
Tehnologie
Tehnologia este un capitol la care Kia EV3 stă foarte bine. În spatele volanului ai un instrumentar de bord digital, de 12.3 inch, cu o grafică simplă și care este ușor de citit.
O funcție cu care m-am întâlnit și la Hyundai Kona și Tucson, atunci când semnalizezi stânga/dreapta, în instrumentarul de bord vei avea imagini de la camerele video de pe laterale.
Display-ul central al sistemului multimedia are și el 12.3 inch și se mișcă bine. Meniul este destul de intuitiv, iar imediat sub ecran ai și câteva scurtături, cu funcție touchscreen, pentru diverse funcții, inclusiv pentru navigație. Desigur, dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, ai conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir.
Între cele două display-uri, integrate într-un singur ansamblu, vei regăsi un treilea display, mai mic de această dată, de 5 inch, care integrează funcțiile sistemului de climatizare. Problema este că volanul îți blochează accesul la acest ecran.
Apoi ai tehnologia pe care nu o vezi, sau cu care nu interacționezi neaparat, dar care te ajută atunci când conduci. De exemplu, mașina schimbă singură banda pe autostradă, dacă ai pilotul automat activat, desigur.
O altă funcție foarte intuitivă este cea care îți închide geamurile atunci când te apropii de un tunel. Să nu înghiți noxele celorlalți, că doar nu conduci degeaba o mașină electrică.
Eu cred ca pe segmentul lui are mai multi candidati. Numesc inca doi: Skoda Elroq, Renault 4