Tinuta de drum

4.0

Jeep Renegade, chiar și în versiune hibridă, nu se îndepărtează foarte mult de rețeta care a definit modelele americane de-a lungul timpului. Pentru clienții și fanii acestui brand, câteva lucruri nu pot fi omise, indiferent cui se adresează și în ce segment evoluează modelul. Printre acestea vei găsi o gardă la sol generoasă, precum și sentimentul că poți trece peste orice atunci când te afli la volan. Renegade se achită de aceste atribuții cu brio.

Garda la sol de 201 milimetri face de rușine modele din game cu pretenții mult mai mari. Este cea mai mare din segment și se cunoaște din momentul în care urci (literalmente) la volan. Poziția înaltă la volan, combinată cu o vizibilitate excelentă datorată formei pătrățoase a mașinii îți dau impresia că ai putea să conduci peste orice fel de obstacol cu ajutorul lui Renegade.

Cu toate acestea, există și părți mai puțin bune, care provin din aceleași atribute, considerate calități de către mulți pasionați de off-road. Această gardă la sol generoasă înseamnă că și centrul de greutate al mașinii este destul de sus, iar la viteze mari se simte, inducându-i mașinii o tentă de subvirare. Bineînțeles, șoferul primește și el un sentiment de nesiguranță. Dacă treci de 100 km/h, orice mișcare a volanului imprimă o schimbare de traiectorie exagerată mașinii. Asta și din cauza servodirecției foarte sensibile și ușoare.

Însă, nu trebuie să uităm că pentru o mașină de oraș, o servodirecție ușoară este, de multe ori, o binecuvântare. Ea îți permite să navighezi ușor pe străduțele aglomerate ale orașelor. Cu toate acestea, am fi vrut ca raportul de multiplicare al acesteia să se modifice odată cu creșterea vitezei, pentru un control mai bun al mașinii.

De altfel, Renegade 4xe e un paradox. Vorbim de o mașină creată primordial pentru a-ți permite să navighezi prin locuri uitate de lume, dar cu un tren de rulare ce te obligă să nu te îndepărtezi prea mult de civilizație sau, mai exact, de o sursă de curent.

Mai mult, faptul că avem o greutate suplimentară la bord (aproximativ 300 de kilograme din cauza „hibridizării” acestui model), și rafinamentul suspensiei a avut de suferit. În practică, deși ne referim la o mașină cu o cursă a suspensiei destul de mare, aceasta nu izolează ideal pasagerii de eventualele carențe ale suprafețelor pe care rulează. Renegade 4xe este destul de rigid, în comparație cu fratele său convențional.

Forma pătrățoasă, unghiurile de atac și degajare mari, precum și garda la sol generoasă te fac imediat să te gândești la tot felul de poteci înfundate și ce ai putea să faci tu cu acest micuț crossover. De aici și marele paradox al acestui Renegade plug-in hibrid, parcă obligatoriu legat de urbe și de siguranța unei prize.

  • adig01, miercuri, 06.04.2022 08:17

    50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 08:54

    ''Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze.'' 10/ 100 la viteza de 130 km/h??? Asta e progres? Unde s-a ajuns, cand te gandesti ca au fost masini diesel care la 130 consumau 5/ 100, absolut penibil.

  • eu, miercuri, 06.04.2022 12:30

    auzi la ei ... autonomie de 310 km. astia le fac special sa para ca alea electrice au autonomie mai mare...

  • @serif, miercuri, 06.04.2022 13:01

    pt cine merge des pe autostrada exista in continuare masini care consuma 5. masina asta, ca orice PHEV e foarte buna pentru cine o foloseste in scopul pt care a fost creata. nu esti tu in masura sa evaluezi progresul. plus ca ai o impresie gresita cum ca ce ti se potriveste tie automat merge si la altii... da jos ochelarii de cal, suntem diferiti si avem nevoie diferite, nu mai fi taliban.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 13:32

    Pai sunt in masura sa evoluez progresul, pentru ca aceste masini nu se mai gasesc diesel si sunt phev cu emblema ECO, nu sunt de fapt Eco, sunt niste masini foarte grele care consuma si curent si o gramada de benzina, e o minciuna imensa cu ele, mai costa si 50.000 euro, orice om e interesat de consumul masinii la drum lung, ca doar nu isi ia masina sa se duca la lidl sa ia paine cu ea, pentru aia exista bicicleta.

  • Snow, luni, 11.04.2022 12:47

    Abilitati de off-road unice in segment ? Pe bune ? Ati testat daca si cum merge 4x4 ? Incercati sa urcati cu ea macar la cabana Ciucas si vorbiti-ne apoi de 'abilitatile de off-road'. Si Tiguanu' se lauda cu 200 mm garda la sol da' cand o masori nu ies de cat vreo 180 mm ... Ati masurat cei 201 mm ? Ceva scuturi metalice are pe dedesubt ? Blocheaza ceva diferentiale ? 310 km autonomie ??? Si ce faci cand se descarca bateria ? ramai in 'off-road' cu o masina grea si doar cu tractiune fata ? Daca vreti s-o 'pozitionati' dpdv off-road comparati-o cu un Duster 4x4 si vedeti ce iese ! Pretul Jeep-ului e dublu da' macar dimensiunile sunt asemenatoare ...

  • PMC, joi, 14.04.2022 09:22

    Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.

  • Alex, duminică, 24.04.2022 04:17

    Voi chir ati testat masina asta?