
Interior
Interioarele modelelor electrice Kia se fac ușor plăcute. Sunt minimaliste, cu puține butoane fizice (din fericire au dimensiuni generoase), tehnologizate, finisajele sunt de calitate, la fel și materialele. Ai și câteva materiale ecologice, rezultate inclusiv din PET-uri reciclate.
Și plasticul utilizat în habitaclu este de calitate, iar pe toată lungimea bordului ai o inserție din material textil. O regăsești și pe portiere.
Habitaclul este foarte bine antifonat, asta și pentru că poți bifa geamurile duble.
Scaunele mașinii testate de noi au fost îmbrăcate într-o combinație de piele ecologică și material textil, sunt destul de comode, dar, cel puțin din punctul meu de vedere, au șezutul cam mic și nu oferă destul suport la nivelul pulpelor.
Ergonomia este, în general, bună. De pildă, butonul de pornire/oprire îl regăsești pe un "satelit" montat în partea dreapta a coloanei de direcție. Același satelit care integrează și selectorul transmisiei. Apoi ai butoanele de la care activezi încălzirea în scaunele față. Pe ele le regăsești pe portiere. Tot aici ai și butonul care activează încălzirea volanului. Deloc intuitiv.
Dacă ai mai condus modele cu zero emisii Kia, ești obișnuit deja cu poziționarea acestor butoane. Dar, dacă te afli la primul contact, ei bine, îți va lua puțin să te obișnuiești.
În condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de sistemul de iluminare ambientală.
Deși pierde câteva puncte la capitolul ergonomie, câștigă puncte la capitolul spații de depozitare. Buzunarele portierelor sunt suficient de încăpătoare, dar piesa de rezistență este, fără îndoială, tunelul central. Pentru că vorbim despre o mașină electrică, Kia și-a permis să nu instaleze o cotieră centrală convențională.
Astfel, tot spațiul de depozitare de care ai nevoie îl regăsești în tunelul central. Aici ai și două suporturi pentru pahare modulare.
În spate, pe spătarele scaunelor față, vei regăsi două umerașe. Spațiul pe banchetă este decent, atât la nivelul capului cât și la nivelul genunchilor.
Dacă bifezi varianta de caroserie hatchback, volumul de încărcare al portbagajului este de 435 de litri (490 de litri pentru fastback), cu bancheta în poziție normală. Dacă rabatezi locurile din spate obții 1.415 litri pentru bagaje.
Din acest punct de vedere, Kia EV4 stă mai bine decât Volkswagen ID.3, acesta din urmă propunând un portbagaj de 385 litri, sau 1.267 dacă rabatezi bancheta. Renault Scenic E-Tech are un portbagaj de 440 litri, sau 1.449 litri cu locurile din spate rabatate.
Un model reușit și bine-venit într-o zona de piață din ce în ce mai rarefiată. Și prețul e bun. Designul nu e pe gustul meu dar interiorul e ok.