Tinuta de drum
Jeep Renegade, chiar și în versiune hibridă, nu se îndepărtează foarte mult de rețeta care a definit modelele americane de-a lungul timpului. Pentru clienții și fanii acestui brand, câteva lucruri nu pot fi omise, indiferent cui se adresează și în ce segment evoluează modelul. Printre acestea vei găsi o gardă la sol generoasă, precum și sentimentul că poți trece peste orice atunci când te afli la volan. Renegade se achită de aceste atribuții cu brio.
Garda la sol de 201 milimetri face de rușine modele din game cu pretenții mult mai mari. Este cea mai mare din segment și se cunoaște din momentul în care urci (literalmente) la volan. Poziția înaltă la volan, combinată cu o vizibilitate excelentă datorată formei pătrățoase a mașinii îți dau impresia că ai putea să conduci peste orice fel de obstacol cu ajutorul lui Renegade.
Cu toate acestea, există și părți mai puțin bune, care provin din aceleași atribute, considerate calități de către mulți pasionați de off-road. Această gardă la sol generoasă înseamnă că și centrul de greutate al mașinii este destul de sus, iar la viteze mari se simte, inducându-i mașinii o tentă de subvirare. Bineînțeles, șoferul primește și el un sentiment de nesiguranță. Dacă treci de 100 km/h, orice mișcare a volanului imprimă o schimbare de traiectorie exagerată mașinii. Asta și din cauza servodirecției foarte sensibile și ușoare.
Însă, nu trebuie să uităm că pentru o mașină de oraș, o servodirecție ușoară este, de multe ori, o binecuvântare. Ea îți permite să navighezi ușor pe străduțele aglomerate ale orașelor. Cu toate acestea, am fi vrut ca raportul de multiplicare al acesteia să se modifice odată cu creșterea vitezei, pentru un control mai bun al mașinii.
De altfel, Renegade 4xe e un paradox. Vorbim de o mașină creată primordial pentru a-ți permite să navighezi prin locuri uitate de lume, dar cu un tren de rulare ce te obligă să nu te îndepărtezi prea mult de civilizație sau, mai exact, de o sursă de curent.
Mai mult, faptul că avem o greutate suplimentară la bord (aproximativ 300 de kilograme din cauza „hibridizării” acestui model), și rafinamentul suspensiei a avut de suferit. În practică, deși ne referim la o mașină cu o cursă a suspensiei destul de mare, aceasta nu izolează ideal pasagerii de eventualele carențe ale suprafețelor pe care rulează. Renegade 4xe este destul de rigid, în comparație cu fratele său convențional.
Forma pătrățoasă, unghiurile de atac și degajare mari, precum și garda la sol generoasă te fac imediat să te gândești la tot felul de poteci înfundate și ce ai putea să faci tu cu acest micuț crossover. De aici și marele paradox al acestui Renegade plug-in hibrid, parcă obligatoriu legat de urbe și de siguranța unei prize.
50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.