
Forma viitorului
Aventura celor de la Kia în segmentul modelelor cu zero emisii a început odată cu lansarea lui e-Soul și e-Niro. Apoi, în 2021, constructorul asiatic a prezentat primul model dezvoltat pe arhitectura E-GMP, de 800V. Este vorba, desigur, de EV6.
Familia de modele EV a început să crească, iar cel mai nou membru intrat în această galerie a stelelor Kia este EV4. Un model de la care se așteaptă multe, având în vedere că face parte din segmentul C. Unul care, până în 2032, va crește la peste 1 milion de exemplare vândute.
Cel mai important este că vorbim despre primul model electric Kia produs în Europa. Varianta de caroserie hatchback (pentru că există și o variantă fastback) este asamblată la uzina din Slovacia.
Așadar, noua Kia EV4. Noi am zburat pe însorita Costa del Sol din Spania pentru a o conduce. Cum se simte de la volan noul EV4? Îți spunem în rândurile următoare. Dar, înainte de toate, ți-am pregătit și un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Citeste si
-
4.3/5Am condus noul BMW M235 Gran Coupe xDrive, un model compact de performanță, dar, totodată, bine echilibrat. Îți spunem cum se simte de la volan, dar înainte ți-am pregătit și un video Citeste tot -
4.1/5Mazda MX-5 este una dintre acele mașini care îți creează o poftă nebună de condus. La volanul unui MX-5 nu contează destinația, ci drumul pe care îl ai de parcurs. Cu cât mai virajat, cu atât mai bine. Noi am condus un MX-5 RF și ți-am pregătit și un video cuprinzător. Citeste tot -
4.6/5Dacă ești cuminte, noul BMW M5 Touring te impresionează cu normalitatea lui. Dar, dacă știi ce butoane să apeși devine imediat o adevărată rachetă de familie. Asta am aflat în testul nostru. Înainte să îl citești, te invităm să urmărești și clipul pe care ți l-am pregătit. Citeste tot -
4.2/5Opel Frontera a rămas întipărit în mintea oamenilor ca un SUV foarte capabil pe teren accidentat. Dar așa cum am văzut în industria auto în ultimii ani, nume consacrate au fost reînviate și, uneori, nu mai au nicio legătură cu modelul original. De exemplu, Ford Puma. Nu este cazul lui Frontera care a rămas un SUV, dar a schimbat segmentul. A intrat în familia modelelor compacte, un segment pe care se pare că orice client și-l dorește. Citeste tot -
4.2/5Am călătorit până în Delta Dunării pentru a face cunoștință cu un pick-up al viitorului. Este vorba de Ford Ranger Plug-in Hybrid. Modelul americanilor este deja lider la noi în țară, din punct de vedere al vânzărilor, când vine vorba de modele pick-up, dar cei de la Ford au vrut să treacă la un alt nivel. Astfel, prin lansarea versiunii PHEV, Ford este singurul producător de vehicule utilitare de acest fel care oferă o versiune electrificată. Citeste tot
-
Andrei, marţi, 07.10.2025 17:11
That's a face only a mother could love! Fugly!
-
alex_cu_a_mic, marţi, 07.10.2025 17:22
Deci Kia Ceed hatchback are ~1.2-1.3 tone iar Kia EV4 are 1.9 tone. Evoluam, evident.
-
Matei_cel_nou, marţi, 07.10.2025 19:39
Dacă evoluția s-ar măsura doar în greutate cam jumătate din populația vestică ar fi evoluat la stadiul de transformatoare de mâncare în grăsime.
-
nobody, miercuri, 08.10.2025 09:41
Daca 45k eur e un pret ok pt masina asta (sau pentru orice altceva similar), banii chiar nu mai au nicio valoare... Probabil marja de profit a producatorilor e la un maxim istoric. Dar daca oamenii zic ca e un pret bun, atunci ce motive ar avea sa il scada la un pret intr-adevar corect?
-
ds, miercuri, 08.10.2025 11:12
@alex_cu_a_mic aș fi înțeles să faci comparație intre greutatea EV4 cu greutatea ID4 sau Scenic. Ar fi avut o logică. Dar să compari greutatea EV4 cu Ceed e ca și cum ai compara dude cu banane și ai trage conculzia că evoluezi.
