Motor / Transmisie

4.5

Pentru noul EV4, Kia pregătește o motorizare cu două unități electrice și tracțiune integrală, dar și o versiune de performanță GT.

Până când vor debuta cele două, însă, clienții pot bifa o singură motorizare: un singur motor electric, montat pe puntea față, deci o configurație cu roți motrice față, 204 CP și 283 Nm disponibili instant.

Livrarea puterii este decentă, liniară, iar puterea în sine este suficientă. Te-ai aștepta ca din moment ce puntea față primește cei 204 CP și 283 Nm instant, să apară fenomenul de torque steer și, implicit, ca roțile față să piardă aderența atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație.

Dar, cel puțin în modul de rulare standard, nu este cazul. De fapt, să fiu sincer, nu am simțit o diferență uriașă între modurile de rulare Comfort și Sport. Ce-i drept, pedala de frână începe să opună ceva mai multă rezistență, iar cuplul începe să fie livrat ceva mai rapid, dar cam atât.

Ca orice mașină electrică, care se respectă, Kia EV4 are funcție de regenerare a energiei la frânare. Cu ajutorul padelelor din spatele volanului treci prin cele trei trepte de regenerare și, pe deasupra, mai ai o funcție de i-Pedal. Pe scurt, poți conduce cu o singură pedală.

Cele trei trepte de regenerare sunt bine calibrate, astfel că dacă anticipezi corect traficul, chiar poți frâna doar cu ajutorul padelelor, nu mai trebuie să calci pedala de frână. În acest fel, trimiți și mai multă energie în baterie, deci implicit crește autonomia.

  • Matei_cel_nou, marţi, 07.10.2025 16:51

    Un model reușit și bine-venit într-o zona de piață din ce în ce mai rarefiată. Și prețul e bun. Designul nu e pe gustul meu dar interiorul e ok.

  • Andrei, marţi, 07.10.2025 17:11

    That's a face only a mother could love! Fugly!

  • alex_cu_a_mic, marţi, 07.10.2025 17:22

    Deci Kia Ceed hatchback are ~1.2-1.3 tone iar Kia EV4 are 1.9 tone. Evoluam, evident.