Consum

4.5

Pe lângă faptul că resursele motorului s-au dovedit îndestulătoare, am mai avut parte de o surpriză în timpul petrecut alături de Jeep Gladiator: o autonomie de peste 600 de kilometri, fără a menaja mașina. Curios, nu?

Ei bine, motorul V6 diesel s-a dovedit incredibil de eficient în condițiile date. Concret, cei de la Jeep pretind că, în mod normal, Gladiator ar trebui să consume, în medie, circa 10 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși.

Prin București, acest număr a urcat la 11 litri/100 kilometri, ceea ce nu este în mod necesar vreun fel de catastrofă. Pentru dimensiunile acestui monstru, cred că lucrurile puteau sta mult mai rău.

În afara orașului, lucrurile au stat și mai bine, cu un consum mediu de circa 7.5 litri/100 kilometri. Sigur, aici trebuie să fac o mențiune: consumul acesta a fost obținut predominant pe DN1, fără a merge și pe autostradă, de data aceasta, din motive logistice. Creșterea vitezei medii de la 100 km/h la 130 km/h ar aduce probabil și o creștere a consumului de circa 1 litru/100 km.

Cât despre rivali, teoretic, lista include modele precum Toyota Hilux, Ford Ranger Raptor sau Isuzu D-Max. Ei bine, doar unul dintre aceste modele se apropie de Gladiator în ceea ce privește pretențiile de model premium, restul fiind incluse în aceeași categorie doar din lipsă de alternative, dar și pentru că sunt modele pick-up.

Cert este că un Jeep Gladiator este mai puțin cal de povară și mai mult un model de lifestyle, iar din acest punct de vedere doar Ranger Raptor se poate compara cu el.

Oricum ar fi, în ceea ce privește consumurile celor trei rivale listate mai sus, Toyota pretinde o medie de 10.1 litri/100 km pentru modelul cu motor de 2.8 litri, diesel, automat, 4x4 și 204 CP. Ford Ranger Raptor, cu al său motor de 2 litri, diesel de 213 CP ajunge la o medie de 9 litri/100 km, în timp ce Isuzu D-Max, în cea mai puternică versiune a sa, de 190 CP, proveniți dintr-un motor de 3 litri, diesel, are un consum de 9 litri/100 km.

Trebuie, totuși, menționat că, deși Gladiator are cel mai mare motor și cea mai multă putere, nu este cu mult mai „însetat” decât rivalii săi cu caracter agrar.

  • DanG, luni, 03.10.2022 20:23

    Mare lucru nu e de adaugat fata de ce scrie in articol, acest jeep e de aproape doua ori mai scump decat o toyota, cred ca modelul din poze va fi unicat in romania. In incheiere, am o gluma de facut cu numele modelului, pe langa clasicele titluri de filme gen In Diana Jones, One Night in Paris sau Inspect Her Gadget, era si un film cu numele Glad He Ate Her :-))

  • @DanG, marţi, 04.10.2022 08:27

    Unde trebuie să mă scarpin ca să râd?

  • ^^^, marţi, 04.10.2022 10:06

    La creier scarpina-te.

  • @DanG, miercuri, 05.10.2022 14:30

    ochiometric, ca AM nu s-a mai obosit sa puna tabelul cu datele tehnice, ampatamentul interminabil anuleaza o parte din garda la sol respectabila. si iti dau dreptate ca va ramane unicat. pai de 2 ori mai scump decat hilux, de 10 x mai putin fiabil si probabil vede doar praful ridicat de hilux pe offroad si in sarcinile curente in care sunt folosite astfel de masini...cine e nebun deci sa isi dea foc la bani?

  • Andrei, miercuri, 05.10.2022 18:12

    Singurul lucru bun la masina asta e cutia aia de viteze ZF, o automata legendara.

  • DanG, joi, 06.10.2022 14:40

    @DanG Ma gandesc ca mai sunt oameni de afaceri excentrici care au o varsta si au visat la un Jeep in copilarie si vor o masina cu care sa mearga la vanatoare sau pe la ferma. Cam cum as vedea un client de Hummer in Romania. Altfel, pe santiere sau pe post de cal de povara, o japoneza all the way.