-
vlad, miercuri, 08.10.2025 12:05
intre electrice si termice multe lucruri sunt pur si simplu de necomparat. de exemplu, frana de motor. desi o electrica ar parea in dezavantaj din cauza greutatii semnificativ mai mari, face o frana de motor cum nicio termica nu poate. dude vs banane :))
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 08.10.2025 13:43
Am comparat compacta vs compacta. Da e mai lunga EV4 cu 10cm decat Ceed dar ambele sunt compacte. Au ajuns compactele la aproape 2 tone. Ca sa nu aduc in discutie ca fostul Megane incepea de la 1150kg si e mai scurta cu 7 cm decat EV4. Cui i se pare normal ca o compacta sa cantareasca aproape 2 tone si sa pretinda ca salveaza planeta in felul asta, nush ce sa zic... sa si-o cumpere. @ds in articol comparatia e cu ID.3. Id.4 are aproape 4.6m.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 08.10.2025 14:01
De ce, greutatea salvează planeta sau emisiile? Șoșocuț, contorsiunile astea mergeau acum 2-3 ani, s-au cam fumat. Mai schimbă placa că ești neinteresant.
-
Seriff, miercuri, 08.10.2025 15:17
@Matei daca tu crezi ca salvezi planeta cu electricele, succes!
-
Sak, miercuri, 08.10.2025 15:56
@alex... Compara si cu un Ford T, cu o trasura cu aburi si cu o caruta. Ce naiba, 4 roti au.... De fapt sti ce, da-le incolo de roti, hai calare pe magar ca e cel mai usor.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 08.10.2025 17:08
Aoleu, au ieșit trompetele la combătut :))) Transportul e o sursă majoră de gaze cu efect de seră, ca să nu mai zic de alte emisii poluante pe care le respirăm. Hai, cântă la altă masă, lăutare.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 08.10.2025 20:48
@Sak Am comparat mere cu mere. 2 compacte de la acelasi producator cu dimensiuni similare dar una electrica si una termica. Daca vrei sa ridiculizezi comparatia, leaga-te de altceva .. sau mai degraba leaga-te de magarul de care pomenesti si da-i 2 bice dupa aia.
-
@Matei, joi, 09.10.2025 10:46
De ce esti asa de agresiv, nu vad sa te fi jignit cineva prin comentarii. Argumente infinite pot gasi ambele tabere, nu inseamna ca una din ele detine adevarul absolut. Daca vorbim de poluare la absurd, poluam toti de cand ne-am nascut
-
@alex_cu_a_mic, joi, 09.10.2025 11:00
nu alex, tu, poate voluntar, poate involuntar, doar lasi impresia unei comparatii oneste, scotand in fata, in izolare, o caracteristica tipica si binecunoscuta a masinilor electrice, greutatea mai mare, pe care o prezinti ca dezavantaj si doar pe baza acesteia iti sprijini mai departe ideea ca electricele sunt proaste, ca reprezinta o involutie si ca sunt de evitat. nu nega, ca te-am mai auzit cu refrenul asta, insa tot ce faci este ca te induci singur in eroare, iti formezi o impresie eronata in care persisti si pe care ti-o autoalimentezi. pui in acelasi timp si o proptea (subreda) la baza narativului anti-electice, pe care doar cei cu o imagine gresita deja formata si nepregatiti tehnic il mai pot inghiti in ziua de astazi, cu atatea surse de informare langa noi. greseala majora pe care tu si multi altii o faceti este ca nu priviti tabloul de ansamblu, cu restul caracteristicilor. asta este ceea ce invata un inginer in primul an de studiu sa nu faca vreodata. oricat de proasta se zice ca ar fi devenit scoala tehnica romaneasca, doar simplul fapt ca inca ii mai formeaza pe studenti sa vada orice caracteristica drept parte componenta dintr-un sistem, reprezinta un mare castig de invatare. asadar, astfel de comparatii, centrate doar pe o singura caracteristica luata separat, indiferent de obiectele supuse comparatiei, intotdeauna te va conduce la concluzii gresite, intotdeauna si de fiecare data. nu este corect sa facem astfel de comparatii daca nu cumva suntem manati de rea-credinta sau avem intentii ascunse de a inclina balanta in sensul invers celui firesc. la ce ajuta ca o termica de clasa si dimensiuni similare este mai usoara, daca la finalul drumului a consumat mai multa energie in aceleasi conditii? sau vezi exemplul bun al comentatorului de mai sus, cu frana de motor, in care dezavantajul greutatii mai mari este supracompensat de alte abilitati de care o electrica este nativ capabila? sau ca avem cuplul la valoare nominala livrat instant chiar de la pornirea de pe loc este din nou o supracompensare a greutatii mai mari, asa se judeca daca exista un castig de eficienta si daca progresam sau involuam.
