Motor / Transmisie

4.5

La baza noului EV3 stă arhitectura E-GMP, de 400 V, iar clienții au la dispoziție două variante de baterie: cea standard oferă un acumulator de 58.3 kWh, iar cea Long Range, pe care am condus-o și noi, vine alături de o baterie de 81.4 kWh.

Autonomia acesteia din urmă ajunge până la 563 de kilometri, cu o singură încărcare. La o stație DC de 128 kW, acumulatorul ajunge de la 10 la 80% în 31 de minute.

Indiferent de versiunea pentru care optezi primești, cel puțin pentru moment, un singur motor electric, care oferă 204 cai putere și 283 Nm cuplu. El angrenează roțile din față.

La viteze reduse și medii, Kia EV3 este o mașina fâșneață, reprizele de accelerație sunt decente, iar cei 204 cai putere se dovedesc mai mult decât suficienți pentru drumurile pe care le ai de făcut zi de zi prin oraș. Nu te lipește de scaun, dar nici un dezamăgește.

Dacă te îndepărtezi de confortul orașului, vei observa că după 80 de km/h își pierde din avânt.

Funcția i-Pedal permite conducerea mașinii utilizând o singură pedală. Altfel spus, dacă anticipezi corect traficul, poți încetini sau chiar opri utilizând frânarea regenerativă. Sistemul are 3 niveluri de intensitate, care ajută mult la decelerare și trimit energie înapoi în baterie.

Dacă vrei să oprești, la semafor de pildă, tragi de padela din stânga volanului, iar sistemul aplică toată forța de decelerare. Și crede-mă, mașina chiar frânează când faci asta. Desigur, dacă trebuie să frânezi de urgență, vei utiliza în continuare pedala de frână.

  • Sak, marţi, 15.04.2025 13:48

    Eu cred ca pe segmentul lui are mai multi candidati. Numesc inca doi: Skoda Elroq, Renault 4

  • Matei_cel_nou, marţi, 15.04.2025 14:11

    Mai degrabă Renault Scenic e un contracandidat, la prețul asta. 47.500 în echiparea de top, sau 45.500 in Techno.

  • Cu ra jos, marţi, 15.04.2025 14:18

    Auzi la ei: "În cele 3 zile am acoperit în total 230 de kilometri, cu un consum mediu de 20.6 kWh/100 de km. Repet, temperaturile nu au fost ideale, am avut întotdeauna pornită climatizarea, încălzirea în scaune și, nu de puține ori, încălzirea în volan. 230 km in 3 zile. Temperaturile nu au fost ideale. Parca restul lumii circula numai pe temperaturi ideale. Dar bine ca ai accentuat cu REPET ala. Pai asta-i test mai feciorule? Ai fost pe minus 10 grade zilnic? Climatizare si incalzire in scaun tot timpul si pe deasupra, de multe ori incalzire in volan. Nu ma mir ca ti-au pacut multitudinea de spatii de depozitare si designul exterior curajos. Auzi la el, curajos. In rest, spor la scris! Curajos!

  • Jian de la Calafat, marţi, 15.04.2025 15:04

    Pe scurt, o învălmășeală de neajunsuri. Producatorii trebuie sa dea dovada de ratiune, BEV-urile reprezinta de multi ani un pariu pierdut. O solutie nonviabila pentru locomotie nu se mai impune sa fie propovaduita. Sigur, avem de-a face cu ultimele spasme oferite de BEV-uri, dar nici nu pot sa nu constat ca BEV-urile au decis sa nu-si dea obstescul sfarsit in deplina demnitate. Este alegerea lor, doar ca imaginea pe care o transmit baleiaza exclusiv intre ridicol si jalnic.

  • cos, marţi, 15.04.2025 15:30

    Ca sa inteleg mai bine: e "accesibilă (comparativ cu frații săi mai mari)", are optionale de vreo 6300euro (care vi se pare o suma mica inteleg) dar nu va place pretu piperat...hahaha cine sa va mai inteleaga nene?!! Parerea mea, un om care nu are nimic impotriva electricelor, asta chiar e o masina care nu merita 52k...oau

  • deputy, marţi, 15.04.2025 15:58

    e destul de scumpa, sincer si nu vine cu nimic senzational. 45.531 ptr un long range e mult!

  • Gigi, marţi, 15.04.2025 16:31

    Absolut exagerat pretul, restul nici nu mai conteaza. Punct!

  • Nsrei, marţi, 15.04.2025 16:54

    L-am începutul articolului SUV subcompact, eficient și accesibil, Ia sa vedem cat de accesibil 45mii și ceva mărunțiș. Daa al naibii de accesibil. Poate peste vreo 10 ani

  • Mihai, marţi, 15.04.2025 19:30

    La banii astia clar mergem pe Volvo EX30. La aceeasi bani ai mult mai multe

  • @Mihai, marţi, 15.04.2025 21:22

    La banii astia mergem, cine mergem ba gasca ce esti ?

  • Joe, marţi, 15.04.2025 21:27

    Așteptăm valul chinezesc cu prețul în jur de 20_ 25 fără dijma Ursulei! A luat ci eva din Moldova..direct din China la jumătate de preț l a ajuns cu tot cu container! Dar în Moldova nu s taxele Ursulei

  • Mihai, marţi, 15.04.2025 21:58

    Pai cei ce vor masina electrica iau masina electrica. Ceilalti, troacele obosite diesel ale germanilor. Sunt destui care au luat EX30: https://electrek.co/2025/01/09/volvo-sold-nearly-100000-ex30-electric-suvs-first-sales-year/ Peste 100000 bucati vandute intr-un an, e totusi un numar bunicel pentru o full electrica! E destula gashca? Sau tie iti plac manelistii cu BMW-urile?