Tinuta de drum

4.0

Dacă EV3 are o ținută de drum oarecum neutră, noul EV4 îți permite să abordezi virajele cu ceva mai mult curaj. Atunci când te apropii de limita aderenței vei avea un comportament subvirator, dar este normal până la urmă.

Și poziția la volan este cu 40 de milimetri mai joasă decât în cazul lui EV3, iar centrul de greutate a fost, la rândul său, coborât cu circa 20 de milimetri.

Direcția este destul de elastică, mai ales pe virajele succesive sau în sensurile giratorii. Bun, nu vorbim despre un model cu valențe sportive, așadar nu ne așteptam la o direcție precisă și care să transmită mult feedback de la roți.

Cele aproape 2 tone ale mașinii se simt mai ales pe frânări.

Am apreciat suspensia confortabilă și silențioasă.

  • Matei_cel_nou, marţi, 07.10.2025 16:51

    Un model reușit și bine-venit într-o zona de piață din ce în ce mai rarefiată. Și prețul e bun. Designul nu e pe gustul meu dar interiorul e ok.

  • Andrei, marţi, 07.10.2025 17:11

    That's a face only a mother could love! Fugly!

  • alex_cu_a_mic, marţi, 07.10.2025 17:22

    Deci Kia Ceed hatchback are ~1.2-1.3 tone iar Kia EV4 are 1.9 tone. Evoluam, evident.

  • Matei_cel_nou, marţi, 07.10.2025 19:39

    Dacă evoluția s-ar măsura doar în greutate cam jumătate din populația vestică ar fi evoluat la stadiul de transformatoare de mâncare în grăsime.