articol, acest jeep e de aproape doua ori mai scump decat o toyota, cred ca modelul din poze va fi unicat in romania. In incheiere, am o gluma de facut cu numele modelului, pe langa clasicele titluri de filme gen In Diana Jones, One Night in Paris sau Inspect Her Gadget, era si un film cu numele Glad He Ate Her :-))

  • @DanG, marţi, 04.10.2022 08:27

    Unde trebuie să mă scarpin ca să râd?

  • ^^^, marţi, 04.10.2022 10:06

    La creier scarpina-te.

  • @DanG, miercuri, 05.10.2022 14:30

    ochiometric, ca AM nu s-a mai obosit sa puna tabelul cu datele tehnice, ampatamentul interminabil anuleaza o parte din garda la sol respectabila. si iti dau dreptate ca va ramane unicat. pai de 2 ori mai scump decat hilux, de 10 x mai putin fiabil si probabil vede doar praful ridicat de hilux pe offroad si in sarcinile curente in care sunt folosite astfel de masini...cine e nebun deci sa isi dea foc la bani?

  • Andrei, miercuri, 05.10.2022 18:12

    Singurul lucru bun la masina asta e cutia aia de viteze ZF, o automata legendara.

  • DanG, joi, 06.10.2022 14:40

    @DanG Ma gandesc ca mai sunt oameni de afaceri excentrici care au o varsta si au visat la un Jeep in copilarie si vor o masina cu care sa mearga la vanatoare sau pe la ferma. Cam cum as vedea un client de Hummer in Romania. Altfel, pe santiere sau pe post de cal de povara, o japoneza all the way.