-
Matei_cel_nou, joi, 09.10.2025 11:41
Îi dai mult prea mult credit. Trompeta, când nu ne cântă despre Ursula și suveraniști, ne pune partitura cu electricele. Na că iar sunt agresiv...
-
ds, joi, 09.10.2025 12:45
@11.00 Foarte bun și pertinent răspunsul. În vânzări se folosește termenul de caracteristici - avantaje - beneficii, acronimul CAB. Numai studiind componentele unui întreg îți poți face o idee corectă despre produsul respectiv.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 09.10.2025 15:45
Foarte faina masinuta, am ascultat si podcastul celor de la Zona cu Dan Cadar si Luci Popa si cineva de la Kia despre masina asta, pare foarte eficienta si spatioasa pentru o compacta. Mie designul imi place, atat interior cat si exterior, este ceva fresh si clar trece putin de bariera de marci de volum. Singura problema cu aceasta masina? Evident, pretul. Chiar si in contextul scumpirii masinilor si a tuturor lucrurilor, 40k EUR este mult pentru o masina compacta, fie ea si electrica. Sa nu mai spun ca versiunile mai echipate se duc lejer spre 45-50k EUR. Poate totusi or sa faca ceva volume si sa mai ofere niste reduceri consistente peste 1-2 ani sa o vedem macar la 30-35k EUR, dar cam greu de crezut. Apropo de pret, cei de la VW dau reducere de 15k EUR la VW ID3.
-
ironR, vineri, 10.10.2025 09:42
Cum sa dai 45k pe o masina de oras?!! Pai de banii astia mergi relaxat si fara stres ca nu poti bea un pahar de vin, gasi loc de parcare, enerva in trafic, ca trebuie casco, ca trebuie sa o incarci, sa o speli, etc, iei ceva de la car sharing si vb aia: calatorii, nu curse :)) Inca stau si aprofundez: 45k euro....
-
alex_cu_a_mic, vineri, 10.10.2025 10:00
@11:00 Cunosc toate avantajele si dezavantajele electricelor. Nu e nevoie sa mi le reamintesti. Uite, ca sa te simti bine mai pun langa greutatea de 1.9 tone si eficienta energetica de 90+% vs. 30% la termice. Dar daca mai pui si restul avantajelor si dezavantajelor tot nu iese in favoarea electricelor decat daca prioritizezi anumite aspecte in detrimentul altora. Personal am de 5 ani in curte cablul trifazic 4x10 tras care asteapta statia de incarcare si masina electrica/plugin care... nu mai vin. Mi-am montat si panouri vara asta din banii mei. Am cochetat o perioada scurta cu ideea unui plugin Volvo dar a cazut la calcule. La fel cad toate incercarile de calcul pe care le mai fac din cand in cand cu privire la achzitia unei masini "la priza". Marea problema a electrificarii e politizarea excesiva si modul fortat in care s-a facut. Cand spuneam unii ca nu are cum sa treaca toata lumea intr-o generatie la electrice ca nu-s toti pregatiti, ca nu-i tehnologia suficient de buna si ieftina, eram facuti retrograzi, vanduti arabilor, iubitori de noxe, ucigasi de bebelusi si ursi polari si alte caracterizari de genul asta. Acum cand electrificarea s-a mai racit si cresterile sunt ceva mai naturale vin toti cu scuze, ca ne-am grabit, am fost prea indrazneti si increzatori si alte scuze de astea. Si aici intervine comparatia mea cu greutatea unei electrice vs termice. Si intrebarea care se pune nu e cat sunt de pregatiti oamenii pentru electrificare ci cat de pregatite sunt electricele sa le inlocuiasca pe cele termice.
-
@alex cu creier mic, vineri, 10.10.2025 12:38
Câinii latră, caravana trece. De Ursula ce mai zici?
-
deputy, joi, 16.10.2025 11:00
4.4 overall mi se pare cam mult sincer sa fiu. la pret de achizitie 4/5. cred ca 2 max 3/5 era mai corect. in rest destule valori exagerate gen: 14.6 kWh/100 de km consum mediu declarat. nu ni se da nicio explicatie la ce viteze in ce conditii etc. consum obtinut in test: în regim de autostradă am obținut 17.5 kWh/100 de km -- iar nu ni se spune cu ce viteza medie s-a obtinut... etc

Un model reușit și bine-venit într-o zona de piață din ce în ce mai rarefiată. Și prețul e bun. Designul nu e pe gustul meu dar interiorul e ok.