Interior
Oriunde te uiți atunci când stai la volanul lui Jeep Renegade, nu ai cum să nu observi cât de mult a lucrat producătorul american la plăsmuirea unei imagini robuste și a unui sentiment de seriozitate. Totul trebuie să fie funcțional, simplu de înțeles și trainic, chiar dacă unii vor spune că asta duce la compromisuri.
Poate că nu ai de-a face cu cele mai bune materiale din segment, dar ideea din spatele oricărui Jeep este să ofere, în primul rând, robustețe. Planșa de bord este foarte aproape de tine și nu este înclinată în niciun fel spre șofer, așa cum ne-au obișnuit alte branduri.
Totul este simplu, dedicat funcționalității și făcut să reziste. Poate de asta unele materiale folosite par mai puțin calitative. Plasticul de pe bord sau de pe panourile ușilor, mai ales în zona de jos, este neprietenos, aspru la atingere, iar asta nu e tot. Și stâlpii din față sunt îmbrăcați într-un plastic care nu e de cea mai bună calitate.
Scaunele modelului nostru de test au fost îmbrăcate în piele, fiind vorba de o echipare de top, Trailhawk. Am apreciat și petele de culoare dintr-un interior dominat de nuanțe gri/negru, respectiv roșul aprins folosit pentru decorarea aeratoarelor de pe bord, a consolei centrale, sau a difuzoarelor sistemului audio Kenwood.
O altă surpriză plăcută a fost faptul că oriunde te uiți găsești indicii care amintesc de originile acestui model. Vei observa faimoasa grilă și farurile rotunde ale originalului Willys ascunse în multe locuri. De la grila difuzoarelor de pe uși, la baza parbrizului, buzunarele din uși și chiar și pe interiorul hayonului.
Din fericire, ai și destul spațiu în partea din față, mai ales la cap, mulțumită formei pătrățoase a caroseriei. Cei de pe locurile din spate nu vor fi la fel de norocoși în ceea ce privește spațiul pentru picioare, mai ales dacă au peste 1.8 metri înălțime. Cu toate acestea, vorbim de un crossover subcompact până la urmă, iar asta își spune cuvântul.
Suprafețele vitrate mari vor aduce multă lumină în habitaclu, aspect evidențiat și mai mult de faptul că modelul de față beneficia de o trapă panoramică pe toată lungimea acoperișului. Mi-a plăcut și faptul că Jeep încă păstrează butoanele fizice, mai ales pe planșa de bord, o „artă” pe cale de dispariție în ziua de azi.
Cât despre spațiile de depozitare, am avut iarăși o mică decepție, pentru că nu sunt atât de generoase cum e cazul pe alte modele. Mai mult, portbagajul a avut și el de suferit din cauza bateriei modulului PHEV, oferind un total de numai 330 de litri. MINI Countryman Cooper SE oferă până la 405 litri, în timp ce Audi Q3 se mulțumește cu 380 de litri.
50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.